«Δεν υπάρχει απαξιωμένη ή καταξιωμένη επιλογή στην εκπαίδευση. Ο κοινωνικός ανελκυστήρας της εκπαίδευσης δεν είναι ένας». Αυτό ήταν το κεντρικό μήνυμα της ομιλίας της υπουργού Παιδείας, Νίκης Κεραμέως, κατά τη διάρκεια της συζήτησης στην Ολομέλεια της Βουλής για το νομοσχέδιο της επαγγελματικής εκπαίδευσης, κατάρτησης και δια βίου μάθησης.
Η υπουργός Παιδείας ανταπαντώντας στα πυρά που δέχτηκε από την αντιπολίτευση επισήμανε: «Υποστηρίζετε ότι πρέπει να μπαίνουν στο πανεπιστήμιο υποψήφιοι με βαθμολογίες 1 και 2 ή γράφοντας μόνο το όνομά τους; Ή υποστηρίζετε ότι πρέπει να αναβαθμίσουμε τα πανεπιστήμιά μας; Είναι σωστό να εισέρχεται στο ίδρυμα κάποιος που το έχει δηλώσει ως διακοσιοστή επιλογή ή να εγγράφεται σε τμήμα που δεν πρόκειται να φοιτήσει και να αποφοιτήσει και να παίρνει τη θέση από κάποιον άλλο; Γνωρίζουμε όλοι ότι τουλάχιστον ένα 27% δεν αποφοιτά ποτέ; Θέλουμε ή όχι τα παιδιά μας να κάνουν στοχευμένες επιλογές και να έχουν πτυχίο με αντίκρισμα;»
Όπως τόνισε η αρμόδια υπουργός, το 15% των παιδιών που δεν καταφέρνει να αποφοιτήσει από τα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα καταφεύγει στα ΙΕΚ με στόχο τελικά να μπορέσει να απορροφηθεί επαγγελματικά. Γι' αυτό τον λόγο μέσω του νομοσχεδίου προωθείται αναδιάρθρωση των ΙΕΚ με θεματική λειτουργία και ξενόγλωσσα τμήματα, ενίσχυση του ΠΕΟΠΕΠ για τη βελτίωση των πιστοποιήσεων, όπως και ενίσχυση γραφείων επαγγελματικής ανάπτυξης.
Ανέφερε, επίσης, πως από τα 200.000 που γεννήθηκαν το 2002 μόλις οι 100.000 μπήκαν σε Πανεπιστήμια, ενώ απαντώντας σε μομφές της αντιπολίτευσης περί κατάρτισης νομοσχεδίου βάσει των αναγκών του ΣΕΒ και χαμηλής ποιότητας εκπαίδευσης, η υπουργός απάντησε πως μέσα από την ανίχνευση των αναγκών της αγοράς και μέσα από αποφάσεις που θα λαμβάνονται από ένα Κεντρικό Συμβούλιο σε συνεργασία με 13 περιφερειακά θα μειωθεί η μαθητική διαρροή και ο κοινωνικός αποκλεισμός.