Είναι ιστορικά διαπιστωμένο πως ο Αισχύλος ήταν φανατικός οπαδός του Παναθηναϊκού. Από διαδοθέντα τεκμήρια δεν προκύπτει να ήταν οργανωμένος σε κάποιο σύνδεσμο, όμως είχε εισιτήριο διαρκείας στο γήπεδο της αγαπημένης του ομάδας. Μάλιστα, σε έργο ανώνυμου Αθηναίου αγγειογράφου, απεικονίζεται ο Αισχύλος με την πράσινη σημαία και το τριφύλλι.
Είναι επίσης σίγουρο πως ο Σοφοκλής υποστήριζε την ΑΕΚ, ενώ δεν υπάρχουν πληροφορίες για τον Ευριπίδη. Σε μια αράδα που βρέθηκε σε έναν πάπυρο προκύπτει πως δεν ασχολήθηκε με το ποδόσφαιρο, αηδιασμένος με την παράγκα που είχαν στήσει οι «μπούκηδες» του 5ου αιώνα.
Τώρα θα ρωτήσει ο αναγνώστης τι σχέση έχει ο Αισχύλος με τον Παναθηναϊκό; Όση και με την Παλαιστίνη. Αλλά αυτά είναι λεπτομέρειες μπροστά στο ιστορικό προτσές, όπως λένε οι αριστεροί. Το παν είναι να δημιουργούνται οι εντυπώσεις. Διότι αν ο Αισχύλος δεν ήταν Παλαιστίνιος τι δουλειά είχαν οι παλαιστινιακές σημαίες στην Επίδαυρο που έφεραν μαζί τους οι οργανωμένοι οπαδοί;
Οι οποίοι -ως αυθεντικοί αριστεροί- νομίζουν ότι υπερασπίζονται τον κάθε αδύναμο, κατατρεγμένο, τον κάθε απόκληρο της κοινωνίας. Κάποιοι, καλοπροαίρετοι και ρομαντικοί, όντως πιστεύουν πως αυτή είναι μια στάση ζωής και ως εκ τούτου είναι αδιαπραγμάτευτη. Δεν εξαρτάται από το χρώμα του καταπιεστή και του εκμεταλλευτή. Αλλά αυτοί είναι λίγοι και με το πέρασμα του χρόνου φεύγουν από αυτή τη ζωή.
Οι περισσότεροι έχουν βάλει στα μάτια τους παραμορφωτικούς φακούς που τους εμποδίζουν να δουν την πραγματικότητα. Για αυτό και στην Επίδαυρο θα βλέπουν μόνον Παλαιστίνιους και θα πολιτογραφούν τον Αισχύλο κάτοικο της Παλαιστίνης, υποθέτω της Γάζας, διότι οι άλλοι της Δυτικής Όχθης είναι ρεφορμιστές.
Τελικά, αυτή η στρεβλή ματιά των γεγονότων έχει μια και μοναδική αιτία. Όλοι αυτοί οι αριστεροί ελάχιστα ενδιαφέρονται για τους καταφρονεμένους και τους κυνηγημένους. Η δυστυχία τους μπαίνει κάθε φορά σε μια ζυγαριά που είναι όμως «πειραγμένη».
Αυτό που τους ενδιαφέρει πρωτίστως -όπως έχει γραφεί κατ΄επανάληψη- είναι να καταγγείλουν τον δυτικό πολιτισμό, καθώς μισούν τον τρόπο ζωής που είναι θεμελιωμένος επάνω σε αυτόν. Μπορεί να απολαμβάνουν στο έπακρο τα αγαθά του, όμως επιδιώκουν να τον ανατρέψουν. Σχιζοφρένεια; Παραλογισμός, ηλιθιότητα; Διαλέγετε και παίρνετε!
Έτσι, ολοφύρονται για τα νοσοκομεία της Γάζας -τα οποία ως γνωστόν στα υπόγειά τους έκρυβαν κέντρα διοίκησης της Χαμάς-ενώ παραμένουν παγερά και προκλητικά αδιάφοροι για τα βομβαρδισμένα νοσοκομεία του Κιέβου, έτοιμοι να πιστέψουν και να αναμεταδώσουν τους ψευδείς ισχυρισμούς του Κρεμλίνου. Τα έχουμε ξαναπεί, αλλά δε θα πρέπει να σταματάμε να τα επαναλαμβάνουμε.
Και για να επανέλθω στην ιστορική διαπίστωση για τα οπαδικά φρονήματα του Αισχύλου. Στην επόμενη παράσταση στην Επίδαυρο θα οργανώσω παναθηναϊκή εκστρατεία ώστε το σύνθημα «ΠΑΟ-ολέ» να δονήσει την ατμόσφαιρα.
Υ.Γ. Πληροφορίες για τις ποδοσφαιρικές ομάδες του Πειραιά του 5ου αιώνα δεν υπάρχουν.