Στα μέσα της επόμενης εβδομάδας, ίσως και νωρίτερα, θα αποδοθεί ο ΠΑΘΕ στο σύνολό του στην κυκλοφορία και για τα βαρέα οχήματα, ανέφερε ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, κατά την ενημέρωση από το Συντονιστικό Κέντρο Επιχειρήσεων στη Λάρισα.
Σημείωσε πως συνεχίζονται να διατηρούνται ορισμένα προγράμματα στα διόδια των οδών της Ελλάδας μεταξύ της Θεσσαλονίκης και της Αθήνας για να μην επιβαρυνθεί το κόστος των μεταφορών. Συγκεκριμένα, είπε πως δεν θα πληρώνουν διόδια τα οχήματα πάνω από 3,5 τόνους στην Ιονία Οδό, στη γέφυρα του Ρίου και στην Εγνατία Οδό, από τη σύνδεσή με την Ιονία Οδό μέχρι τη Θεσσαλονίκη. Επίσης, θα συνεχίσουν να είναι ελεύθερα τα διόδια στον Ε65 και στον αυτοκινητόδρομο του Αιγαίου.
Σε ό,τι αφορά τον σιδηρόδρομο, για ένα σημαντικό χρονικό διάστημα θα είναι πλήρως διακεκομμένη η επικοινωνία της Αθήνας με τη Θεσσαλονίκη.
Ολόκληρη η τοποθέτηση του Ν. Ταχιάου
«Καλησπέρα και από μένα. Οι δικές μου αναφορές αφορούν αποκλειστικά στις δημόσιες υποδομές και θα αρχίσω από αυτές που αποτελούν αρμοδιότητα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Κατ’ αρχάς, όπως είναι γνωστό, ο ΠΑΘΕ έχει αποδοθεί στην κυκλοφορία για οχήματα βάρους μέχρι 3,5 τόνους και μόνο στις αριστερές λωρίδες. Και στα δύο ρεύματα, όμως, από και προς την Θεσσαλονίκη και την Αθήνα.
Ο λόγος για τον οποίο έγινε αυτό είναι γιατί πρέπει να μεσολαβήσει, πριν αποδοθεί στο σύνολό του στην κυκλοφορία ο δρόμος, ένα πρόγραμμα ελέγχου των πρανών του δρόμου, τα οποία όλο αυτό το διάστημα και ακόμα και σήμερα είναι κατακλυσμένα από νερά, ώστε να διαπιστωθεί η στατικότητά του. Αυτό το πρόγραμμα περιμένουμε ότι θα τελειώσει περίπου στα μέσα της επόμενης εβδομάδος, οπότε είναι λογικό στα μέσα της επόμενης εβδομάδος, ίσως και νωρίτερα, γιατί τα πράγματα μέχρι σήμερα έχουν τρέξει γρηγορότερα απ’ ό,τι είχαμε σχεδιάσει, θα αποδοθεί ο δρόμος στο σύνολό του στην κυκλοφορία και για τα βαρέα οχήματα.
Επειδή, όμως, εν τω μεταξύ δεν θέλουμε να επιβαρυνθεί το κόστος των μεταφορών, συνεχίζουμε να διατηρούμε ορισμένα προγράμματα στα διόδια των οδών της Ελλάδος, ώστε να διευκολυνθούν αυτές μεταξύ της Θεσσαλονίκης και της Αθήνας.
Συγκεκριμένα, δεν θα πληρώνουν διόδια τα οχήματα πάνω από 3,5 τόνους στην Ιονία Οδό, στη γέφυρα του Ρίο και στην Εγνατία Οδό, από τη σύνδεσή της με την Ιονία Οδό μέχρι τη Θεσσαλονίκη.
Επίσης, θα συνεχίσουν να είναι ελεύθερα τα διόδια στον Ε65 και στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου. Δηλαδή στο σημείο που είμαστε, διότι εξυπηρετούνται ανάγκες των κατοίκων της περιοχής. Για παράδειγμα, υπάρχουν κάτοικοι του Βόλου οι οποίοι κινούνται εκτός της πόλεως για να μπορέσουν να εξυπηρετήσουν διάφορες ανάγκες τους.
Στις υπόλοιπες υποδομές του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, θα ξεκινήσει πολύ σύντομα η αποκατάσταση των παράπλευρων οδών του ΠΑΘΕ, που είναι πάρα πολύ σημαντική παρέμβαση και για τις αγροτικές εργασίες στην περιοχή αλλά και για την εξυπηρέτηση πολλών κοινοτήτων.
Η άλλη μεγάλη υποδομή του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στην περιοχή είναι ο σιδηρόδρομος. Υπάρχει μια πολύ μεγάλη καταστροφή στο δίκτυο από το Δομοκό μέχρι και τον Κραννώνα, πράγμα που σημαίνει ότι για ένα σημαντικό χρονικό διάστημα θα είναι πλήρως διακεκομμένη η επικοινωνία της Αθήνας με τη Θεσσαλονίκη σιδηροδρομικά.
Σύντομα θα ξεκινήσουν οι μετακινήσεις ανάμεσα στη Λάρισα και τη Θεσσαλονίκη και το Λιανοκλάδι και την Αθήνα, αλλά θα χρειαστεί χρόνος για να μπορέσουμε να αποκαταστήσουμε τη γραμμή καθόδου, ώστε τουλάχιστον χωρίς συστήματα σηματοδότησης και χωρίς τηλεδιοίκηση να είναι δυνατή η κίνηση των εμπορευματικών τρένων σχετικά σύντομα. Αυτό είναι μια επιλογή η οποία είναι αναπότρεπτη διότι οι καταστροφές είναι πάρα πολύ μεγάλες.
Η τελική αποκατάσταση θα πάρει πολύ χρόνο, αυτό σημαίνει ότι έχουμε μια μεγάλη οπισθοδρόμηση σε ό,τι αφορά την εξέλιξη των σιδηροδρομικών μεταφορών στη χώρα μας. Στις 19 Σεπτεμβρίου περιμέναμε ότι θα παραδοθούν τα συστήματα τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης στο σύνολο της γραμμής και ελάχιστες μέρες νωρίτερα αυτά καταστράφηκαν από τις πλημμύρες.
Από εκεί και πέρα, συνεργεία μηχανικών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών συμμετέχουν, μαζί με ιδιώτες μηχανικούς οι οποίοι έχουν εμπειρία στην κατασκευή μεγάλων έργων υποδομής, σε κλιμάκια τα οποία επισκέπτονται τις διάφορες υποδομές στις πληγείσες περιοχές και ελέγχουν την ανθεκτικότητά τους ή τις βλάβες τους.
Αυτή είναι μία διαδικασία η οποία θα τελειώσει πολύ σύντομα και θα οδηγήσει στην ανάληψη, όπως προβλέπεται με νόμο ο οποίος μόλις προχθές ψηφίστηκε στη Βουλή, από το Υπουργείο Υποδομών του συνόλου των αποκαταστάσεων που θα χρειαστούν στην Περιφέρεια της Θεσσαλίας, ακόμα και εκτός του συνήθους πεδίου της αρμοδιότητάς του.
Από εκεί και πέρα, θα μου επιτρέψετε να κάνω και μια παρέμβαση σε ό,τι αφορά τις ιδιωτικές υποδομές. Και αυτό διότι, δυστυχώς, ακούγονται στα ραδιόφωνα και κυκλοφορούν επίσης στους δρόμους πάρα πολλές φήμες και πολλές φορές από χείλη ανθρώπων οι οποίοι ασκούν επιρροή στην κοινωνία, κυρίως λόγω της ιδιότητάς τους.
Πρέπει, λοιπόν, να παρακαλέσω όλους και κυρίως όσους δεν είναι στο πεδίο, όπως είμαστε τουλάχιστον όσοι είμαστε σε αυτό το τραπέζι από την πρώτη στιγμή, να σταματήσει η τερατολογία. Πρέπει να έχουμε μια αίσθηση του μέτρου. Νομίζω ότι αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό.
Εδώ υπάρχουν συμπολίτες μας οι οποίοι έχουν υποστεί μια πολύ σημαντική καταστροφή. Πρέπει να τους καθοδηγούμε σωστά. Δεν είναι δυνατόν να ισχυριζόμαστε ότι περίπου όλα τα σπίτια του κάμπου της Θεσσαλίας είναι προς κατεδάφιση, είναι εγκληματικό να καλλιεργούμε τέτοιες εντυπώσεις στον κόσμο.
Οι άνθρωποι αυτοί είναι άνθρωποι νοικοκύρηδες, είναι άνθρωποι οι οποίοι έχουν φτιάξει σύγχρονα και πολύ σωστά κατασκευασμένα σπίτια. Πρέπει να εμπιστευτούν τους μηχανικούς οι οποίοι είναι στο πεδίο και πραγματοποιούν τους ελέγχους και τα στοιχεία τα οποία έδωσε προηγουμένως ο συνάδελφος, ο κ. Τριαντόπουλος, στον αέρα.
Αυτή είναι η πραγματικότητα και θα παρακαλέσω να κρατήσουμε όλοι ένα μέτρο. Είναι η ελάχιστη ένδειξη σεβασμού που μπορούμε να έχουμε απέναντι σε συνανθρώπους μας, σε συμπολίτες μας, σε συμπατριώτες μας και όχι μόνο, οι οποίοι υφίστανται μια τεράστια ταλαιπωρία και κυρίως είναι πάρα πολύ σημαντικό για να μπορέσουμε, με ψυχραιμία και βεβαίως με σύνεση, να σχεδιάσουμε την επόμενη μέρα ώστε η Θεσσαλία να σταθεί στα πόδια της, ώστε η Ελλάδα να αισθανθεί ότι πραγματικά είναι μια χώρα ασφαλής για όλους.
Ευχαριστώ».