Την «αλλεργία» του στην αξιολόγηση των πανεπιστημίων απέδειξε ο υπουργός Παιδείας, Κωνσταντίνος Γαβρόγλου στη Βουλή, όταν κατά τη διάρκεια της παρουσίας της έκθεσης της ΑΔΙΠ για τα πανεπιστήμια έσπευσε ουσιαστικά να την αποδομήσει. Συγκεκριμένα, ο κ. Γαβρόγλου αμφισβήτησε ευθέως τη μεθοδολογία της ανεξάρτητης αρχής, άφησε αιχμές ότι οι αξιολογητές ήρθαν απροετοίμαστοι, ενώ το κυρίαρχο επιχείρημά του ήταν ότι η αριθμολαγνεία και η ποσοτικοποίηση των πάντων βοηθάει στην κατανόηση της πραγματικότητας!
«Όλα έχουν εκφυλιστεί σε μία ποσοτικοποίηση της κοινωνικής ζωής σχεδόν και της πολιτικής ζωής, όταν βλέπουμε αυτά που βλέπουμε, αυτό είναι ένα σοβαρό ζήτημα που πρέπει να το συζητήσουμε, ως κοινωνία, ως εκπαιδευτικοί, ως Υπουργείο Παιδείας, διότι τα διακυβεύματα της εκπαίδευσης υπερβαίνουν τις ποσοτικοποιήσεις, και ως τέτοια πρέπει να τα συζητήσουμε, γιατί είναι τόσο σύνθετα», τόνισε χαρακτηριστικά ο υπουργός Παιδείας, δείχνοντας ουσιαστικά την απέχθειά του ως προς την διαδικασία της αξιολόγησης. Μάλιστα, να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη αξιολόγηση δεν συνδέεται με την χρηματοδότηση των πανεπιστήμιων, απλά αποτελεί ένα εργαλείο στα χέρια του υπουργείου και των πανεπιστημίων.
Την ίδια ώρα, ο κ. Γαβρόγλου ξεκαθάρισε ότι στόχος της κυβέρνησης δεν είναι η πανεπιστημοποίηση των Τ.Ε.Ι.. «Η λογική της Κυβέρνησης είναι η αναβάθμιση των Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων μας μέσα στον νέο χώρο έρευνας και εκπαίδευσης», είπε και υπογράμμισε ότι για πρώτη φορά υπάρχουν κοινές επιτροπές Πανεπιστημίων και Τ.Ε.Ι. και οι οποίες συζητούν θεσμικά πια την προοπτική συνεργασίας και συνενώσεων των Ιδρυμάτων τους.
Αλέξανδρος Διαμάντης