Το πέταγμα των πουλιών, το φτερούγισμα ψηλά και πέρα στον αέρα, μάγευε τόσο τον Πάνο Φειδάκη που το ζωγράφιζε ξανά και ξανά. «Ελευθερία» τό λεγε για να εκφράσει την κίνηση που δεν γνωρίζει τέλος, παρά μόνο το γαλάζιο του ουρανού. O Πάνος Φειδάκης «έφυγε» από τη ζωή το 2003 σε ηλικία μόλις 46 χρόνων, όταν η πορεία του στα εικαστικά μας πράγματα ήταν ανοδική.
Πιστός στην απλότητα της τεχνικής και στην αναγκαιότητα της άμεσης ζωγραφικής πράξης, άπλωνε στις συνθέσεις του λευκά και μπλε χρώματα ως φόντο για την προετοιμασία του τελάρου. Στη φωτογραφία του έργου που δημοσιεύουμε (κεντρική φωτ.), διακρίνεται αχνά ο τίτλος ΤΑ ΝΕΑ, απόκομμα εφημερίδας που χρησιμοποίησε για να δώσει πάτημα στη σύλληψή του. Επάνω του ξεχωρίζουν τα δικά του γράμματα, τίτλος ζωής που καθόλου τυχαία καταλαμβάνει τη μισή διάσταση του έργου: «Με την ζωγραφική Βρίσκω την ελευθερία μου» γράφει και δίνει στο εφήμερο κάτι από την πνοή της τέχνης του.
Ο πίνακας φέρει το όνομα του ζωγράφου και χρονολογία 19(9)7, ενώ έχει αφιέρωση «στη Σούλα» χωρίς περιττά λόγια. Αρκούσε το έργο που απέπνεε πάντα μια βαθιά αίσθηση τρυφερότητας για τον κόσμο που μετέφερε στο τελάρο του.
Πάνος Φειδάκης © αρχείο Λάκη Παπαστάθη
Ο Φειδάκης γεννήθηκε στο Αίγιο το 1956 και πέθανε στην Ανάβυσσο στις 7 Μαΐου το 2003. Σπούδασε στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (1976-1981) με καθηγητές τους Μόραλη, Μαυροΐδη και Μυταρά. Τη χρονιά του θανάτου του, βραβεύτηκε με το πρώτο βραβείο στον διαγωνισμό του «Αττικό Μετρό». Το πέταγμα των πουλιών στο Σταθμό του Μεγάρου Μουσικής συνεχίζει ακόμη.
Το έργο της αρχικής φωτογραφίας βγαίνει στην επόμενη δημοπρασία του Λούδου (Ξενοδοχείο Athens Gate, 11 Μαΐου).