''Η Γοητεία της διαχρονικότητας'' της Κάλλιας Παπαθεοδώρου

''Η Γοητεία της διαχρονικότητας'' της Κάλλιας Παπαθεοδώρου

Η Gallery Art Πρίσμα εγκαινιάζει την εικαστική σαιζόν 2016-2017 με την έκθεση της Κάλλιας  Παπαθεοδώρου  ''''Η Γοητεία της διαχρονικότητας''''.  

Μαθήτρια μεγάλων ζωγράφων όπως ο Γιάννης Τσαρούχης και ο Παναγιώτης Τέτσης, o Γιάννης Μόραλης, και ο Δημήτρης Μυταρά,  ευρηματική στον τρόπο που χρησιμοποιεί και αναπτύσσει τη τεχνοτροπία της: την εγκαυστική, η Κάλλια Παπαθεοδώρου,  δημιουργεί ένα δικό της κόσμο, με όχημα την προσωπική της εικαστική ταυτότητα. Το όνειρο, το ταξίδι, η απλότητα και η ειλικρίνεια συνθέτουν ένα κόσμο διαυγή μέσα στο τοπίο του πίνακα.

Ο εικαστικός  Τάσος Αριδάς,  προλογίζοντας τον κατάλογο της έκθεσης σημειώνει:

"Η  ζωγράφος Κάλλια Παπαθεοδώρου, εκφραζόμενη μέσω της δύσκολου τεχνικής της εγκαυστικής, ιστορεί με αφοπλιστική ειλικρίνεια και απλότητα, τοπία της Αίγινας και όχι μόνο , αγγίζοντας τα χρωματικά όρια που θέτει εξ ορισμού ''''η γεώδης'''' γκάμα . Το να επιτύχεις αίσθημα πολυχρωμίας ,αυτοπεριορίζονταν οικειοθελώς την χρωματική κλίμακα σε δυο χρωστικές, ενίοτε ανακατεμένες με τα δύο « ουδέτερα χρώματα» άσπρο και μαύρο γνωστή ως Πολυγνώτεια ,είναι ούτως η άλλως εγχείρημα δυσκολότατο ιδίως σε συνδυασμό με την ως άνω αναφερόμενη τεχνική.


Η χρωματική αυτή κλίμακα έχει ιστορική διάρκεια όσο και η ιστορία της ζωγραφικής πράξης, την αφορούσα στην πολιτισμική παράδοση της ζωγραφικής τέχνης από την εποχή του σπουδαίου Θάσιου ζωγράφου και εντεύθεν. Συνέδραμε την εικαστική εκφραστικότητα των φάσεων του ελληνικού πολιτισμού στη διαχρονία του.

Το μαρτυρούν οι νωπογραφίες των μακεδονικών τάφων ,οι στήλες των Παγασών ,τα πορτραίτα των νεκροπόλεων του Αρσινοήτη νομού της Αιγύπτου(EL FAGIOUM), oι τοιχογραφίες της Πομπηίας και της Ηράκλειας ,η «βυζαντινή» και «μεταβυζαντινή» ιστοριογραφία, έως την ποιητική της ζωγραφικής τέχνης των μεγάλων μας Θεόφιλου Χατζημιχαήλ και Φωτίου Κόντογλου, Γ.Τσαρούχη....


Η Κάλλια  Παπαθεοδώρου, είναι μια ζωγράφος η οποία επικεντρώνει την προσπάθεια της στο να κυριαρχήσει στα ζωγραφικά της μέσα, με την κατοχή των τεχνικών γνώσεων των προσφορότερων γι αυτήν. Προσπάθεια που, χωρίς όμως ιδεοληψίες και δογματισμούς, μοιάζει να έχει κατορθωθεί , καθώς τα τελευταία στάδια της τόσο προσωπικής εργασίας της τα χαρακτηρίζει η αμεσότητα της έκφρασης ,ιδιαίτερα στους ελαιώνες και στις ερημικές ακτές της Αίγινας.

Η μεταφυσική αναζήτηση εμβαπτίζει το σύνολο του έργου της στις μοναχικές φιγούρες, στα βρεγμένα αστικά τοπία , στα εγκαταλελειμμένα σκαριά ....Η αναζήτηση αυτή έρχεται αρχετυπικά από τους Προσωκρατικούς για να λύσει υπαρξιακά προβλήματα.. Τα αέναα ερωτήματά της έθεσαν τις βάσεις της Φιλοσοφίας που ,με τη σειρά της, θεμελίωσαν Επιστήμες και Τέχνη ενός των σπουδαιότερων πολιτισμών, οδηγό και συνοδοιπόρο των δυτικών τουλάχιστον κοινωνιών να καταστούν άνω θρώσκουσε''''

Η Κάλλια Παπαθεοδώρου εργάζεται στη Μέση Εκπαίδευση. Έχει δημοσιεύσει εργασίες σε περιοδικά και εφημερίδες. Συμμετέχει σε εκθέσεις γλυπτικής, ζωγραφικής και ψηφιδωτού. Επίσης έχει κάνει σκηνικά και κουστούμια σε πολλές Θεατρικές παραστάσεις. Έργα της υπάρχουν σε πολλές ιδιωτικές και δημόσιες συλλογές. Η Κάλια Παπαθεοδώρου σπούδασε στην ΑΣΚΤ Αθήνας, γλυπτική με τον Δ. Καλαμάρα, ζωγραφική με τους Δ. Μυταρά, Π. Τέτση, Τ. Πατρασκίδη, ψηφιδωτό με τον Γ. Κολέφα, Γ. Βαλαβανίδης, Π. Αγγελοπούλου,    Σκηνογραφία με τον Γ. Τσαρούχη, τεχνικές χαρακτικής και ακουαρέλα στο Gerles-Borgsskolan της Σουηδίας με υποτροφία του υπουργείου Πολιτισμού, ενώ τέλος είναι υπότροφος του Ι.Κ.Υ. 82-84.

Εγκαίνια: Παρασκευή 14 Οκτωβρίου 8 μ.μ.