To τραγικό δυστύχημα των Τεμπών βρισκόταν στην προμετωπίδα της προεκλογικής ατζέντας των κομμάτων της αντιπολίτευσης, τα οποία είχαν υιοθετήσει και ενστερνιστεί πλήρως όλα τα επιχειρήματα του κόμματος Βελόπουλου. Και η αλήθεια είναι ότι έκαναν έναν αγώνα δρόμου για να παρουσιάσουν τα fake news, τις συνομωσιολογίες και τις απύθμενες τερατολογίες, ως αληθή γεγονότα, ώστε να στήσουν ένα ισχυρό και συναισθηματικά φορτισμένο, αντικυβερνητικό αφήγημα.
Και τώρα που τέλειωσαν οι εκλογές, το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών εξαφανίστηκε από την αντιπολιτευτική καθημερινότητα, διότι αφενός είναι πια άχρηστο για τους κινούντες τα νήματα και αφετέρου διότι πλησιάζει η στιγμή που θα μιλήσει η δικαιοσύνη.
Ωστόσο, καθώς η αντιπολίτευση προσπαθεί να εκμεταλλευτεί με κάθε τρόπο και να αξιοποιήσει το αποτέλεσμα των ευρωεκλογών που βασίστηκε πάνω στην τεράστια αποχή, επιστρατεύτηκε πρόσφατα το εφεύρημα του εντοπισμού του δήθεν εξαφανισμένου και χαμένου βαγονιού, σε ένα ιδιωτικό οικόπεδο μετά από 16 ολόκληρους μήνες. Με σκοπό τη δημιουργία εκ νέου ενός ρήγματος στην εμπιστοσύνη των πολιτών απέναντι στην κυβέρνηση.
Όλοι θυμόμαστε ότι τα fake news είχαν ξεκινήσει από την πρώτη κιόλας ημέρα, μετά το δυστύχημα. Με τη διαφορά ότι τότε δεν είχαν «εξαφανιστεί» βαγόνια, αλλά 56 νεκροί. Το αφήγημα αναφερόταν σε 56 αγνοούμενους που είχαν εξαϋλωθεί, που είχαν εξαφανιστεί, που δεν είχαν δηλωθεί, ανεβάζοντας με αυτόν τον τρόπο τους νεκρούς από το τραγικό δυστύχημα της αμαξοστοιχίας Intercity 62, στους 117.
Όπως αποδείχθηκε, εκ του πονηρού οι συνομωσιολόγοι και δημιουργοί των fake news είχαν συναθροίσει τον αριθμό των νεκρών στον αριθμό των αρχικά αγνοουμένων. Ωστόσο, η αστυνομία είχε εξηγήσει ότι στην αρχή όλοι ήταν αγνοούμενοι μέχρι να αρχίσει η ταυτοποίηση των πτωμάτων μέσω αντιστοίχισης DNA. Για να καταλήξει στην ακόλουθη επίσημη ανακοίνωση: «Ο αριθμός των νεκρών είναι 57. Σε αυτό το σημείο γίνεται το λάθος από κάποιους να προσθέτουν αυτούς που είχαν δηλωθεί από τους συγγενείς ως αγνοούμενοι αμέσως μετά το δυστύχημα με τον αριθμό των νεκρών που έχουν ανασυρθεί. Όσοι είχαν δηλωθεί αρχικά συμπεριλαμβάνονται στους νεκρούς».
Όμως πίσω από την «είδηση» ότι «κρύβουν νεκρούς» το δηλητήριο της διαστροφής της πραγματικότητας είχε προλάβει ήδη να χυθεί με σκοπό τη δημιουργία τοξικής ατμόσφαιρας. Κι έτσι ξεκίνησε το αφήγημα της «συγκάλυψης», που στην αρχή αφορούσε τη μείωση του αριθμού των νεκρών και ακολούθως την απόκρυψη των πραγματικών ενόχων.
Ακολούθησε το επεισόδιο με το «μπάζωμα» και το «τσιμέντωμα». Είχε κατηγορηθεί τότε η κυβέρνηση, ότι μπάζωσε την περιοχή για να εξαφανιστούν τα στοιχεία. Και ποια είναι τα στοιχεία που είχε εξαφανίσει η κυβέρνηση δια του μπαζώματος; Κανένα, αφού ήδη είχαν βρεθεί και είχαν καταγραφεί τα ίχνη στα βαγόνια που είχαν ανασυρθεί μετά το δυστύχημα.
Οπότε τι θα κατάφερνε να εξαφανίσει το καταγγελλόμενο μπάζωμα; Πώς θα ολοκληρώνονταν οι πραγματογνωμοσύνες, αν δεν είχαν απομακρυνθεί προηγουμένως τα βαγόνια; Και πώς θα απομακρύνονταν τα βαγόνια, αν δεν συνέβαλαν σε αυτό οι ειδικοί γερανοί της Πυροσβεστικής και των ειδικών συνεργείων; Οι οποίοι γερανοί θα έπρεπε να επιχειρούν στηριγμένοι πάνω σε ένα σταθερό και ενισχυμένο έδαφος και όχι πάνω σε ένα σαθρό έδαφος κάτω από το οποίο διέρχονται αγωγοί φυσικού αερίου, παράλληλοι προς τις σιδηροδρομικές γραμμές. Κατά τη διάρκεια των εργασιών, είχε ριχθεί τσιμέντο μόνο στις βάσεις για τις κολώνες ηλεκτροκίνησης του δικτύου, οι οποίες είχαν πέσει λόγω της σύγκρουσης. Και αφού είχαν κυλήσει δέκα μέρες και είχε περισυλλεγεί οποιοδήποτε βιολογικό υλικό και είχε εντοπισθεί κάθε πειστήριο από το χώρο του συμβάντος. Γι’ αυτόν τον λόγο έπρεπε να διαμορφωθεί και να ενισχυθεί προηγουμένως ο χώρος με την προσθήκη χαλικιών. Έτσι ώστε οι γερανοί να ανελκύσουν με ασφάλεια τα συντρίμμια των βαγονιών βάρους αρκετών τόνων.
Όλες αυτές οι ενέργειες είχαν πραγματοποιηθεί κατόπιν εντολής Εισαγγελέα και αφού είχε γίνει έλεγχος από την Πυροσβεστική Υπηρεσία και την Πολιτική Προστασία για την ύπαρξη οποιουδήποτε βιολογικού υλικού. Αυτή η διαδικασία που μόλις περιγράψαμε, είναι το καταγγελλόμενο «μπάζωμα». Μια λέξη που είχε απασχολήσει για μεγάλο χρονικό διάστημα τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, τα ψηφιακά μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τον πολιτικό διάλογο. Και μια λέξη που είχε σπείρει με επιτυχία τον σπόρο της αμφιβολίας και της κρυφής ενοχής.
Ακολούθησαν οι καταγγελίες για τα «παράνομα φορτία» που μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία με εκρηκτικά υγρά, όπως το ξυλόλιο, το τολουόλιο, το προπάνιο και το βουτάνιο, τα οποία σύμφωνα με τους καταγγέλλοντες είχαν προκαλέσει την έκρηξη μετά τη σύγκρουση των δυο αμαξοστοιχιών, που κινούντο στην ίδια γραμμή σε αντίθετη κατεύθυνση. Καταγγελίες ακόμα και για παράνομες μεταφορές όπλων προς την Ουκρανία μέσω της εμπορικής αμαξοστοιχίας είχαν γίνει.
Η έκρηξη σύμφωνα με τους ερευνητές ήταν αποτέλεσμα της σύγκρουσης, του βραχυκυκλώματος του μετασχηματιστή, της παραγωγής εκρηκτικών αερίων και της καύσης των λαδιών. Τα παραγόμενα εκρηκτικά αέρια (που αλυσιδωτά δημιουργήθηκαν από την εξάτμιση του μονωτικού ορυκτέλαιου) ήρθαν σε επαφή με το ατμοσφαιρικό οξυγόνο και το εξατμισμένο ορυκτέλαιο οδηγώντας στο μανιτάρι της έκρηξης. Εξ άλλου, η εμπορική αμαξοστοιχία αποδείχθηκε ότι μετέφερε μόνο λαμαρίνες, φρούτα και σιτηρά και όχι κάποιο εύφλεκτο υλικό.
Το πρόσφατο τελευταίο επεισόδιο των fake news και της συνομωσιολογίας για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, είναι ο «εντοπισμός» του εξαφανισμένου δέκατου τέταρτου βαγονιού και του ενδέκατου κοντέινερ. Τα οποία σύμφωνα με το αφήγημα είχαν εξαφανίσει οι αρχές για να καταστραφούν τα ενοχοποιητικά στοιχεία.
Και φυσικά δεν έχασαν χρόνο ούτε ο Στέφανος Κασσελάκης, αλλά ούτε και ο Νίκος Ανδρουλάκης για να ενστερνιστούν και να υιοθετήσουν πλήρως τα συγκεκριμένα fake news και να προβούν σε σχετικές δηλώσεις.
Ο πρόεδρος του Σύριζα ανέφερε ότι «16 μήνες μετά το έγκλημα των Τεμπών, τη μονταζιέρα και το μπάζωμα βρέθηκε το κοντέινερ της εμπορικής αμαξοστοιχίας σε οικόπεδο ιδιώτη. Τα πειστήρια του εγκλήματος βρίσκονται διασκορπισμένα ακόμα και τώρα σε οικόπεδα ιδιωτών και όχι στα χέρια των ανακριτικών αρχών». Και υπέβαλε τα ακόλουθα ερωτήματα: «Πώς αλήθεια μεταφέρθηκε; Ποιος έδωσε την εντολή; Επιτέλους δώστε απαντήσεις. Μας οφείλετε την αλήθεια, ανόθευτη και αμοντάριστη».
Αλλά και ο έτερος λάτρης των σεναρίων συνωμοσίας, Νίκος Ανδρουλάκης μέσω του γραφείου τύπου του ΠΑΣΟΚ ανέφερε ότι «η αποκάλυψη ότι εντοπίστηκε σε οικόπεδο ιδιώτη κοντέινερ της εμπορικής αμαξοστοιχίας, 16 μήνες μετά την τραγωδία των Τεμπών, εκθέτει βαρύτατα τους κυβερνητικούς χειρισμούς για την αλλοίωση του τόπου του εγκλήματος. Η μέχρι στιγμής σιωπή της κυβέρνησης είναι ένοχη και προστίθεται σε μια αλυσίδα γεγονότων που στόχο είχαν τη συγκάλυψη».
Όμως η αλήθεια έρχεται να διαψεύσει με πανηγυρικό τρόπο αμφότερους τους προέδρους των δυο κομμάτων της αντιπολίτευσης. Κατ’ αρχάς, δεν υπήρχε εξαφανισμένο ή αδήλωτο βαγόνι, καθώς τα βαγόνια ήταν 13 και όχι 14 και ταυτόχρονα δεν υπήρχε εξαφανισμένο κοντέινερ, αφού τα κοντέινερ ήταν 10 και όχι 11, σύμφωνα με τα στοιχεία της Hellenic Train, της Πυροσβεστικής και της Προανακριτικής Αρχής. Όλοι οι τεχνικοί πραγματογνώμονες και οι προανακριτικές αρχές που είχαν ελέγξει το κοντέινερ, δεν είχαν εντοπίσει κάποιο ενοχοποιητικό στοιχείο σχετικό με την υπόθεση και είχαν επιστρέψει το κοντέινερ στην ιδιοκτήτρια εταιρεία.
Και αποδείχθηκε ότι τα βαγόνια της εμπορικής αμαξοστοιχίας που ήταν φορτωμένα τα κοντέινερ, δεν είχαν παραδοθεί στις φλόγες. Ο εμπνευστής των συγκεκριμένων fake news Κυριάκος Βελόπουλος είχε «μπερδέψει» την εταιρεία μεταφορών OOCL της οποίας το λογότυπο βρισκόταν στο επίμαχο κοντέινερ, με την εταιρεία χημικών OCCL η οποία δήθεν διακινούσε τα «επικίνδυνα χημικά υγρά». Ένα C αντί για Ο, αρκούσε να δομηθεί όλο αυτό το άθλιο σενάριο.
Τρομάζει ο εύκολος τρόπος με τον οποίο οι πρόεδροι των δυο κομμάτων της αντιπολίτευσης, δηλαδή του Σύριζα και του ΠΑΣΟΚ, που ευελπιστούν να συγκροτήσουν τη μεγάλη προοδευτική παράταξη, έχουν μετατραπεί σε πολιτικές μαριονέτες του αρχηγού της Ελληνικής Λύσης. Πολιτικές μαριονέτες, που δεν έχουν ούτε ηθικές αναστολές, αλλά ούτε και κοινωνικούς φραγμούς, στο να χρησιμοποιούν τα fake news σαν ψωμοτύρι.