Ο Γιώργος Ρούσσος, CEO της Revoil, μιλάει στο Liberal και τη Μαργαρίτα Ασημακοπούλου για το πού οφείλεται το ράλι της τιμής της βενζίνης στη χώρα μας, για το φαινόμενο της παραβατικότητας που «μαστίζει» τον κλάδο αλλά και για τους φετινούς στόχους της εταιρείας.
Κ. Ρούσσο, η Ελλάδα εξακολουθεί να βρίσκεται σταθερά στην τρίτη θέση ανάμεσα στις ακριβότερες της Ευρώπης στις τιμές των καυσίμων. Πού οφείλεται το ράλι της τιμής στη χώρα μας;
Οι υψηλές τιμές στη χώρα μας οφείλονται στους φόρους (ΕΦΚ και ΦΠΑ) ενώ ρόλο στη διαμόρφωση των τιμών έχει και η εκάστοτε ισοτιμία ευρώ/δολαρίου.
Θα ήθελα να επισημάνω ότι σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής η Ελλάδα βρίσκεται στην τρίτη θέση σε ό,τι αφορά τη φορολογία στις βενζίνες, ενώ στο πετρέλαιο κίνησης βρίσκεται στο μέσο όρο των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Πλαφόν και παραβατικότητα «μαστίζουν» αυτήν την περίοδο τον κλάδο. Ποια μέτρα θα ήταν για εσάς αποτελεσματικά για την αντιμετώπιση του φαινομένου;
Το πλαφόν επηρεάζει κυρίως εταιρείες με ιδιολειτουργούμενο δίκτυο πρατηρίων και όχι εταιρείες όπως η REVOIL που λειτουργούν μέσω συνεργασιών με επιχειρηματίες πρατηριούχους. Σε ό,τι αφορά την παραβατικότητα, η REVOIL όπως και συνολικά ο Σύνδεσμος Εταιριών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδος (ΣΕΕΠΕ) είναι αλληλέγγυοι σε κάθε προσπάθεια προς την κατεύθυνση της πάταξής της.
Και αυτό γιατί η παραβατικότητα έχει αντίκτυπο όχι μόνο στις υγιείς εταιρίες του κλάδου και στους επιχειρηματίες πρατηριούχους που χάνουν έσοδα από τον αθέμιτο ανταγωνισμό, αλλά και στους εργαζομένους, στους καταναλωτές και στην Εθνική Οικονομία. Η παραβατικότητα κατά την τελευταία δεκαετία εκδηλώνεται κυρίως στις ελλειμματικές παραδόσεις καυσίμων από τις αντλίες και λιγότερο στη νοθεία των προϊόντων.
Τα τελευταία αυστηρά μέτρα που έχει εξαγγείλει η ΑΑΔΕ είναι προς τη σωστή κατεύθυνση αν και θα πρέπει να ληφθούν υπόψη τα αυξημένα έξοδα που θα επιβαρύνουν τις εταιρίες εμπορίας για την εφαρμογή των μέτρων δέουσας επιμέλειας σε σχέση με τα πρατήρια υγρών καυσίμων με τα οποία συναλλάσσονται.
Σε συνδυασμό με τα έως τώρα εργαλεία καταπολέμησης της παραβατικότητας, η πλήρης εφαρμογή κι ο συνεχής έλεγχος του συστήματος ΕΙΣΕΚ (εισροών – εκροών) θα περιόριζε ακόμα περισσότερο τέτοιες ενέργειες.
Σε κάθε περίπτωση, προτρέπουμε τους καταναλωτές να επιλέγουν πρατηριούχους τους οποίους έχουν δοκιμάσει και εμπιστεύονται, όπως σε όλους τους κλάδους, και να μην έχουν ως μόνο κριτήριο τη χαμηλότερη τιμή.
Παρατηρείται από την αρχή του 2024 μια σημαντική αύξηση, πάνω από 5%, στα καύσιμα κίνησης. Πόσο θα βοηθήσει τα οικονομικά αποτελέσματά σας και τι προβλέπετε για την πορεία του τομέα των υγρών καυσίμων;
Είναι αλήθεια ότι σε ό,τι αφορά τους πωλούμενους όγκους είμαστε υψηλότερα σε σύγκριση με την περσινή χρονιά. Με στοιχεία πρώτου εξαμήνου 2024, οι πωλήσεις της εταιρείας στις βενζίνες είναι 5,6% υψηλότερα και στο πετρέλαιο κίνησης αυξημένες κατά 14,4% σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2023 (συνολικά +10,89% στα motorfuels).
Η άνοδος στις πωλούμενες ποσότητες σίγουρα συνεισφέρει στα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας αλλά υπάρχουν και άλλοι παράγοντες που επηρεάζουν την κερδοφορία όπως η πορεία των επιτοκίων, το ύψος του δανεισμού, οι τιμές, η ισοτιμία ευρώ δολαρίου. Συνολικά η χρήση του 2024 θα εξαρτηθεί από την πορεία του τουρισμού τους καλοκαιρινούς και φθινοπωρινούς μήνες, τις καιρικές συνθήκες κατά την περίοδο πώλησης του πετρελαίου θέρμανσης, ενώ καθοριστικός παράγοντας επηρεασμού των αποτελεσμάτων της Εταιρίας αποτελεί και το χρηματοοικονομικό κόστος το οποίο εξαρτάται από την πορεία του Euribor.
Έντονη κινητικότητα υπήρξε πρόσφατα γύρω από τη μετοχή σας. Πώς τοποθετήστε στις τελευταίες αναδιαρθρώσεις του μετοχικού σας κεφαλαίου;
Το κύριο χαρακτηριστικό του μετοχικού κεφαλαίου της Εταιρίας είναι η μεγάλη συγκέντρωση στα χέρια των βασικών μετόχων και ιδρυτών της. Βασικοί μέτοχοι της Εταιρείας ανταποκρινόμενοι στην αυξημένη ζήτηση για μετοχές της Εταιρίας προχώρησαν σε πωλήσεις μικρών πακέτων μετοχών (συνολικά μικρότερες του 5%) στα πλαίσια και της αύξησης της διασποράς και της εμπορευσιμότητας της μετοχής.
Τελευταία βλέπουμε πως στρέφεστε προς την πράσινη μετάβαση καθώς υπό ανάπτυξη βρίσκονται τόσο αιολικά όσο και φωτοβολταϊκά πάρκα. Μιλήστε μας για αυτήν την επέκταση σε νέες δραστηριότητες.
Είναι μία δραστηριότητα που ξεκινήσαμε από τα τέλη του 2020 με σταθερά βήματα σε ένα διαφορετικό αντικείμενο από την εμπορία πετρελαιοειδών. Σήμερα λειτουργούμε πάρκα ισχύος 14,34 MW και σε βάθος πενταετίας στοχεύουμε στη λειτουργία έργων ΑΠΕ (φωτοβολταϊκών, αιολικών πάρκων και μονάδων αποθήκευσης) συνολικής ισχύος 200 MW. Με βάση αυτό το πλάνο, σήμερα υπό κατασκευή βρίσκεται ένα αιολικό πάρκο 3 MW στη Βοιωτία καθώς και φωτοβολταϊκά πάρκα συνολικής ισχύος 9 MW σε Βοιωτία, Στυλίδα και Β. Εύβοια. Σε διαδικασία περιβαλλοντικής αδειοδότησης υπάρχουν αιολικά πάρκα 124 MW σε Ροδόπη και Βοιωτία και μία μονάδα αποθήκευσης 24 MW στην περιοχή της Ναυπάκτου.
Ποιοι είναι οι φετινοί στόχοι της Revoil στο μέτωπο του πετρελαίου (δίκτυο πρατηρίων, νέα προϊόντα, μερίδια αγοράς);
Ο στόχος μας είναι να συνεχίσουμε να αυξάνουμε τα μερίδιά μας κερδίζοντας νέα κομμάτια στη συνολική πίτα της αγοράς διατηρώντας τα περιθώρια κέρδους μας. Να προσελκύσουμε 40 νέα πρατήρια ενισχύοντας το δίκτυο πρατηρίων της εταιρίας με αποδοτικότερα σημεία εστιάζοντας στον νομό Αττικής, στον νομό Θεσσαλονίκης και σε πρωτεύουσες νομών. Να αναπτύξουμε περαιτέρω προϊόντα υψηλότερης κερδοφορίας όπως είναι τα premium καύσιμα revolution και λιπαντικά.
Επίσης, εστιάζουμε στην περαιτέρω ανάπτυξη της κάρτας στόλου μέσα από νέες συνεργασίες των τμημάτων δικτύου πρατηρίων και βιομηχανίας και της κάρτας επιβράβευσης των καταναλωτών Winclub.