Κυρ. Πιερρακάκης: Η απαγόρευση των κινητών στα σχολεία σχετίζεται με την καταπολέμηση των bullying

Κυρ. Πιερρακάκης: Η απαγόρευση των κινητών στα σχολεία σχετίζεται με την καταπολέμηση των bullying

Την αποφασιστικότητα της κυβέρνησης  να επιμείνει στην εφαρμογή του μέτρου απαγόρευσης της χρήσης κινητών τηλεφώνων στα σχολεία εξέφρασε ο υπουργός Παιδείας  Κυριάκος Πιερρακάκης.

Μιλώντας στον Ant1 ο υπουργός αναφέρθηκε και στους καθηγητές, χαρακτηρίζοντας λάθος να επιδεικνύουν τη χρήση των κινητών τηλεφώνων ενώ αυτό δεν επιτρέπεται στους μαθητές.

«Οι εκπαιδευτικοί όταν εφαρμόζουν τον κανονισμό λειτουργίας πρέπει να προστατεύονται, θα ενισχύσουμε το θεσμικό πλαίσιο» είπε και πρόσθεσε ότι είναι «προς το συμφέρον των παιδιών η απαγόρευση των κινητών στα σχολεία».

Για το περιστατικό αποβολής που δόθηκε σε μαθητή στην Πάτρα, επισήμανε ότι «δεν είναι η πρώτη αποβολή για κινητό, είναι η πρώτη που πήρε δημοσιότητα» και υπερασπιζόμενος το νέο, αυστηρό πλαίσιο σημείωσε:

«Το κινητό από έρευνες είναι σαφές ότι κάνει κακό στην εκπαιδευτική διαδικασία. Έρευνα της UNESCO αναφέρει ότι ένα παιδί μπορεί να θέλει έως και 20 λεπτά για να επανέλθει στη μαθησιακή διαδικασία αν έχει «ξεχαστεί» στο κινητό του», τονίζοντας πάντως ότι ο βασικός λόγος για την απαγόρευση εμφανούς κατοχής και χρήσης κινητών από τους μαθητές στα σχολεία σχετίζονται κυρίως με την προσπάθεια καταπολέμησης των περιστατικών bullying στα σχολεία.

Ο Κυριάκος Πιερρακάκης πρόσθεσε πως  «επενδύουμε στην τεχνολογία, ο εκπαιδευτικός όμως είναι ο πρωταγωνιστής της διαδικασίας» ενώ αναφέρθηκε και σε συγκεκριμένες πολιτικές, όπως την πρόσληψη ψυχολόγων.

«Έχουμε περάσει τους 5.500 ψυχολόγους στα σχολεία, είμαστε σε μια διαδικασία αναγνώρισης του προβλήματος» για να συμπληρώσει ότι «πάντα θα έχεις κενά γιατί θα έχεις μια εγκυμοσύνη ή μια ασθένεια. Π.χ. στα Κύθηρα καλύψαμε το πρόβλημα σε 90% μέσα σε 48 ώρες», είπε.

Ερωτηθείς για το πρόβλημα στέγασης εκπαιδευτικών, κυρίως σε τουριστικές περιοχές, αναγνώρισε τις δυσκολίες και είπε ότι το ζήτημα απασχολεί ιδιαίτερα και τον Πρωθυπουργό, συμπληρώνοντας «θα δούμε τι πρωτοβουλίες μπορούμε να λάβουμε για την στέγαση εκπαιδευτικών και άλλων υπαλλήλων του δημοσίου και των ενόπλων δυνάμεων ιδίως για τουριστικές περιοχές».

Για τις συγχωνεύσεις τμημάτων ο υπουργός ανέφερε πως «εμείς επενδύουμε στην δημόσια εκπαίδευση με 10.000 μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών. Αν διαιρέσετε τον αριθμό των μαθητών με τους εκπαιδευτικούς θα δείτε 8 προς 1 ενώ ο ευρωπαϊκός όρος είναι 12 προς 1. Εμείς έχουμε ιδιαιτερότητες που μας ωθούν σε αυτή την αναλογία. Μιλάμε για περίπου 1.000 τμήματα σε σύνολο άνω των 78.000 που έπρεπε να εξομολογήσουμε» και συμπλήρωσε: «Οφείλουμε να είμαστε περισσότεροι χρήσιμοι λύνοντας προβλήματα».

Για την κατάσταση των σχολικών κτηρίων, ο Υπουργός  Παιδείας είπε ότι «τις 12.812 σχολικές υποδομές τις χειρίζονται οι δήμαρχοι ανά την χώρα. Πολλοί είναι ταλαντούχοι στο πως τις χειρίζονται. Εμείς αντιληφθήκαμε την ανάγκη να στηρίξουμε περισσότερο τους δημάρχους στο θέμα των σχολικών υποδομών».

Όπως τόνισε, «με ξενίζει η εικόνα να πηγαίνω σε σχολεία και να βλέπω έναν υπερσύγχρονο, διαδραστικό πίνακα του 2024 και δίπλα να βλέπω έναν σοβά που πέφτει! Γι’  αυτό κάναμε το πρόγραμμα «Μαριέττα Γιαννάκου» και για αρχή βάζουμε 250 εκατομμύρια ευρώ. Τα σχολεία καταγράφουν τις ανάγκες, ενημερώνουν τους Δημάρχους, αυτοί ενημερώνουν το Υπ. Παιδείας και καθορίζονται οι προτεραιότητες».

Συνέχισε λέγοντας ότι «έχουν γίνει 38.000 μόνιμοι διορισμοί τα τελευταία χρόνια, αυτά δεν είχαν γίνει την περίοδο της οικονομικής κρίσης. Θέλουμε να εξορθολογίζουμε για να πιάνει τόπο αυτό που κάνουμε».

Ερωτηθείς, για το πρόγραμμα «Μαριέττα Γιαννάκου» που αφορά την ανακαίνιση σχολείων είπε ότι «θα υπάρξουν σημαντικές δωρεές ιδιωτών για την ανακαίνιση των σχολείων, εγώ γνωρίζω ήδη αρκετές από αυτές».

Για το θεσμό του Ψηφιακού Φροντιστηρίου και ο Κυριάκος Πιερρακάκης είπε: «Δίνουμε έμφαση τώρα στη Γ’ Λυκείου. Ξεκινήσαμε με 11 μαθήματα και θα γίνουν πολύ περισσότερα, θα γίνουν όλα τα μαθήματα. Την πρώτη ημέρα είχαμε μάθημα Ιστορίας και Αρχαία. Θα καλύψουμε όλα τα μαθήματα. Ο καθηγητής κάνει το μάθημα σαν να είναι εργαστηριακού τύπου».

«Με σταθερό ρυθμό έχουμε 4.000 μαθητές που βλέπουν ζωντανά αυτά τα μαθήματα και την πρώτη και την δεύτερη ημέρα λειτουργίας. Οι ερωτήσεις που θα υποβάλλονται δεν θα απαντώνται ζωντανά, λόγω του πλήθους των μαθητών που παρακολουθούν Σε αυτά τα μαθήματα υπάρχει ζωντανά νοηματική και αυτό γίνεται για πρώτη φορά», πρόσθεσε.