Η καταπολέμηση της φοροδιαφυγής θα οδηγήσει αναπόδραστα σε μείωση των φόρων, δεν είναι απλώς θέμα κοινωνικής δικαιοσύνης.
Ο υπ. Εθνικής Οικονομίας Κωστής Χατζηδάκης, μιλά στο Liberal για το θέμα της φοροδιαφυγής που αποτελεί προσωπικό του στοίχημα, εξηγώντας γιατί δίνει τόσο βάρος στη διασύνδεση ταμειακών - POS, στη μάχη με το «μαύρο χρήμα» και τις δομικές αλλαγές που έρχονται στο φορολογικό μας σύστημα.
«Ανεξάρτητα από πρόσκαιρες αντιδράσεις, δεν μου αρέσει να μένω θεατής προβλημάτων που επηρεάζουν αρνητικά τη κοινωνία, όποια μορφή κι αν έχουν αυτά, είτε πρόκειται για τη ΔΕΗ, είτε για τον ΕΦΚΑ, είτε για τη φοροδιαφυγή», όπως λέει.
Στις κινήσεις της κυβέρνησης για το τεράστιο πρόβλημα της στέγης, αναφέρεται στα επόμενα βήματα για να αντιμετωπιστεί η πίεση στην αγορά ακινήτων, όπως η επικείμενη αύξηση των ορίων παροχής της Golden Visa και οι 12.500 κενές κατοικίες που αναμένεται να ρίξει στην αγορά το πρόγραμμα «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».
Ενόψει των επόμενων crash test του Μαρτίου για την οικονομία, όπως η 15η Μαρτίου, όπου αναμένεται η έκθεση της Moody’s, θυμίζει τα οφέλη για τους έλληνες φορολογούμενους από την επενδυτική βαθμίδα, ενώ με αφορμή τις ανακοινώσεις, λίγες μέρες μετά, για την αύξηση του κατώτατου μισθού, μιλά για το δρόμο μέχρι να φτάσουμε σε μέσο μισθό 1.500 ευρώ.
Γιατί είναι τόσο σημαντική η διασύνδεση ταμειακών - POS;
Για τον πολύ απλό λόγο ότι συμβάλλει στην προσπάθεια περιορισμού της φοροδιαφυγής, μέσα από τη μείωση του λεγόμενου «κενού ΦΠΑ», των χρημάτων, δηλαδή, που χάνει κάθε χρόνο το κράτος από την είσπραξη ΦΠΑ. Σε αυτό το μέτωπο έχουμε ήδη σημειώσει πρόοδο, καθώς το κενό ΦΠΑ έχει μειωθεί από 23% το 2018 σε 15% το 2023. Αλλά αυτό δεν μας φτάνει, όπως καταλαβαίνετε! Στόχος μας είναι με μέτρα όπως η διασύνδεση των POS με τις ταμειακές μηχανές να πάμε στον ευρωπαϊκό μέσο όρο του 9% μέχρι το 2026.
Είναι, επίσης, σημαντική η διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα POS για 2 ακόμα λόγους: Πρώτον, για να μην υπάρχει αθέμιτος ανταγωνισμός μεταξύ ομοειδών επιχειρήσεων: αυτές που είναι διασυνδεδεμένες και αυτές που δεν είναι. Δευτερον, διότι το πρότζεκτ της διασύνδεσης έχει ενταχθεί ως έργο-ορόσημο στο Ταμείο Ανάκαμψης, πράγμα που σημαίνει ότι αν δεν ολοκληρωθεί στην ώρα του θα διακοπεί μέρος της χρηματοδότησης της χώρας από το RRF. Άρα σε όσους λένε “δεν βαριέσαι μωρέ, θα πάμε έτσι με παρατάσεις” απαντώ πως εδώ δεν υπάρχει κανένα περιθώριο για καθυστερήσεις. Δεν το αντέχει ούτε η κυβέρνηση ούτε η οικονομία!
Ωστόσο δώσατε παράταση 1+1 μήνα στη διασύνδεση των POS με τις ταμειακές μηχανές…
Κακά τα ψέματα: Στην Ελλάδα είμαστε διαχρονικά της τελευταίας στιγμής. Παρά το ότι εργαζόμαστε για αυτό το έργο εδώ και μήνες και παρά το ότι έχει συσταθεί ειδική ομάδα εργασίας με εκπροσώπους της αγοράς των παρόχων από τον περασμένο Νοέμβριο, η μεγάλη κινητοποίηση στην αγορά παρατηρήθηκε τον Φεβρουάριο, καθώς όλοι ήξεραν ότι η προθεσμία λήγει στις 29 Φεβρουαρίου.
Τώρα, με την προσπάθεια που έγινε, έχουμε πετύχει την αναβάθμιση του 85% των POS. Και η προσπάθεια θα επικεντρωθεί πια πλέον στην ίδια τη σύνδεση των POS και των ταμειακών μηχανών. Με τους ρυθμούς που πετύχαμε τις τελευταίες μέρες του Φεβρουαρίου, μπορούμε να τα καταφέρουμε με την παράταση του 1+1 μήνα. Γι’αυτό δεν δώσαμε και παραπάνω.
Άλλωστε, μη γελιέστε, και παραπάνω να δίναμε το πρώτο διάστημα θα περνούσε ανεκμετάλλευτο. Λόγω της νοοτροπίας μας. Αυτό δεν αλλάζει εδώ και δεκάδες χρόνια. Τώρα, όμως, τα περιθώρια στενεύουν. Και, όπως είπα, έχουμε και τον κίνδυνο διακοπής της χρηματοδότησης από τις Βρυξέλλες. Γι’αυτό επαναλαμβάνω το έργο θα γίνει “βρεξει-χιονίσει”. Και αυτή η μεταρρύθμιση θα είναι ένα σημαντικό βήμα μπροστά για το φορολογικό σύστημα της χώρας!
Τι έσοδα προσδοκάτε να συγκεντρώσετε από το κυνήγι της φοροδιαφυγής;
Πρόοδος στον περιορισμό της φοροδιαφυγής σημειώνεται όλα τα τελευταία τεσσεράμισι χρόνια. Το 2023 για παράδειγμα είχαμε 500 εκατ. ευρώ παραπάνω έσοδα λόγω σύλληψης της φοροδιαφυγής πρακτικά χάρη στις ηλεκτρονικές συναλλαγές και τις ηλεκτρονικές διασταυρώσεις.
Ε, λοιπόν, σε αυτή την κατεύθυνση θα συνεχίσουμε. Τα 11 διαφορετικά μέτρα για τον περιορισμό της φοροδιαφυγής που υιοθετήθηκαν με τον νόμο για τον περιορισμό της φοροδιαφυγής, αφορούν σε δομικές αλλαγές στο φορολογικό σύστημα: το MyDATA, η ηλεκτρονική τιμολόγηση, τα πολύ αυστηρά πρόστιμα για το λαθρεμπόριο καυσίμων, η απαγόρευση της χρήσης των μετρητών π.χ. στις αγοραπωλησίες ακινήτων, οι πιο διαφανείς και αποτελεσματικοί έλεγχοι της ΑΑΔΕ, το νέο σύστημα φορολόγησης των ελεύθερων επαγγελματιών. Όλες αυτές οι πρωτοβουλίες μαζί- εκτιμούμε ότι στην πλήρη εφαρμογή τους μέχρι το 2027 θα προσεγγίσουν τα 3 δις. επιπλέον σε ετήσια φορολογικά έσοδα!
Ένα κομμάτι της μεσαίας τάξης θα αναγκαστεί να πληρώσει φόρους για εισοδήματα τα οποία σήμερα δεν εμφανίζει. Αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής σημαίνει ακόμη και σύγκρουση με παραδοσιακά σας ακροατήρια;
Δεν θα έκανα λόγο για σύγκρουση. Έγιναν πολλές δημοσκοπήσεις πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την ψήφιση της φορολογικής μεταρρύθμισης. Και όλες ανεξαιρέτως έδειξαν ότι, όχι μόνο η πλειονότητα της κοινής γνώμης (συμπεριλαμβανομένων των ψηφοφόρων της αντιπολίτευσης) αλλά και οι μισοί περίπου ελεύθεροι επαγγελματίες συμφωνούν με τις ρυθμίσεις που φέραμε, για τον πολύ απλό λόγο ότι κατανοούν πως δεν είναι αποδεκτό οι μισθωτοί να πληρώνουν μεγαλύτερους φόρους μεσοσταθμικά από τους ελεύθερους επαγγελματίες.
Και να σας πω και κάτι ακόμα; Πιστεύω, ότι τώρα που κάθεται η σκόνη και ο κόσμος θα δει την εφαρμογή του μέτρου στην πράξη, όλοι σχεδόν θα συνειδητοποιήσουν ότι πρόκειται για μία ζυγισμένη και δίκαιη παρέμβαση. Και πιστεύω ότι τότε θα είναι ακόμη περισσότεροι αυτοί που θα προσχωρήσουν στις θέσεις μας.
Άλλωστε, αν δείτε τα δεδομένα, με τις ρυθμίσεις για τους ελεύθερους επαγγελματίες, η συνεισφορά τους στα φορολογικά έσοδα θα πάει από 0,8% του ΑΕΠ στο 1,1% του ΑΕΠ, όταν στην Ευρώπη είναι στο 2,1% του ΑΕΠ. Πρόκειται, λοιπόν, για μία λελογισμένη παρέμβαση και πιστεύω ότι συν τω χρόνω οι όποιες ενστάσεις μπορεί να έχουν μείνει, θα καμφθούν και αυτές. Να πω όμως και κάτι ακόμα: Ανεξάρτητα από πρόσκαιρες αντιδράσεις, δεν μου αρέσει να μένω θεατής προβλημάτων που επηρεάζουν αρνητικά την κοινωνία, όποια μορφή και αν έχουν αυτά. Είτε πρόκειται για τη ΔΕΗ είτε για τον ΕΦΚΑ είτε για τη φοροδιαφυγή. Και η φοροδιαφυγή ανήκει σε αυτή την κατηγορία!
Τι σκοπεύετε να κάνετε με τα επιπλέον έσοδα από την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής; Επίσης, εξετάζετε με τα έσοδα από το μέτωπο αυτό να χρηματοδοτήσετε νέες μειώσεις φόρων;
Με τον περιορισμό της φοροδιαφυγής θα εξοικονομηθούν πόροι οι οποίοι θα κατευθυνθούν σε τομείς που τους έχουν περισσότερο ανάγκη. Ειδικά με το νέο σύστημα φορολόγησης των ελεύθερων επαγγελματιών μπορούμε σε ένα σημαντικό βαθμό από φέτος να χρηματοδοτήσουμε την αύξηση των κοινωνικών δαπανών για την Υγεία (481 εκατ. ευρώ) και για την Παιδεία (255 εκατ. ευρώ επιπλέον).
Και ένας λόγος παραπάνω που επισημαίνω αυτές τις αυξήσεις είναι και λόγω της δημόσιας συζήτησης που διεξάγεται αυτές τις μέρες για την χρηματοδότηση της ανώτατης εκπαίδευσης στη χώρα μας. Από εκεί και πέρα, εφόσον επιτευχθούν οι στόχοι μας σε σχέση με τη βελτίωση της φορολογικής συμμόρφωσης, θα δημιουργηθούν στο τέλος του δρόμου και οι συνθήκες για περισσότερες μειώσεις φόρων.
Γι’αυτό και θέλω να πω κάτι που ειδικά οι φιλελεύθεροι θέλω να μην το ξεχνούν: Η φοροδιαφυγή κρατάει ψηλά τους φόρους. Η καταπολέμησή της δεν είναι μόνο πρωτοβουλία κοινωνικής δικαιοσύνης αλλά και εργαλείο μείωσης τελικά των φόρων. Για όσους τουλάχιστον δηλώνουν τα πραγματικά τους εισοδήματα.
Πέρα, όμως, από μελλοντικές μειώσεις φόρων σε επόμενο χρόνο, υπάρχει κάτι πιο άμεσο;
Υπογραμμίζω ότι ήδη έχουμε μειώσει τους φόρους σημαντικά από 2019 και μετά: ΕΝΦΙΑ, φόρος νομικών προσώπων, φόρος στα μερίσματα, ειδικές κατηγορίες ΦΠΑ κλπ. Σας θυμίζω ακόμα ότι ένα από τα πρώτα νομοσχέδια που ψηφίσαμε αμέσως μετά τις εκλογές του περασμένου Ιουνίου μεταξύ άλλων αφορούσε και σε πρόσθετες φοροελαφρύνσεις.
Οι οποίες ξεκίνησαν μάλιστα να ισχύουν όχι τον Ιανουάριο του 2024: Η μείωση του ΕΝΦΙΑ κατά 10% για τις ασφαλιζόμενες για φυσικές καταστροφές κατοικίες. Η αύξηση του αφορολόγητου για τις οικογένειες με παιδιά. Η μείωση του φόρου συγκέντρωσης κεφαλαίων και του φόρου χρηματοοικονομικών συναλλαγών. Επιπλέον αυτών, ξεκίνησαν επίσης να ισχύουν από 01.01.24: Η μονιμοποίηση των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ σε μεταφορές, γυμναστήρια, κινηματογράφους κλπ. Η κατάργηση της παρακράτησης του 30% στους εργαζόμενους συνταξιούχους. Ενώ στον σχεδιασμό της τρέχουσας τετραετίας είναι, επίσης, η μείωση των ασφαλιστικών εισφορών εργαζομένων και εργοδοτών κατά μία επιπλέον μονάδα.
Ωστόσο το επαναλαμβάνω: για να συνεχιστεί η μείωση των φόρων πρέπει ταυτόχρονα να μειώνονται και η φοροδιαφυγή και η φοροαποφυγή. Πρέπει όλοι στην Ελλάδα να συνειδητοποιήσουν ότι ο περιορισμός της φοροδιαφυγής και της φοροαποφυγής σημαίνει τελικά και χαμηλότερους φορολογικούς συντελεστές!
Ψηφίστηκε την Πέμπτη ο νόμος για τους αιγιαλούς. Τι αλλάζει στις παραλίες σε σχέση με το παρελθόν;
Με το νόμο που περάσαμε μπαίνει επιτέλους τάξη στις παραλίες! Οι διαφανείς ηλεκτρονικοί διαγωνισμοί για την παραχώρηση των αιγιαλών, η καθιέρωση των «απάτητων παραλιών» (των παραλιών, δηλαδή, απόλυτης προστασίας σε περιοχές Natura), η εξασφάλιση της ελεύθερης πρόσβασης των πολιτών (τουλάχιστον το 50% της παραλίας πρέπει να είναι ελεύθερο), οι νέες και σαφείς υποχρεώσεις των παραχωρησιούχων (καθαρισμός, αποδυτήρια, ναυαγοσώστες, πρόσβαση ΑΜΕΑ), η ηλεκτρονική εφαρμογή (app) για τις καταγγελίες πολιτών, τα αυστηρά πρόστιμα που θα φτάνουν μέχρι τη σφράγιση σε περίπτωση παραβάσεων.
Με λίγα λόγια, δημιουργούμε ένα σύγχρονο ευρωπαϊκό πλαίσιο για την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας στις παραθαλάσσιες περιοχές. Ένα πλαίσιο που συνδυάζει την προστασία του περιβάλλοντος με τη λελογισμένη ανάπτυξη και την αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος της χώρας. Πέρυσι το καλοκαίρι αρκετοί φαντάζομαι κατάλαβαν ότι δεν αστειευόμαστε με την προστασία των παραλιών, με τους ελέγχους που έγιναν. Φέτος θα είμαστε ακόμα πιο αποτελεσματικοί και οι άπιστοι Θωμάδες δεν έχουν παρά περιμένουν μερικούς μήνες!
Το πρόβλημα με την ακριβή στέγη θα λυθεί μόνο με την αύξηση των ορίων παροχής της Golden Visa;
Το πρόβλημα της αύξησης των τιμών των ακινήτων συνδέεται έως ένα βαθμό με την ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας τα τελευταία χρόνια. Ειδικά για τα ακίνητα οι τιμές τους ανεβαίνουν μαζί με την οικονομία. Όμως, για να είμαστε ειλικρινείς, οι τιμές των ακινήτων ανέβηκαν περισσότερο. Και αυτό δυσκολεύει ακόμα περισσότερο τους φτωχότερους ενοικιαστές αλλά και τα νέα ζευγάρια που θέλουν να ξεκινήσουν τη ζωή τους.
Δεν έχουμε μείνει απαθείς. Επειδή ξέρουμε ότι ειδικά στα μεγάλα αστικά κέντρα οι βραχυχρόνιες μισθώσεις είναι μία βασική αιτία, υιοθετήσαμε πριν από τρεις μήνες ένα νέο πλαίσιο το οποίο προβλέπει μεταξύ άλλων υπαγωγή σε ΦΠΑ της βραχυχρόνιας μίσθωσης τριών διαμερισμάτων και πάνω. Κρατώντας τεταμένη την προσοχή μας ειδικά γι’αυτό το ζήτημα.
Καθώς αυτό που ονομάζουμε airbnb έχει ανατρέψει πολλά δεδομένα. Παράλληλα, ετοιμάζουμε το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα την παρέμβασή μας για την Golden Visa που όπως είπε ο πρωθυπουργός θα οδηγήσει σε αύξηση του ορίου παροχής της, για να αντιμετωπιστεί και με αυτόν τον τρόπο μέρος της πίεσης στην αγορά ακινήτων. Δεν είναι, όμως μόνο αυτά…
Ποιοι είναι, λοιπόν, οι υπόλοιποι άξονες του σχεδίου της κυβέρνησης για φθηνή στέγη;
Θυμίζω ότι μετά από 10 περίπου χρόνια ακινησίας, ήταν η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας την προηγούμενη τετραετία που έβαλε πάλι μπροστά τη στεγαστική πολιτική του κράτους. Με ένα πρόγραμμα ύψους 2 δις. 250 εκατ. ευρώ.
Πρώτον, με το πρόγραμμα ¨Σπίτι μου” με τα χαμηλότοκα ή άτοκα στεγαστικά δάνεια. Ένα πρόγραμμα που λοιδορήθηκε, όταν ξεκίνησε, αλλά προχώρησε με μεγάλο ενδιαφέρον τόσο από τους ωφελούμενους όσο και από τους ιδιοκτήτες. Και μέσω του οποίου εγκρίθηκαν 10.000 δάνεια και πάρα πολλοί νέοι έχουν ήδη εγκατασταθεί στα σπίτια τους με επιτόκιο που είναι στο ένα τέταρτο του επιτοκίου της αγοράς.
Με το πρόγραμμα «Κάλυψη», με το οποίο νέοι άνθρωποι, ωφελούμενοι του Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος, βρίσκουν σπίτι μέσω της ενοικίασης ιδιωτικών κατοικιών. Το πρόγραμμα «Στέγαση και Εργασία για τους αστέγους». Σε αυτό το πλαίσιο, η πιο πρόσφατη εξέλιξη είναι ότι -μετά και την ψήφιση της σχετικής ρύθμισης που ήταν μέρος του νόμου για τους αιγιαλούς- ξεκινά σύντομα και το Πρόγραμμα «Ανακαινίζω – Νοικιάζω». Το οποίο στοχεύει στην αύξηση των διαθέσιμων προς μίσθωση κατοικιών μέσω της αξιοποίησης κενών ιδιωτικών κατοικιών, οι οποίες θα νοικιάζονται για τουλάχιστον 3 έτη.
Ο προϋπολογισμός του προγράμματος είναι 50 εκατομμύρια ευρώ, και προβλέπει την επιδότηση του 40% της ανακαίνισης έως του ποσού των 10.000 ευρώ. Στόχος μας μέσω του προγράμματος αυτού είναι να πέσουν 12.500 επιπλέον κενές κατοικίες στην αγορά στην συμβάλλοντας στην προσπάθεια συγκράτησης των τιμών!
Σε μερικές εβδομάδες η Moody’s αποφασίζει αν θα αναβαθμίσει ή όχι την Ελλάδα σε επενδυτική βαθμίδα. Τι σημαίνει πρακτικά για την τσέπη του έλληνα η επενδυτική βαθμίδα;
Από τους πέντε οίκους αξιολόγησης, τους οποίους αναγνωρίζει η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (Fitch, Standard & Poors, Scope, DBRS και Moody’s), οι τέσσερις μας έχουν ήδη αναβαθμίσει. Εκτός αυτών είχαμε και λάβαμε την επενδυτική βαθμίδα από τον ιαπωνικό οίκο R&I και τους δύο κινέζικους οίκους. Δεν θέλω να κάνω κάποια πρόβλεψη σε σχέση με την αξιολόγηση της Moody’s.
Θεωρώ ότι οι μέχρι τώρα θετικές αξιολογήσεις μιλούν από μόνες τους. Και είναι ενδεικτικές τόσο της πορείας της ελληνικής οικονομίας, όσο και της εικόνας που έχουν γι’αυτήν οι διεθνείς αγορές.
Άλλωστε η προσπάθεια που κάνουμε για την βελτίωση της αξιολόγησης του αξιόχρεου της χώρας δεν θα σταματήσει με την αξιολόγηση οποιουδήποτε οίκου αξιολόγησης. Πολύ απλά διότι δεν θέλουμε να είμαστε τελευταίοι μεταξύ των πρώτων. Αλλά θέλουμε να ανεβαίνουμε συνεχώς σκαλοπάτια μέσα στην επενδυτική βαθμίδα. Σε κάθε περίπτωση, οι αναβαθμίσεις που έχουμε ήδη πετύχει, ήδη αντανακλώνται στο χαμηλότερο κόστος δανεισμού της Ελλάδας από τις αγορές. Ίσως σκεφτεί κάποιος «και τι με αφορά εμένα αυτό;». Και όμως. Όλους μας αφορά! Αυτή τη στιγμή υπολογίζουμε για παράδειγμα ότι, χάρη στην ανάκτηση της επενδυτικής βαθμίδας οι Έλληνες φορολογούμενοι θα εξοικονομήσουν από τόκους περίπου 850. εκατ. ευρώ σε βάθος δεκαετίας. Δεν είναι καθόλου λίγα χρήματα. Είναι χρήματα που, αν δεν τα εξοικονομούσαμε, θα έπρεπε να τα βρούμε είτε μέσω της φορολογίας ή είτε μέσω νέου δανεισμού.
Και αυτό δεν είναι παρά μέρος μόνο των ωφελειών που προκύπτουν. Διότι, η επιστροφή στην επενδυτική βαθμίδα δημιουργεί επίσης τις προϋποθέσεις για περισσότερες επενδύσεις, αύξηση της χρηματοδότησης της οικονομίας, ανάπτυξη και αύξηση της απασχόλησης!
Έχετε πει ότι ο κατώτατος μισθός που θα ανακοινωθεί στα τέλη Μαρτίου θα είναι πάνω από 800 ευρώ. Μπορεί να δούμε μέσο μισθό 1.500 ευρώ στην Ελλάδα ακόμη και πριν το τέλος της τετραετίας;
Αυτή ήταν η προεκλογική μας δέσμευση και αυτή είναι η εκτίμηση που κάνουμε. Διότι, αν δείτε τα μέχρι τώρα δεδομένα ο μέσος μηνιαίος μισθός, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΕΡΓΑΝΗ, έχει αυξηθεί κατά 20,2% από το 2019 έως σήμερα (από τα 1.046 ευρώ έχει πάει 1.258 περίπου το μήνα).
Έχουμε, δηλαδή, ήδη καλύψει περίπου το μισό του δρόμου και κινούμαστε σταθερά προς τον στόχο για μέσο μισθό στα 1.500 ευρώ στο τέλος της τετραετίας. Αυτό, όμως, δεν θα συμβεί ως δια μαγείας.
Θα συμβεί, αν συνεχίσουμε την εφαρμογή του σωστού μείγματος οικονομικής πολιτικής. Του μείγματος, δηλαδή, που συνδυάζει την νοικοκυρεμένη δημοσιονομική πολιτική με την ανταγωνιστικότητα και την παραγωγικότητα της οικονομίας μέσα σε ένα φιλοεπιχειρηματικό και φιλοεπενδυτικό περιβάλλον. Αυτό το μείγμα οικονομικής πολιτικής εγγυάται κατώτατο μισθό στα 950 ευρώ και μέσο μισθό στα 1.500 ευρώ στο τέλος της τετραετίας και γι’αυτό θα συνεχίσουμε να το εφαρμόζουμε!