Οι προτάσεις του υπουργείου Παιδείας για τις αλλαγές στον τρόπο διοίκησης των πανεπιστημίων και η νομοθετική πρωτοβουλία του ώστε να γίνει πράξη «το όραμα της κυβέρνησης για ανώτατα ιδρύματα αυτοδιοίκητα, ευέλικτα, αξιολογούμενα, ανταγωνιστικά, σε κοινό βηματισμό με την αγορά εργασίας» τέθηκαν επί τάπητος στη σημερινή συνάντηση της ηγεσίας του, με το νέο προεδρείο της συνόδου των πρυτάνεων.
Σημειώνεται, ότι ήδη, για αυτόν τον σκοπό έχουν ήδη δρομολογηθεί διαδικασίες για την αναμόρφωση του πλαισίου λειτουργίας των Ειδικών Λογαριασμών Κονδυλίων Έρευνας (ΕΛΚΕ), σε συνεργασία με το συναρμόδιο υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων.
Μεταξύ των αλλαγών που ετοιμάζει το Υπουργείο, είναι και η αλλαγή του πλαισίου, ώστε να καταργηθεί το φαινόμενο των«αιωνίων φοιτητών», καθώς θα τεθεί συγκεκριμένο χρονικό όριο ολοκλήρωσης σπουδών.
Αμφότερες οι πλευρές χαρακτήρισαν «εγκάρδιο» το κλίμα μέσα στο οποίο πραγματοποιήθηκε η συνάντηση. Όπως ανέφερε το υπουργείο, πρόθεση είναι να προχωρήσει εντός του έτους σε ευρεία νομοθετική πρωτοβουλία για τη λειτουργία της Ανώτατης Εκπαίδευσης.
Στη συνάντηση, παρόντες ήταν η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, ο υφυπουργός, Βασίλης Διγαλάκης, και ο γενικός γραμματέας Ανώτατης Εκπαίδευσης, Απόστολος Δημητρόπουλος. Το νέο προεδρείο της συνόδου των πρυτάνεων, αποτελείται από την πρύτανη του Χαροκόπειου Πανεπιστημίου, Μαρία Νικολαΐδου, τον πρύτανη του ΕΚΠΑ Μελέτιο-Αθανάσιο Δημόπουλο, και την πρύτανη του Πανεπιστημίου Αιγαίου, Χρυσή Βιτσιλάκη.
Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου ενημέρωσε το προεδρείο για το περιεχόμενο της επιστολής που προτίθεται να αποστείλει προς τις πρυτανικές αρχές των Ανώτατων Ιδρυμάτων, καθώς και τους κεντρικούς άξονες επί των οποίων θα ζητηθούν από τα Ιδρύματα συγκεκριμένες προτάσεις. Η επιστολή θα σταλεί στα Ιδρύματα εντός της τρέχουσας εβδομάδας.
Από την πλευρά τους, οι πρυτάνεις έθεσαν στο τραπέζι και επιπλέον ζητήματα, όπως η αύξηση του τακτικού προϋπολογισμού για τα πανεπιστήμια, η ενίσχυση του προσωπικού των πανεπιστημίων όλων των κατηγοριών, η αναθεώρηση του τρόπου καθορισμού των εισακτέων και του πλαισίου διαχείρισης των μετεγγραφών, καθώς επίσης και η αναθεώρηση του θεσμικού πλαισίου για τη στέγαση και σίτιση των φοιτητών.
Και οι δυο πλευρές εξέφρασαν την ειλικρινή διάθεση για την έναρξη ενό εποικοδομητικού διαλόγου, με κοινό στόχο την επίλυση των προβλημάτων που αντιμετωπίζει η ανώτατη εκπαίδευση.