Του Γιώργου Φιντικάκη
Την ίδια στιγμή που ο Πρωθυπουργός έχει βάλει μπροστά την επιχείρηση "κορδέλες" οργώνοντας την Ελλάδα και εγκαινιάζοντας δρόμους, είναι άγνωστο αν ο ίδιος ή κάποιος υπουργός θα παρευρεθεί στην επίσημη τελετή παραλαβής -παράδοσης των 14 αεροδρομίων, της μεγαλύτερης ιδιωτικοποίησης των τελευταίων ετών.
Δείγμα και αυτό της δυσανεξίας της κυβέρνησης απέναντι στις ιδιωτικοποιήσεις και τις μεγάλες ξένες επενδύσεις -την ανάγκη των οποίων επικαλείται με κάθε ευκαιρία- είναι ότι μέχρι αυτές τις ώρες ουδείς ήταν σε θέση να απαντήσει, αν στην παράδοση των αεροδρομίων, που αναμένεται να γίνει σήμερα το βράδυ ή αύριο το πρωί, θα παραστεί κάποιος κυβερνητικός αξιωματούχος και ποιος.
Η επίσημη προετοιμασία παράδοσης των 14 αεροδρομίων στο σχήμα Fraport - Slentel ξεκίνησε από σήμερα το πρωί. Περιλαμβάνει το σταδιακό άδειασμα των γραφείων από τους υπαλλήλους της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, την εκκένωσε των χώρων και την καταγραφή όλων των κινητών και ακινήτων περιουσιακών στοιχείων των 14 αεροδρομίων.
Το βράδυ και ενώ αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία, πρόκειται να δοθεί και η εντολή παράδοσης των αεροδρομίων στο ελληνογερμανικό σχήμα. Αμέσως μόλις αυτό συμβεί, τότε αυτόματα θα καταβληθεί και το εφάπαξ τίμημα των 1,23 δισ. ευρώ από τους Γερμανούς στο Δημόσιο.
Τα 14 αεροδρόμια είναι αυτά της Θεσσαλονίκης, της Κέρκυρας, των Χανίων, της Κεφαλλονιάς, της Ζακύνθου, του Ακτίου, της Καβάλας, της Ρόδου, της Κω, της Σάμου, της Μυτιλήνης, της Μυκόνου, της Σαντορίνης και της Σκιάθου.
Το σχήμα Fraport - όμιλος Κοπελούζου αναλαμβάνει τη διαχείριση τους για περίοδο 40 ετών με δυνατότητα παράδοσης για άλλα δέκα χρόνια.
(Φωτογραφία: Sooc)