Στη φετινή τελετή βραβεύτηκε με το Όσκαρ καλύτερης ταινίας κινουμένων σχεδίων για «Το Αγόρι και ο Ερωδιός». Ο Ιάπωνας Χαγιάο Μιγιαζάκι δεν είναι απλώς ένας επιτυχημένος animator που άνοιξε τον κόσμο των άνιμε στο δυτικό κοινό. Πρόκειται για δημιουργό εικόνων που εμβολιάζει τις νεότερες γενιές των καλλιτεχνών, έξω από σύνορα και τεχνοτροπίες.
Η Ράνια Χατζοπούλου μέσα από τα δικά της έργα τιμά το ρηξικέλευθο repertoire του εμβληματικού Ιάπωνα, μεταφέροντας τις ονειροδραματικές εικόνες του σε μεγάλους καμβάδες. Με σκληρά ακρυλικά χρώματα ανιχνεύει τη δυναμική επιρροή που μπορεί να έχει ένα anime στη ζωή. Μπροστά σε αυτές τις ακίνητες εικόνες μπορούμε να ανακόψουμε τον φρενήρη ρυθμό της καθημερινότητας, να σταματήσουμε το χρόνο και με υπόκρουση το θόρυβο των χρωμάτων ή με οδηγό τις αντιθέσεις του φωτός με το σκοτάδι να δούμε βαθιά μέσα μας.
Έργο της Ράνιας Χατζοπούλου
Σχέδια και εικόνες κατακλύζουν καθημερινά τη ζωή μας. Τόσες πολλές που τείνουν στο άπειρο, τόσες πολλές που θα μπορούσαν να αναπαραστήσουν όλα τα τοπία και τα δρώμενα της ψυχής του ανθρώπου, να απεικονίσουν τη σπουδαιότητα της αγάπης, της αποδοχής του ξένου ή του άλλου μας εαυτού.
Μην περιμένετε όλα αυτά να είναι μονοσήμαντα ή επίπεδα, παρ’ όλο που η φύση των σχεδίων είναι δισδιάστατη. Άλλωστε, ο 83χρονος Μιγιαζάκι προσπαθεί να καταργήσει το πολλαπλό και να κρατήσει το μοναδικό. Το χρώμα δεν υπακούει σε κάποια αρμονία, η κίνηση δεν ακολουθεί τις κλασικές αναλογίες, αλλά η ροή της δράσης συνίσταται σε μυριάδες εικόνες οι οποίες, όλες μαζί, συγκλίνουν σε ένα εννοιολογικό πλαίσιο αναφοράς, της πραγμάτωσης, του θανάτου, της ζωής, της αγάπης ή της αποδοχής.
Δημιουργία του Χαγιάο Μιγιαζάκι
Η Ράνια Χατζοπούλου σπούδασε σχέδιο στη Θεσσαλονίκη, εργάστηκε σε αρχιτεκτονικά γραφεία αρκετά χρόνια και μετά ταξίδεψε στην Αμερική όπου έζησε στο Σόχο της Νέας Υόρκης στη Βοστώνη και στο Σαν Φρανσίσκο από το 1979 ως το 1984. Η επαφή της με τα πολύμορφα καλλιτεχνικά ρεύματα της εποχής επέδρασε καταλυτικά στη διαμόρφωση της εικαστικής της αντίληψης. Με ζωγραφική, κατασκευές και αναζητήσεις της πλαστικότητας στα πιο απρόσμενα αντικείμενα, έχει παρουσιάσει δουλειά της σε ατομικές και ομαδικές εκθέσεις στην Αθήνα.
Φωταγωγός – Το Ροδακιό: Κολοκοτρώνη 59Β & Λίμπονα (στο βάθος της Στοάς Κουρτάκη). Δευτέρα – Σάββατο: 12.00 – 20.00, έως 20 Ιουλίου 2024.
Κεντρική φωτ.: Ράνια Χατζοπούλου, «Porco in love»