Την πρώτη επικοινωνιακή καταιγίδα Κασσελάκη τη ζήσαμε όταν πρωτοεμφανίστηκε στο πολιτικό στερέωμα. Ήρθε από το πουθενά, βομβάρδισε τον ρημαγμένο χώρο της ριζοσπαστικής Αριστεράς με μηνύματα και κυρίως με εικόνες και οι εσωκομματικοί του αντίπαλοι ακόμα δεν έχουν καταλάβει πώς τους πήρε το κόμμα μέσα από τα χέρια. Εδώ και 15 μέρες ήρθε η επικοινωνιακή καταιγίδα Νο 2. Πήγε στα νησιά του Αιγαίου, στην Κέρκυρα για το Πάσχα, έδωσε συνεντεύξεις, φωτογραφήθηκε, ήταν δηλαδή διαρκώς στην επικαιρότητα με ένα παιχνίδι που το γνωρίζει, όπως έχει αποδειχθεί, άριστα. Αυτό της επικοινωνίας.
Όχι τυχαία λοιπόν βρίσκεται κοντά στον στόχο του 17% που έθεσε για τις ευρωεκλογές, με τάσεις να υπερβεί αυτό το ποσοστό. Αυτό δεν είναι προσωπική μου εκτίμηση, προκύπτει από όλες τις δημοσκοπήσεις.
Ας αναλογιστούμε πού βρισκόταν ο Στέφανος Κασσελάκης λίγες ώρες πριν από το Συνέδριο του ΣΥΡΙΖΑ, όταν δέχθηκε τη γνωστή επίθεση από τον Αλέξη Τσίπρα. Όλοι διερωτώμασταν πού θα σταματήσει η πτώση του. Στο 10% ή θα πάει ακόμα πιο κάτω, σε μονοψήφιο ποσοστό. Κι όμως κατάφερε μόνος του να γυρίσει το παιχνίδι, κάνοντας χρήση ενός επικοινωνιακού χαρίσματος που διαθέτει, απευθυνόμενος σε ένα κοινό στο οποίο ο δεδομένος ΣΥΡΙΖΑ ουδεμία πρόσβαση μπορούσε να έχει.
Έτσι, ο Στέφανος Κασσελάκης βρέθηκε σε θέση ισχύος, ώστε σήμερα, παρά τη μετακίνησή του σε πολιτικές θέσεις πιο μετριοπαθείς, ουδείς τολμά να τον αμφισβητήσει τουλάχιστον δημόσια. Και όπως όλα δείχνουν το βράδυ των ευρωεκλογών θα είναι εσωκομματικά κυρίαρχος.
Ο βασικός του αντίπαλος, στο τακτικό επίπεδο, ήταν ο Νίκος Ανδρουλάκης, καθώς οι δύο τους πάλευαν για την επίζηλη δεύτερη θέση. Ευθύς μετά το Συνέδριο του ΣΥΡΙΖΑ -που αποδείχθηκε τομή για τον Στέφανο Κασσελάκη- έγινε φανερό πως η ωστική δύναμη του ηγέτη του ΠΑΣΟΚ είχε περιορισμένα καύσιμα. Υστερούσε δραματικά ο ίδιος σε έναν τομέα που στις μέρες μας έχει καθοριστική σημασία. Σε αυτόν της επικοινωνίας. Αυτό το χάρισμα ο Νίκος Ανδρουλάκης δεν το έχει, καθώς είναι ένας πολιτικός με παραδοσιακό προφίλ. Είναι πρωτίστως ζήτημα που αφορά τον ίδιο, αλλά και τον πολιτικό χώρο που εκπροσωπεί ο οποίος δεν είναι συνηθισμένος σε αντισυμβατικές συμπεριφορές.
Η επικράτηση του Στέφανου Κασσελάκη είναι φυσιολογική και η διαφορά του δεύτερου από το τρίτο κόμμα στις ευρωεκλογές όλα δείχνουν πως θα είναι καθαρή. Μένει ένας μήνας ακριβώς μέχρι τότε και είμαι σίγουρος πως θα βρεθούμε μπροστά σε μια επικοινωνιακή καταιγίδα Νο 3, που θα είναι εξίσου σαρωτική με τις δύο προηγούμενες. Οι τηλεοπτικοί σταθμοί δεν κάνουν χάρη σε κανένα και δεν πριμοδοτούν κανένα. Προβάλλουν το «προϊόν» που πουλά, που έχει απήχηση, που φέρνει τηλεθέαση διότι παράγει γεγονότα. Απλά πράγματα.
Στους περισσότερους μπορεί να μην αρέσει ο τρόπος που κινείται ο Στέφανος Κασσελάκης και είναι απολύτως λογικό. Δεν απευθύνεται σε αυτούς είτε βρίσκονται στα αριστερά του είτε στα δεξιά του. Απλώς αυτός απευθύνεται στο κοινό του που θα μετρηθεί το βράδυ της 9ης Ιουνίου.