Δύο κωμωδίες, ένα αστυνομικό θρίλερ και μία περιπέτεια φαντασίας καταφθάνουν στους θερινούς κινηματογράφους και προβάλλονται στις οθόνες τους από την Πέμπτη 15 Ιουνίου. Πραγματεύονται τη ζωή και τις αποφάσεις της, τη ζωή που ανατρέπεται ε μία νυκτί, τη διαφορά αλήθειας - ψέματος, άλλοτε με ανάλαφρο και άλλοτε με πιο «σκληρό» τρόπο.
Από τις 15 Ιουνίου προβάλλονται, επίσης, το animation «Στο στοιχείο τους» του Πίτερ Σον, που επικεντρώνεται σε ζητήματα όπως η εμπειρία των μεταναστών, η ενηλικίωση, η διαφορετικότητα, η αγάπη και η οικογένεια.
Σε επανέκδοση προβάλλονται οι ταινίες «Notorious» του Χίτσκοκ και «Η θεά» του Σατγιαζίτ Ράι. Στην ταινία του Χίτσκοκ πρωταγωνιστούν οι Κάρι Γκραντ και Ίνγκριντ Μπέργκμαν· η τελευταία υποδύεται μία πάσης υποψίας γυναίκα που προσλαμβάνεται από τις αμερικανικές αρχές για να διεισδύσει σε μια ομάδα ναζί που έχει καταφύγει στο Ρίο ντε Τζανέιρο.
Στην ταινίατου Ράι, μια νεαρή γυναίκα ανακηρύσσεται θεότητα τη στιγμή που ο πεθερός της, ένας πλούσιος φεουδάρχης, βλέπει ένα όνειρο με εκείνη ως μετενσάρκωση της θεάς Κάλι.
Η τελευταία νύχτα του Φράνκο Αμόρε
Στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου προβλήθηκε το ιταλικό αστυνομικό θρίλερ «Η τελευταία νύχτα του Φράνκο Αμόρε» του Αντρέα Ντι Στέφανο. Κεντρικό πρόσωπο ο υπαστυνόμος Φράνκο Αμόρε που βλέπει τη ζωή του να ανατρέπεται τη νύχτα πριν από τη συνταξιοδότησή του και έπειτα από 35 χρόνια έντιμης υπηρεσίας.
Εν μία νυκτί κινδυνεύουν όλα όσα έχουν σημασία γι' αυτόν: η δουλειά του, η αγάπη του για τη σύζυγό του, η φιλία με τον συνάδελφό του και η ίδια του η ζωή. «Όλη μου τη ζωή φιλοδοξούσα να είμαι έντιμος άνθρωπος» τον ακούμε να λέει και την άλλη πλευρά να δηλώνει «τον επιλέξαμε γιατί είμαστε σίγουροι ότι δεν θα αντιδρούσε».
Η κάμερα ακολουθεί την ταχύτητα με την οποία εκτυλίσσονται τα γεγονότα, ομοίως η μουσική που επενδύει την ταινία. η οποία θίγει επίσης τις αποφάσεις που λαμβάνονται ερήμην μας και ενίοτε διαγράφουν –ακόμη και σε μια στιγμή– τις στιγμές της ζωής που είχαν προηγηθεί.
Αυτά που δε λέγονται
Πέντε ιστορίες περιπλέκονται στην ισπανική κωμωδία «Αυτά που δεν λέγονται» του Σεσκ Γκάι, κοινό τους στοιχείο η απόκρυψη της αλήθειας. Διαφαίνεται από τις εξής φράσεις: «Πρέπει να είμαστε ειλικρινείς μεταξύ μας, δεν είμαστε τόσο σίγουροι [...] Γιατί μου είπες ψέματα; - Όλοι το κάνουμε». Μπορεί ένα αθώο ψέμα να «δικαιολογήσει» την αλήθεια;
Πρωταγωνιστούν πρόσωπα διαφορετικών ηλικιών με διαφορετικά βιώματα το καθένα, καλούνται να αποφασίσουν για την προσωπική τους ζωή. Πρόκειται για δύο ανθρώπους που συναντιούνται στο πάρκο σκύλων, έναν άνδρα που έχει χωρίσει αλλά αρνείται να ξεπεράσει τη γυναίκα του, τρεις γυναίκες ηθοποιούς που συμμετέχουν σε ακρόαση, έναν καθηγητή που βγαίνει ραντεβού με μια πρώην μαθήτριά του, έναν σύζυγο που μαθαίνει ότι η γυναίκα του έχει αντιληφθεί την απιστία του.
Όσο για τη φεστιβαλική διαδρομή της ταινίας, έγινε στα φεστιβάλ Τορόντο και Σαν Σεμπαστιάν.
Άλλοθι για παντρεμένους 2
Μία ακόμη κωμωδία, αυτή τη φορά από τη Γαλλία. Φέρει τον τίτλο «Άλλοθι για παντρεμένους 2», τη σκηνοθετική ματιά του Φιλίπ Λασό και ακολουθεί τον Γκρεγκ που ανοίγει εκ νέου την εταιρεία που είχε και η οποία προσέφερε υπηρεσίες άλλοθι για όποιον το χρειαζόταν. Στην προκειμένη, την ανοίγει για τον ίδιο για να βρει δύο «ψεύτικους» γονείς που θα μπορούσαν να αντικαταστήσουν τους πραγματικούς του, για να κάνει πρόταση γάμου στη σύντροφό του.
Αυτό, διότι, εάν προχωρήσει σε γάμο, θα πρέπει να συστήσει τη σύντροφό του στον απατεώνα πατέρα του και την ιδιότροπη πρώην ηθοποιό μητέρα του. «Δεν είμαι εγώ το θέμα, αλλά το ρεμάλι ο πατέρας σου [...] Δεν είμαι εγώ το θέμα αλλά η ψυχοπαθής μητέρα σου» ακούμε τους γονείς του.
Μία ταινία που θίγει –με έμμεσο τρόπο και υπό την οπτική της κωμωδίας– το ζήτημα της ταυτότητας του άλλου και της αποδοχής του.
The Flash
Περιπέτεια φαντασίας σε σκηνοθεσία Άντι Μουσικέτι, η ταινία «Flash» ξετυλίγει τι συμβαίνει όταν ο υπερήρωας αλλάζει το παρελθόν με σκοπό να σώσει την οικογένειά του, και άθελά του ανατρέπει τις ισορροπίες των παράλληλων συμπάντων. «Δεν γίνεται αυτό, διέλυσα το σύμπαν. [...] Αν δεν επανορθώσω, αν δεν γυρίσω πίσω, ίσως να μην υπάρχει μέλλον».
Συνεπώς, παγιδεύεται σε μια εναλλακτική πραγματικότητα προσπαθώντας να αποτρέψει μια ολοκληρωτική καταστροφή. Οι ήρωες φαίνεται να μην υπάρχουν, έως ότου εμφανίζεται ο Μπάτμαν, ο οποίος υπογραμμίζει ότι δεν έχει αποσυρθεί.
Κεντρική φωτ.: Από την ταινία «Η τελευταία νύχτα του Φράνκο Αμόρε». Πηγή φωτ.: Twitter / GlitcH