Lavipharm: Εξωστρέφεια, καινοτομία και στρατηγικές συνεργασίες

Lavipharm: Εξωστρέφεια, καινοτομία και στρατηγικές συνεργασίες

print_article
Γ. Σαρηγιαννίδης: Οι δύο πυλώνες εξωστρεφούς ανάπτυξης της Lavipharm

Η διεθνής επέκταση αποτελεί βασικό πυλώνα ανάπτυξης των εξωστρεφών ελληνικών επιχειρήσεων, επιτρέποντάς τους  να απευθύνονται σε μεγαλύτερες αγορές, να αξιοποιούν ευκαιρίες παγκοσμίως, να ενισχύουν την ανταγωνιστικότητά τους και να διευρύνουν τα οικονομικά τους μεγέθη.

Η Lavipharm, ιστορική  εταιρεία στον φαρμακευτικό κλάδο, έχει επενδύσει συστηματικά στην εκτός συνόρων ανάπτυξή της μέσω της καινοτομίας και της παραγωγής υψηλής ποιότητας προϊόντων, στρατηγικών συνεργασιών και συνεχούς επέκτασης του εμπορικού της δικτύου.

Σε συνέντευξή του στο Liberal.gr, ο Chief Commercial Officer International της Lavipharm, Γιάννης Σαρηγιαννίδης σκιαγραφεί την πορεία της εταιρείας προς την εδραίωση της διεθνούς παρουσίας της, παρουσιάζει τους δύο πυλώνες εξωστρέφειάς της και αναλύει το τοπίο στις διεθνείς αγορές. 

Συνέντευξη στον Γεράσιμο Ζώτο

Ποιες είναι οι βασικές στρατηγικές της Lavipharm για την ενίσχυση της διεθνούς παρουσίας της;

Η Lavipharm, ήδη από το 1992, έχει αναπτύξει μια δυναμική στρατηγική για την εδραίωση της παρουσίας της σε αγορές εκτός Ελλάδας. Η διεθνής της ανάπτυξη επικεντρώνεται στα υψηλής τεχνολογίας φαρμακευτικά προϊόντα, όπως είναι τα διαδερμικά συστήματα χορήγησης φαρμάκων. Η εξειδίκευσή της στη διαδερμική τεχνολογία την έχει καθιερώσει ως ηγέτιδα δύναμη στην ανάπτυξη και παραγωγή φαρμακευτικών επιθεμάτων, με εξαγωγές σε περισσότερες από 20 χώρες σε 4 ηπείρους.

Όπως έχει αναφέρει και στο παρελθόν ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος της Lavipharm, Παναγιώτης Γιαννουλέας, είμαστε από τους λίγους στην Ευρώπη και οι μοναδικοί στην Ελλάδα που έχουμε τρία φαρμακευτικά προϊόντα διαδερμικής χορήγησης (κλονιδίνης, φεντανύλης και νιτρογλυκερίνης). Με πιστοποιημένες εγκαταστάσεις, αυστηρά πρότυπα παραγωγής και ποιοτικού ελέγχου, έμπειρο δυναμικό, ευελιξία και, το σημαντικότερο, αξιοπιστία, η Lavipharm επικυρώνει διαρκώς τη θέση της ως ιδανικός συνεργάτης στη διεθνή φαρμακευτική αγορά.

Για να αναφερθώ πιο συγκεκριμένα, η Ευρώπη αποτελεί διαχρονικά βασική αγορά της Lavipharm. Στον τομέα της διαδερμικής χορήγησης φεντανύλης, για παράδειγμα, έχουμε κατακτήσει μερίδιο αγοράς που ξεπερνά το 10% στις πέντε μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αγορές (BIG5: Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ιταλία, Ισπανία, Γαλλία) με διαρκώς αυξανόμενη τάση, ενώ στη Γαλλία το ποσοστό ανέρχεται σε 20%.

Οι επόμενοι στόχοι περιλαμβάνουν την επέκτασή μας στις μεγάλες πληθυσμιακά χώρες της Ασίας και της Λατινικής Αμερικής, οι οποίες αποτελούν σήμερα αναδυόμενες αγορές με αυξανόμενο ενδιαφέρον για καινοτόμα φαρμακευτικά προϊόντα. Παράλληλα, εξετάζουμε ευκαιρίες επέκτασης και στη Μέση Ανατολή και την Αφρική, παρά τις προκλήσεις της περιοχής. 

Επιπλέον, με την πρόσφατη υπογραφή της στρατηγικής συνεργασίας με την iNova Pharmaceuticals για την κυκλοφορία ενός νέου αντισηπτικού φαρμάκου της Lavipharm σε 60 χώρες, δημιουργούμε ένα δεύτερο δομικό πυλώνα ενίσχυσης του εξαγωγικού μας αποτυπώματος. Ένα φαρμακευτικό προϊόν, αποκλειστικής έρευνας κι ανάπτυξης της Lavipharm, ήδη εγκεκριμένο από ευρωπαϊκούς αρμόδιους φορείς, για ευρεία χρήση, θα διατίθεται σε ένα τεράστιο διεθνές κοινό. 

Με τον τρόπο αυτό, θα έχουμε πλέον δύο πολύ γερές βάσεις στη διεθνή φαρμακευτική αγορά, τόσο σε εξειδικευμένο επίπεδο, όπως είναι η διαδερμική τεχνολογία, όσο και σε μια μαζική  αγορά, όπως είναι αυτή της αντισηψίας. Ακολουθώντας αυτή τη στρατηγική, πιστεύω ότι η Lavipharm θωρακίζεται και εδραιώνεται βήμα–βήμα ως σημαντικός διεθνής παίκτης στον φαρμακευτικό κλάδο.

Ποιοι παράγοντες επιδρούν στην εξαγωγική δραστηριότητα των ελληνικών επιχειρήσεων;

Οι ελληνικές εταιρείες, που δραστηριοποιούνται στις εξαγωγές, αντιμετωπίζουν πολλαπλές προκλήσεις. Η γεωπολιτική αστάθεια, είτε λόγω πολεμικών συγκρούσεων είτε εξαιτίας εμπορικών φραγμών, επηρεάζει άμεσα τις εξαγωγές και τις εφοδιαστικές αλυσίδες. Σε συνδυασμό με την αύξηση του ενεργειακού κόστους και την εκτόξευση, σε ορισμένες περιπτώσεις, των τιμών πρώτων υλών, επιβαρύνει την ανταγωνιστικότητα των ελληνικών προϊόντων στις διεθνείς αγορές.

Ας μην ξεχνάμε ακόμα ότι, την ίδια στιγμή, υπάρχουν χώρες με μεγαλύτερη παραγωγική δυναμική και πληθυσμιακή δεξαμενή υψηλής εξειδίκευσης προσωπικού από την Ελλάδα. Στο πλαίσιο αυτό, το «brain drain» αποτελεί μία σοβαρή πρόκληση, καθώς η φυγή εξειδικευμένου προσωπικού περιορίζει τη διαθεσιμότητα σε ανθρώπινο δυναμικό, επηρεάζοντας την καινοτομία και την παραγωγικότητα, ιδιαίτερα στον χώρο μας, στον φαρμακευτικό κλάδο.

Η Lavipharm ανταποκρίνεται σε αυτές τις προκλήσεις, όπως η ιστορία έχει δείξει, με επιτυχία, επιδεικνύοντας ευελιξία και προσαρμοστικότητα, κεφαλαιοποιώντας την εμπειρία και τεχνογνωσία που διαθέτει κι έχοντας χτίσει ισχυρές, μακροχρόνιες σχέσεις με συνεργάτες και προμηθευτές. Παράλληλα, υλοποιεί συνεχείς επενδύσεις στο ανθρώπινο δυναμικό της, προωθώντας διαρκώς έναν εταιρικό πολιτισμό καινοτομίας, ανάπτυξης, ομαδικότητας και ίσων ευκαιριών προσωπικής εξέλιξης σε όλους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, στελέχη με διεθνή εμπειρία που έχουν έρθει στη Lavipharm από άλλες χώρες, όπως στη δική μου περίπτωση.  

Υπό την ηγεσία του Τηλέμαχου Λαβίδα, τα τελευταία χρόνια, η Lavipharm έχει διανύσει μια μεγάλη πορεία εκσυγχρονισμού του επιχειρηματικού της μοντέλου, υλοποιώντας δομικές αλλαγές κι εφαρμόζοντας βέλτιστες πρακτικές, έχοντας επανατοποθετηθεί ως εταίρος, αλλά κι εργοδότης πρώτης επιλογής. 

Ποιοι είναι οι μελλοντικοί στόχοι της Lavipharm;

Η αγορά εξελίσσεται και αλλάζει διαρκώς. Εμπόδια του παρελθόντος γίνονται οι ευκαιρίες του σήμερα, ενώ οι προκλήσεις του σήμερα γίνονται στόχοι του μέλλοντος. Η Lavipharm ακολουθεί μια εξωστρεφή στρατηγική μας με στόχο να εδραιωθούμε ως ένας ισχυρός παίκτης διεθνώς με εξειδίκευση στη διαδερμική τεχνολογία, αλλά και ως αξιόπιστος συνεργάτης στον φαρμακευτικό κλάδο εν γένει.  Τα τελευταία χρόνια, επενδύουμε σημαντικά στην αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας του εργοστασίου μας και στον τομέα της έρευνας κι ανάπτυξης. 

Συγκεκριμένα, η δυνατότητα παραγωγής διαδερμικών συστημάτων θα διπλασιαστεί εντός του έτους, ενώ προβλέπονται νέες επενδύσεις σε ταχύτερο και πιο σύγχρονο μηχανολογικό εξοπλισμό στην παρασκευή υγρών φαρμακευτικών μορφών. Ο συνδυασμός των δύο, με τις συστηματικές επενδύσεις στον τομέα της καινοτομίας, μας καθιστούν έτοιμους για νέες αγορές και νέα μεγέθη, ενισχύοντας διαρκώς τη θέση της Lavipharm στο διεθνές φαρμακευτικό στερέωμα. 

O Γιάννης Σαρηγιαννίδης διαθέτει πολυετή εμπειρία στη διεθνή αγορά φαρμάκου κι έχει διατελέσει Αντιπρόεδρος, Επικεφαλής Παγκόσμιας Στρατηγικής σε πολυεθνική φαρμακευτική εταιρεία, στην οποία εργαζόταν για πολλά χρόνια στη Δανία. Ξεκίνησε την επαγγελματική του σταδιοδρομία το 2003 στην οικογένεια της Lavipharm, κι επανεντάχθηκε στο δυναμικό της το 2024 αναλαμβάνοντας τη Γενική Διεύθυνση Διεθνών Αγορών.