Α. Σκέρτσος: Η κυβέρνηση επενδύει στη θετική ατζέντα - Καμία πρόταση από την αντιπολίτευση για ασφαλείς σιδηροδρόμους
Eurokinissi
Eurokinissi

Α. Σκέρτσος: Η κυβέρνηση επενδύει στη θετική ατζέντα - Καμία πρόταση από την αντιπολίτευση για ασφαλείς σιδηροδρόμους

Την επένδυση της κυβέρνησης στη θετική ατζέντα και τη μεγάλη διαφορά της με τα κόμματα της αντιπολίτευσης, τόνισε σε μια εφ' όλης της ύλης συνέντευξη του, ο υπουργός Επικρατείας Άκης Σκέρτσος, κάνοντας λόγο μεταξύ άλλων ότι η και η κίνηση να δείξει τη φωτογραφία από την κυβερνητική σύσκεψη το βράδυ της τραγωδίας στο Μάτι μιλώντας στη Βουλή, παρερμηνεύτηκε.

Μιλώντας στο Σκάι 100,3 δήλωσε ότι «δεν έγινε κανένας συμψηφισμός. Αντίθετα, αυτό το οποίο πιστεύω είναι ότι οι τραγωδίες, όπως το Μάτι, η Μάνδρα, παλιότερα το "Σάμινα", οι νεκροί στην Ηλεία και τώρα τα Τέμπη αποτελούν συλλογικά εθνικά τραύματα, τα οποία συσσωρεύονται. Σε καμία περίπτωση δεν παραγράφονται ούτε συμψηφίζονται».

Όπως εξήγησε στη συνέχεια, «αυτό στο οποίο αντέδρασα, ήταν στο επίπεδο τοξικότητας που εκτοξεύτηκε εναντίον της κυβέρνησης από τα κόμματα της αντιπολίτευσης, που έχουν, με τον έναν ή τον άλλον τρόπο, μερίδιο ευθύνης για παλιότερες τραγωδίες, έχουν κυβερνήσει, γνωρίζουν τις αδυναμίες της δημόσιας διοίκησης, γνωρίζουν τις δικές τους πολιτικές αδυναμίες και αστοχίες. Κατά τη γνώμη μου θα έπρεπε να είναι πολύ πιο προσεκτικοί στην τοξικότητα την οποία εκτοξεύουν κατά της κυβέρνησης και των μελών της. Κατηγορούν, από τον πρωθυπουργό ως τους υπουργούς, ως μέλη εγκληματικής οργάνωσης, μιλούν με ποινικούς όρους για τη δημοκρατικά εκλεγμένη κυβέρνηση της χώρας, αντί να ασκούν μια λελογισμένη, αυστηρή κριτική».

Σε αυτό το σημείο, ο Α. Σκέρτσος διεμήνυσε και κάτι ακόμη: «Η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, το 2019, ήρθε στην εξουσία με ένα πρόταγμα και μια εντολή που αφορούσε το μέλλον. Αφορούσε στο πώς μπορούμε να θεραπεύσουμε τις πληγές του παρελθόντος, να μην επαναλάβουμε τα λάθη του παρελθόντος που μας οδήγησαν σε μια εθνική τραγωδία, μια χρεωκοπία της χώρας την προηγούμενη δεκαετία. Να θεραπεύσουμε τις μεγάλες αδυναμίες, τις διαρθρωτικές στρεβλώσεις του κρατικού μηχανισμού και να να μη ζήσουμε ξανά νέες εθνικές τραγωδίες.

Θα μπορούσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, το 2019, αντί να ασχολείται με το μέλλον, να στραφεί στο παρελθόν και να ξεκινήσει ένα πολιτικό κυνήγι μαγισσών με ποινικοποίηση πολιτικών ευθυνών γύρω από το ατυχέστατο, για παράδειγμα, δημοψήφισμα του 2015, που κάποιοι, όπως ο κ. Βενιζέλος, έχουν υποστηρίξει πως θα μπορούσε να υπάρξει κατηγορία για εθνική προδοσία. Ή τον τρόπο με τον οποίο μεταχειρίσθηκε την υπόθεση Novartis η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, όπου πήγε να κλείσει στη φυλακή πολιτικούς αντιπάλους. Ή το πώς διαχειρίσθηκε το Μάτι η προηγούμενη κυβέρνηση».

Ωστόσο, συνέχισε, «δεν το έκανε (σ.σ. ο νυν πρωθυπουργός). Και δεν το έκανε από πολιτική επιλογή, δεν πιστεύει στην ποινικοποίηση της πολιτικής ζωής. Πιστεύει ότι πρέπει να κοιτάμε μπροστά, πιστεύει ότι πρέπει να απαντάμε σε κάθε εθνική τραγωδία με λύσεις στα προβλήματα που έχουν οδηγήσει σε αυτήν. Όταν έγινε, για παράδειγμα, το Μάτι, έγινε μια αυστηρή πολιτική κριτική από την πλευρά της τότε αντιπολίτευσης».

Αλλά, ταυτόχρονα, υπήρξε και μια θετική πρόταση, όπως ανέφερε ο υπουργός Επικρατείας: «Να λειτουργήσει επιτέλους το "112", να αποκτήσουμε ένα σύγχρονο, καθετοποιημένο υπουργείο Πολιτικής Προστασίας, που να μπορεί να αντιμετωπίσει τις μεγάλες προκλήσεις της κλιματικής κρίσης. Και αυτό κάναμε».

«Επενδύσαμε στη θετική ατζέντα κι αυτή είναι η μεγάλη διαφορά αυτής της κυβέρνησης με όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης, που ενώθηκαν στην πρόταση δυσπιστίας μέσα από το μίσος που έχουν και το αντιδεξιό μένος προς τη ΝΔ, χωρίς να καταθέτουν καμία απολύτως θετική πρόταση για το πώς μπορούμε να αποκτήσουμε σύγχρονα τρένα, ασφαλείς σιδηροδρόμους, καλά μέσα μαζικής μεταφοράς», κατήγγειλε και παρατήρησε: «Η κυβέρνηση έχει κάνει ανάληψη πολιτικής ευθύνης. Αυτό στο οποίο δεν πιστεύω είναι η σύγχυση μεταξύ πολιτικής και ποινικής ευθύνης, που αποτελεί δουλειά της δικαιοσύνης, και κανενός τηλε-εισαγγελέα ή λαϊκού δικαστηρίου στις πλατείες ή πολιτικού αρχηγού».

«Η αντιπολίτευση μιλά για συγκάλυψη, ενώ η κυβέρνηση είναι η επισπεύδουσα της αποκάλυψης, της διαφάνειας», σημείωσε ο υπουργός Επικρατείας. Αν, αντιθέτως, η κυβέρνηση ήθελε τη συγκάλυψη, δεν θα καλούσε Ευρωπαίους εμπειρογνώμονες να συντάξουν το πόρισμα του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ), όπως πρόσθεσε. «Πρόκειται για την απόλυτη διαστροφή της πραγματικότητας και της λογικής. Το πόρισμα πρέπει να αποτελέσει Βίβλο εθνικής αυτογνωσίας», τόνισε και πρότεινε να μη γίνει «a la carte ανάγνωση όσων μας βολεύουν». Εξάλλου, «η κυβέρνηση λέει πως υιοθετεί το πόρισμα στο σύνολο του», και στο κομμάτι, δηλαδή, που ασκεί κριτική «για τα δικά μας πεπραγμένα. Το ακούτε αυτό από την αντιπολίτευση;», διερωτήθη.

Θύμισε, δε, ότι στην περίπτωση της φονικής πυρκαγιάς στο Μάτι, η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ προσκάλεσε την επιτροπή Γκολντάμερ και, μετά τις εκλογές, η κυβέρνηση Μητσοτάκη υιοθέτησε πλήρως το πόρισμά της. Παρενθετικώς, επεσήμανε πως στο Μάτι βρίσκεται σε εξέλιξη το πρώτο υποδειγματικό πολεοδομικό σχέδιο, σε απόλυτη διαβούλευση με την τοπική κοινωνία.

Επιστρέφοντας στο θέμα των σιδηροδρόμων, ο κ. Σκέρτσος υπογράμμισε ότι η παρούσα κυβέρνηση παρέλαβε υποστελεχωμένους, υποχρηματοδοτούμενους σιδηροδρόμους, όπως άλλωστε αναφέρεται στο πόρισμα του ΕΔΟΣΑΑΜ, και με μία αποκρατικοποίηση που «είχε γίνει κακήν κακώς».

Ενώ για τη Σύμβαση 717, σημείωσε ότι ξεκίνησε το 2014 και έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί το 2016, δόθηκαν έξι παρατάσεις από την προηγούμενη κυβέρνηση και άλλες δύο από την κυβέρνηση της ΝΔ, αλλά «μέσα σε συνθήκες υγειονομικής κρίσης. Επί 2,5 - 3 χρόνια η κυβέρνηση και η δημόσια διοίκηση είχαν πατήσει φρένο», υπενθύμισε. Εξάλλου, ο τακτικός προϋπολογισμός του ΟΣΕ αυξήθηκε από τα 45 στα 75 εκατ. ευρώ, και από 1.000 ανθρώπους που εργάζονταν το 2019, πλέον είναι πάνω από 1.300 και εκκρεμούν προσλήψεις για άλλους 450.

Και, σε προσωπικό τόνο, αμέσως μετά, τόνισε: «Δεν μιλώ ως επαγγελματίας πολιτικός, μιλώ πρώτα και κύρια ως πατέρας, ως σύζυγος, ως αδελφός ενός ανθρώπου που σκοτώθηκε σε τροχαίο δυστύχημα. Ένας από τους λόγους που έχω μπει ως ενεργός πολίτης σε αυτήν την κυβέρνηση και έτσι θα βγω -δεν θα πολιτευτώ επαγγελματικά και δεν με ενδιαφέρει να υπερασπισθώ κανένα κόμμα και καμία κυβέρνηση- με ενδιαφέρει, όμως, ως Έλληνας πολίτης να ζω σε μια χώρα που δεν θα με ντροπιάζει και θα προστατεύει το βασικό αγαθό της ασφάλειας των πολιτών και της ελευθερίας, για αυτά εργάζομαι».

Για την κατάσταση του σιδηροδρόμου επεσήμανε ότι είναι «ασφαλέστερος από το 2023 διότι υπάρχει το σύστημα τηλεδιοίκησης - τηλεσήμανσης», ενώ επικαλέσθηκε τις αλλεπάλληλες, όπως παρατήρησε, ανακοινώσεις του υπουργείου Μεταφορών για τη συστηματική συνεργασία της ελληνικής διοίκησης, της νέας εταιρείας, τους «Σιδηροδρόμους Ελλάδας», με την ευρωπαϊκή υπηρεσία σιδηροδρόμων.

«Κάθε δίμηνο γίνεται έλεγχος, απολογισμός. Το πόρισμα του ΕΔΟΣΑΑΜ αναγνωρίζει ότι από το 2023 και μετά έχουν βελτιωθεί σημαντικά οι συνθήκες ασφαλούς λειτουργίας των σιδηροδρόμων», συμπέρανε και επικαλέσθηκε, σε αυτό το σημείο, τον πρωθυπουργό, που είχε πει ότι το 2027 ο στόχος είναι στην κεντρική γραμμή Αθήνας - Θεσσαλονίκης να υπάρχει ένα ολοκληρωμένο σύστημα σιδηροδρόμων, και στο κομμάτι, δηλαδή, που επλήγη από τον Daniel.

Όσον αφορά το θέμα της ρήτρας διαφυγής για αμυντικούς εξοπλισμούς, ο υπουργός Επικρατείας έκανε λόγο για «απόλυτη δικαίωση των πάγιων ελληνικών θέσεων, των θέσεων που ο πρωθυπουργός επανειλημμένα έχει καταθέσει στους Ευρωπαίους ομολόγους του». Ότι, δηλαδή, πρέπει «επιτέλους να κοιτάξουμε σοβαρά την ευρωπαϊκή αυτονομία και άμυνα».

Με την ταυτόχρονη επισήμανση, δε, ότι «οι βασικές παραδοχές του διεθνούς συστήματος ασφαλείας καταρρέουν μπροστά στα μάτια μας», έκανε την αντίστιξη με την πρόταση δυσπιστίας, εκεί όπου «βλέπουμε μια αντιπολίτευση που είναι στον κόσμο της, δεν συνομιλεί με αυτό που συμβαίνει στον υπόλοιπο έξω κόσμο».

Κατά τον υπουργό Επικρατείας, «απαιτείται μια ισχυρή κυβέρνηση, μια ισχυρή δημοκρατία, ένα ισχυρό κράτος δικαίου, για να μπορεί να καθίσει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων, σε έναν κόσμο που αλλάζει. Αυτό το έχουμε κατακτήσει τα τελευταία 5,5 χρόνια με τον Κυριάκο Μητσοτάκη, (αλλά) υπάρχουν δυνάμεις της αντιπολίτευσης που θέλουν να το πριονίσουν». Το να κάθεται ισότιμα στο ίδιο τραπέζι με τους εταίρους της η Ελλάδα, δεν ήταν χαρακτηριστικό των προηγούμενων δεκαετιών, τότε που ήταν «το ...κλωτσοσκούφι της Ευρωπαϊκής Επιτροπής», ανέφερε χαρακτηριστικά και κατέληξε λέγοντας πως τίποτε δεν είναι δεδομένο, όμως «εργαζόμαστε για μια ισχυρή Ελλάδα σε μια πιο ισχυρή Ευρώπη, σε έναν κόσμο που αλλάζει».