Τον τορπιλισμό του τουρκικού θωρηκτού Φετχί Μπουλέντ από τον τότε υποπλοίαρχο Νικόλαο Βότση, στις 18 Οκτωβρίου του 1912, στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης, θα έχουν τη δυνατότητα να «ζήσουν» από το φθινόπωρο και με τη βοήθεια της εικονικής πραγματικότητας, οι επισκέπτες του Μουσείου Μακεδονικού Αγώνα· θα μπορούν να «περπατήσουν» στο ελληνικό πλοίο που έριξε τις τορπίλες και να βιώσουν με τη βοήθεια της τεχνολογίας το εγχείρημα του ελληνικού πληρώματος.
Η ψηφιακή αναβίωση γίνεται δυνατή μέσα από το καινοτόμο σύστημα CuRVE το οποίο συνδυάζει τα τελευταία επιτεύγματα των τεχνολογιών Virtual Reality (VR), Augmented Reality (AR) και της αφήγησης Storytelling (ST), το οποίο υλοποίησαν το Μουσείο Μακεδονικού Αγώνα, η εταιρεία N-CODE Audio Visual Productions και η Ομάδα Απεικόνισης Πληροφορίας και Εικονικής Πραγματικότητας του Εργαστηρίου Ενσύρματης Τηλεπικοινωνίας και Τεχνολογίας της Πληροφορίας του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Τεχνολογίας Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Πατρών.
Πηγή φωτ.: Facebook / Museum of the Macedonian Struggle / Μουσείο Μακεδονικού Αγώνα
Το CuRVE είναι ένα ξεχωριστό σύστημα γιατί αποτελεί καρπό μιας συνεργασίας με διεπιστημονικό χαρακτήρα, με ερευνητικό και καλλιτεχνικό σκέλος. Είναι σε πιλοτικό στάδιο και οι συντελεστές θέλουν να την τελειοποιήσουν και να την επεκτείνουν, σημείωσε ο καθηγητής Κωνσταντίνος Μουστάκας, σε εκδήλωση που έγινε για την παρουσίαση του προγράμματος, στο Μουσείο Μακεδονικού Αγώνα.
Όσο για το πρόγραμμα εικονικής πραγματικότητας, στην αρχή, η αναπαράσταση του εδάφους έγινε με τη βοήθεια δορυφορικών φωτογραφιών, ακολούθησε η δημιουργία των κτιρίων στο παραλιακό μέτωπο του 1912, οι χαρακτήρες του πληρώματος με την κατάλληλη ενδυμασία και το σενάριο, που βασίστηκε στην ιστορική έρευνα.
Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, η αίτηση για συμμετοχή στο πρόγραμμα ΕΠΑνΕΚ, κατατέθηκε το 2017, ενώ η δημιουργία του CuRVE, ξεκίνησε το 2020.
Πηγή κεντρικής φωτογραφίας: Facebook / Museum of the Macedonian Struggle / Μουσείο Μακεδονικού Αγώνα