Το νέο αεροδρόμιο της Πάρου εγκαινιάζει ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας ο οποίος φθάνει στο νέο αεροδρόμιο σήμερα το πρωί συνοδευόμενος από τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστο Σπίρτζη και βουλευτές των Κυκλάδων.
Το νέο αεροδρόμιο που τέθηκε την περασμένη Δευτέρα 25 Ιουλίου 2016 σε πλήρη επιχειρησιακή λειτουργία - 20 χρόνια μετά από την ημέρα που οι κάτοικοι της Πάρου το αιτήθηκαν μέσω απόφασης του Δημοτικού τους Συμβουλίου - χαρακτηρίζεται σημαντικό έργο υποδομής καθώς εκτιμάται ότι θα δώσει ώθηση στην οικονομική και τουριστική ανάπτυξη της Πάρου και της Αντιπάρου που διαθέτουν πλέον ένα σύγχρονο αεροδρόμιο, για την υλοποίηση του οποίου αγωνίστηκε ο παριανός λαός, φορείς του νησιού, η τοπική αυτοδιοίκηση, αξιοποιήθηκαν όχι μόνο εθνικοί πόροι αλλά και ιδιωτικοί, υπήρξε συνεργασία του δημοσίου και της αυτοδιοίκησης.
Η κατασκευή νέου αεροδρομίου ήταν ένα αίτημα αρκετών ετών και εκτιμάται ότι δεν θα ωφελήσει μόνο την Πάρο και την Αντίπαρο αλλά και τα γύρω νησιά. Είναι αξιοσημείωτη η συμβολή των κατοίκων του νησιού μέσω της σύστασης αστικής μη κερδοσκοπικής εταιρείας για τη συγκέντρωση μέρους των χρημάτων που απαιτήθηκαν για την ολοκλήρωσή του, την ΑΜΚΕ «Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία για τη δημιουργία εγκαταστάσεων εδάφους νέου αερολιμένα Πάρου». Μέσω της ΑΜΚΕ οι Παριανοί συνέβαλαν με όποια οικονομική δυνατότητα και με όσα μέσα είχαν για να καλύψουν δαπάνες του έργου.
Το έργο του νέου αεροδρομίου αφορά στο νέο διάδρομο προσγείωσης και απογείωσης, που αποτελεί πάντα και το σημαντικότερο κατασκευαστικό κομμάτι ενός αεροδρομίου πολύ περισσότερο που πλέον δίνεται η δυνατότητα να δεχθεί και πτήσεις του εξωτερικού, να δεχθεί μεγαλύτερα αεροσκάφη και άρα με περισσότερες διαθέσιμες θέσεις επιβατών, ιδίως κατά τη θερινή περίοδο. Το νέο αεροδρόμιο διαθέτει πλήρεις, σύγχρονες και λειτουργικές υποδομές και εγκαταστάσεις διαδρόμου. Το συνολικό μήκος του διαδρόμου είναι 2.000 μέτρα, με επιχειρησιακό μήκος 1.400 μέτρων.
Το έργο περιλαμβάνει επίσης την ολοκλήρωση των κτηριακών εγκαταστάσεων του νέου αεροσταθμού, με προοπτική επέκτασής τους.
Η λειτουργία του νέου αεροδρομίου εκτιμάται ότι θα τετραπλασιάσει την αεροπορική κίνηση της Πάρου, με οφέλη για την οικονομία, τον τουρισμό, την απασχόληση, την τοπική κοινωνία. Είναι χαρακτηριστικό ότι η επιβατική κίνηση μέσω του παλιού αεροδρομίου που είχε μήκος διαδρόμου μόλις 600 μέτρα, έφτανε τα 30.000 άτομα ετησίως. Μέσω του νέου αεροδρομίου έχει υπολογιστεί ότι θα έχουμε σε βάθος 16 μηνών τετραπλασιασμό των επιβατών.
Η ολοκλήρωση των έργων του νέου αεροδρομίου Πάρου αναμένεται να αποδώσει και όφελος στο ελληνικό δημόσιο και αυτό διότι η Πάρος είχε ενταχθεί στις άγονες γραμμές επειδή δεν διέθετε μέχρι σήμερα επαρκείς υποδομές αεροδρομίου, παρά έναν μικρό διάδρομο, στον οποίο μπορούσε να επιχειρεί ένα μόνο τύπος μικρού αεροσκάφους. Είναι χαρακτηριστικό ότι η επιδότηση της γραμμής Αθήνας-Πάρου ανερχόταν σε 4,2 εκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο. Τη δε περασμένη τετραετία η λειτουργία της γραμμής υπό καθεστώς παροχής δημόσιας υπηρεσίας ανήλθε στο συνολικό ποσό των 16,8 εκατομμυρίων ευρώ. Με άλλα λόγια το κράτος χρειάστηκε να πληρώσει σε επιδότηση της άγονης γραμμής, όσο περίπου το συνολικό κόστος κατασκευής και ολοκλήρωσης του νέου αεροδρομίου.
Ο νέος διάδρομος μήκους 2000 μέτρων του αεροδρομίου της Πάρου, κόστισε 15,2 εκατομμύρια ευρώ. Οι διαδικασίες χωροθέτησης, τεχνικών περιβαλλοντικών μελετών κλπ για την κατασκευή νέου διαδρόμου είχαν ξεκινήσει πριν από μια 20ετία, το 1996 και η δημοπράτηση του έργου έγινε το 2011. Η κατασκευή του διαδρόμου που δίνει τη δυνατότητα προσγειώσεων και απογειώσεων στο νησί αεροσκαφών μεγάλης χωρητικότητας, δίνει τη δυνατότητα στην Πάρο να συνδεθεί με όλους τους αεροπορικούς προορισμούς εσωτερικού και εξωτερικού. Στο έργο περιλαμβάνονται και άλλα συνοδευτικά έργα (διάθεση ομβρίων, περιμετρικοί οδοί κλπ).
Η ολοκλήρωση δε του νέου αεροσταθμού επιφάνειας 750 τ.μ. και των συνοδών έργων επέτρεψαν την εκκίνηση της κανονικής επιχειρησιακής λειτουργίας του νέου αεροδρομίου της Πάρου. Σε μια δεύτερη φάση σχεδιάζεται ο διπλασιασμός της ωφέλιμης επιφάνειας του αεροσταθμού σε 1.500 τ.μ. για την κάλυψη της επιβατικής κίνησης ενώ προετοιμάζεται η ωρίμανση για να κατασκευαστεί μεγάλος αεροσταθμός επιφάνειας 5.000 τ.μ. τα επόμενα χρόνια και οι χώροι αυτοί μπορούν να λειτουργήσουν ως χώροι εκθεσιακοί ή χώροι συνεδριακοί.
Εικοσιένα χρόνια χρειάστηκαν για την ολοκλήρωση του έργου του νέου αεροδρομίου της Πάρου που πέρασε μέσα από ποικίλες γραφειοκρατικές και άλλες δυσκολίες για να φτάσει σήμερα στην τελετή εγκαινίων του. Ο Κώστας Αργουζής, ο άνθρωπος επί της δημαρχίας του οποίου άνοιξε το ζήτημα της κατασκευής του νέου αεροδρομίου, μίλησε στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων και αναφέρεται στις φάσεις και τις δυσκολίες που συνάντησε ένα έργο που χαρακτηρίζει το μεγαλύτερο αναπτυξιακό που έγινε στην Πάρο.
Τομή για την ανάπτυξη της Πάρου και της Αντιπάρου αλλά και της ευρύτερης νησιωτικής περιοχής, χαρακτηρίζει το νέο αεροδρόμιο της Πάρου ο βουλευτής Κυκλάδων του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Συρμαλένιος με δήλωσή του στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων.
Η Πάρος διαθέτει πλέον μια ευπρόσωπη και αξιοπρεπή πύλη εισόδου προς τον κόσμο και τις διεθνείς αγορές, δηλώνει στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο βουλευτής Κυκλάδων του ΣΥΡΙΖΑ Αντώνης Συρίγος και σημειώνει ότι το νέο αεροδρόμιο θα είναι ένα χρήσιμο εργαλείο προόδου για την τοπική κοινωνία και τις μελλοντικές γενιές.
Με αφορμή δε τη σημερινή τελετή εγκαινίων του νέου αεροδρομίου, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ υπογραμμίζει ότι τα εγκαίνια ενός έργου είναι η απαρχή της καθιέρωσής του, σηματοδοτούν την έναρξη της λειτουργίας του και αποτελούν την αφετηρία των προσπαθειών για τη συντήρηση και ορθή λειτουργία του, δηλαδή την εξασφάλισή του στο μέλλον και υπό αυτή την έννοια δεν αποτελούν εκδήλωση κυριότητας του έργου. Κύριος του αεροδρομίου είναι οι Παριανοί οι ίδιοι και όλοι οι Έλληνες που πρέπει να είναι περήφανοι γι'' αυτό.
Οι συντονισμένες ενέργειες της κυβέρνησης για έργα ημιτελή, φέρνουν αποτέλεσμα, είναι το μήνυμα της δήλωσης του βουλευτή Κυκλάδων του ΣΥΡΙΖΑ Νίκου Μανιού με αφορμή τα εγκαίνια του νέου αεροδρομίου της Πάρου. Ο βουλευτής με δήλωσή του στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων υπογραμμίζει τη σημασία του έργου για την τουριστική ανάπτυξη όχι μόνο της Πάρου και Αντιπάρου αλλά και της Νάξου και των Κυκλάδων εν γένει. Αναφέρεται επίσης στις προσπάθειες που έχει ξεκινήσει το αρμόδιο υπουργείο για επεκτάσεις και βελτιώσεις και σε άλλα αεροδρόμια της χώρας.
Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
Διαβάστε ακόμα: - Γ. Κουμουτσάκος: Κάθε κυβέρνηση οφείλει να αναγνωρίζει τις προσπάθειες των προηγούμενων