«Επίθεση» δέχθηκε από δύο ακτιβίστριες της οργάνωσης Återställ Våtmarker («Αποκατάσταση των Υδροβιότοπων») ο πίνακας «Ο κήπος του ζωγράφου στο Ζιβερνί» που είχε φιλοτεχνήσει το 1900 ο Κλωντ Μονέ. Ο πίνακας εκτίθεται στο Εθνικό Μουσείο της Στοκχόλμης, η δε «επίθεση» έγινε με κόκκινη μπογιά επάνω στο τζάμι που προστατεύει τον πίνακα, έπειτα οι ακτιβίστριες κόλλησαν επάνω τις παλάμες τους.
Η οργάνωση στην οποία οι ακτιβίστριες ανήκουν ανέλαβε την ευθύνη για την πράξη τους, όσο για τον πίνακα, θα εξεταστεί από ομάδα συντηρητών του μουσείου για να διαπιστωθεί εάν έχει υποστεί ζημιές. Σύμφωνα με την εκπρόσωπο του μουσείου, Χάνα Τότμαρ, η ομάδα ελπίζει ότι θα έχει «περισσότερες πληροφορίες» για το θέμα μέχρι αύριο Πέμπτη.
Από την πλευρά της, η οργάνωση Återställ Våtmarker έδωσε στη δημοσιότητα ένα βίντεο όπου διακρίνονται οι δύο γυναίκες (25-39 ετών) να πασαλείβουν την κόκκινη μπογιά στο τζάμι, πίσω από το οποίο βρίσκεται ο πίνακας. Φώναζαν εν χορώ «Η κλιματική κατάσταση επείγει» και «Απειλείται η υγεία μας».
Emma & Maj, sjuksköterska respektive sjuksköterskestudent, idag i aktion på Nationalmuseum. Läget är så jäkla kritiskt. Därför satte de röda handavtryck & limmade fast sig på skyddsglaset på Monets kända tavla Konstnärens trädgård i Giverny. #återställvåtmarker pic.twitter.com/Gr0bFzqHDX
— Återställ Våtmarker (@vatmarker) June 14, 2023
Σε συνέντευξη που είχε παραχωρήσει η οργάνωση στο Γαλλικό Πρακτορείο, κατηγόρησε τη σουηδική κυβέρνηση ότι δεν τηρεί τις διεθνείς δεσμεύσεις της όσον αφορά στην περιβαλλοντική πολιτική. «Θα έπρεπε να μειώσουμε τις εκπομπές (καυσαερίων) κατά 31%. Αλλά οι εκπομπές συνεχίζουν να αυξάνονται. Είναι σκάνδαλο» είπε η Χέλεν Βάλγκρεν, η εκπρόσωπος της ομάδας αυτής, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ.
Υπενθυμίζουμε ότι δεν είναι η πρώτη φορά που μέλη ακτιβιστικών οργανώσεων επιτίθενται με τέτοιο τρόπο σε έργα τέχνης, σε μουσεία. Μια από τις επιθέσεις αφορούσε στα «Ηλιοτρόπια» του Βίνσεντ βαν Γκογκ, όπως αναφέρουμε στο σημείωμά μας «Τα ''Ηλιοτρόπια'' και οι θύτες».