Για τις πρόσφατες μαζικές διαδηλώσεις διαμαρτυρίας σε όλη τη χώρα για τη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών, αλλά και τις εξελίξεις γύρω από την έρευνα που διενεργείται για το δυστύχημα, μίλησε ο υπουργός Επικρατείας, Άκης Σκέρτσος.
Όπως δήλωσε ο υπουργός Επικρατείας στο Action24: «Αν δεν ήμουν πολιτικό πρόσωπο θα κατέβαινα και εγώ στην πορεία. Θεωρώ απολύτως υγιές το κοινωνικό αίτημα για σύγχρονους και ασφαλείς σιδηρόδρομους, για ποιοτική και γρήγορη απονομή δικαιοσύνης», ενώ πρόσθεσε:
«Είμαστε μαζί με το απόλυτα εύλογο αίτημα. Κανείς δε θέλει τη συγκάλυψη. Επαναλαμβάνω, γιατί ο καθένας μας έχει τη δική του πορεία και διαδρομή».
Όπως υποστήριξε μάλιστα: «Αν είχα την παραμικρή υπόνοια ότι υπάρχει συγκάλυψη, θα είχα φύγει από την κυβέρνηση».
Στη συνέχεια σημείωσε ότι αξίζει, άλλωστε, σε τέτοιες στιγμές να βγάζει κανείς το επαγγελματικό καπέλο του και να μιλάει ως άνθρωπος, εξηγώντας: «Μπήκα και παραμένω σε αυτήν την κυβέρνηση ως μη πολιτικό πρόσωπο. Δεν έχω φιλοδοξίες να γίνω βουλευτής και δεν θα γίνω. Κάποια στιγμή θα ολοκληρώσω τη θητεία μου και ελπίζω να έχουμε πάει τη χώρα κάποια βήματα πιο μπροστά σε όλα τα πεδία».
«Ένας από τους λόγους που αποφάσισα να κάνω αυτό το βήμα είναι ότι έχω βιώσει ένα προσωπικό δράμα. Έχω χάσει τον αδελφό μου σε ένα τροχαίο δυστύχημα, έχω βιώσει την απώλεια συγγενικού προσώπου μέσα στην οικογένειά μου. Η μάνα μου ζει με αυτόν τον πόνο 25 χρόνια τώρα. Και όλοι μας θα ζούμε με αυτό μέχρι το τέλος της ζωής μας. Πρέπει όλοι - ειδικά όσοι δεν έχουν βιώσει έναν τέτοιο πόνο - να είναι πάρα πολύ προσεκτικοί. Να μην πειράζουμε αυτούς τους ανθρώπους, να μην τους αγγίζουμε καν», τόνισε και πρόσθεσε ότι οι συγγενείς των θυμάτων βιώνουν έναν Γολγοθά.
«Όλα τα κόμματα, και η κυβέρνηση και οι κρατικοί αξιωματούχοι αλλά και η αντιπολίτευση, οφείλουν να σέβονται τον πόνο των ανθρώπων. Να μην τον εργαλειοποιούν είτε προς τη μία κατεύθυνση είτε προς την άλλη. Κάποιος μπορεί να πονά δημόσια, υπάρχουν και πολλοί που πονούν ιδιωτικά, δεν υπερέχει ο ένας πόνος έναντι του άλλου».
Σύμφωνα με τον κ. Σκέρτσο, στην ουσία της υπόθεσης, τα ερωτήματα, τα οποία πρέπει να απαντηθούν είναι τα εξής: «Αν καθυστερεί η δικαιοσύνη, αν υπάρχει συγκάλυψη, αν και πόσο έχουν προχωρήσει οι πολιτικές μας για τη βελτίωση των σιδηροδρόμων και γενικά των μεταφορών, και πώς θα βελτιώσουμε το αίσθημα δικαίου και εμπιστοσύνης προς τους θεσμούς».
Σε αυτό το σημείο προχώρησε και σε μία πολιτική επισήμανση: «Στην Ελλάδα την προηγούμενη δεκαετία περάσαμε έναν πολιτικό και κοινωνικό διχασμό, όπου στήθηκαν κατηγορίες για προδότες. Και τώρα πάνε να στηθούν πάλι κάποιες κατηγορίες για δολοφόνους. Αυτά κατέρρευσαν την προηγούμενη δεκαετία με κρότο».
«Σεβασμός στο ανθρώπινο δράμα, να αφήσουμε τη δικαιοσύνη να κάνει τη δουλειά της, να της δείξουμε εμπιστοσύνη, μόνο ο φυσικός δικαστής έχει όλη την εικόνα. Αυτός είναι ο μόνος που σε μια δημοκρατία μπορεί να κρίνει», συμπλήρωσε.
Τι δήλωσε για την Hellenic Train
Ερωτηθείς για τυχόν ευθύνες της Hellenic Train απάντησε πως «ο καθένας μας ελέγχεται για το πώς υπηρετεί τις υποχρεώσεις που έχει, με βάση τον ρόλο του. Και η Hellenic Train ελέγχεται και ο ΟΣΕ ελέγχεται».
«Η περίφημη Σύμβαση 717 παραδόθηκε τον Σεπτέμβριο του 2023, δυστυχώς μεσολάβησε η τραγική θεομηνία του Daniel και αυτήν τη στιγμή η τηλεδιοίκηση - σηματοδότηση λειτουργεί σε όλο το μήκος της κεντρικής γραμμής, από την Αθήνα ως τη Θεσσαλονίκη με εξαίρεση το τμήμα Δομοκός - Λάρισα», ανέφερε στηλιτεύοντας την ισοπέδωση, όπως είπε, ότι «τα συστήματα εξακολουθούν να λειτουργούν χωρίς ασφάλεια στην Ελλάδα».
«O σιδηρόδρομος αυτήν τη στιγμή είναι πιο ασφαλής από ό,τι ήταν το 2023 και μπορεί να γίνει ακόμη πιο ασφαλής, εκκρεμεί αυτό το τμήμα», υπογράμμισε ξεκαθαρίζοντας πως «όποιος ισχυρισθεί ότι παρέχει 100% ασφάλεια, λέει ψέματα».
Σε σχέση με το φορτίο της εμπορικής αμαξοστοιχίας, έκανε μία γενική τοποθέτηση ότι «λαθρεμπόριο γίνεται και στην Ελλάδα και σε όλον τον κόσμο», με την ταυτόχρονη παρατήρηση ότι από το 2022 και μετά έχουν αυξηθεί οι έλεγχοι για παράνομα φορτία όσον αφορά καύσιμα και έχουν φέρει αυξημένα πρόστιμα της τάξης του 180%.
Κατά τον Άκη Σκέρτσο, η βασική αιτία είναι το ανθρώπινο λάθος. «Είναι δύσκολο να συμβιβαστεί κανείς με το αδιανόητο που είναι ότι δυστυχώς είχαμε μια κατάσταση σιδηροδρόμων που επέτρεψε, λόγω έλλειψης συστημάτων εσωτερικού ελέγχου, να γίνει αυτή η τραγική σύγκρουση με ανθρώπινη υπαιτιότητα».
Πάντως, συμπλήρωσε, «η δικαιοσύνη και οι αρμόδιοι φορείς πρέπει να απαντήσουν, να διαλύσουν και τις θεωρίες συνωμοσίας και τα απίθανα σενάρια και να δώσουν θετικές απαντήσεις».