Lidl Ελλάς: Γέφυρα εξωστρέφειας των Ελλήνων παραγωγών

Lidl Ελλάς: Γέφυρα εξωστρέφειας των Ελλήνων παραγωγών

print_article
Αυτή η εξωστρέφεια συμβάλλει στην ενίσχυση της διεθνούς ανταγωνιστικότητας της ελληνικής παραγωγής, ενισχύοντας το θετικό εμπορικό ισοζύγιο που καταγράφεται χρόνο το χρόνο στον κλάδο τροφίμων.

Η συνεχιζόμενη αυξητική τάση στις εξαγωγές τροφίμων αποτέλεσε μακράν τη θετικότερη έκπληξη και για το έτος 2024 όσον αφορά στις εξαγωγικές επιδόσεις της χώρας ανά κλάδο. Η ελληνική βιομηχανία τροφίμων και ποτών επιδεικνύει σταθερότητα και διατηρεί ισχυρό το κοινωνικό της αποτύπωμα, λειτουργώντας ως κινητήρια δύναμη ανάπτυξης της εθνικής οικονομίας και ενίσχυσης της θέσης της χώρας στις διεθνείς αγορές. 

Πώς ο κλάδος του λιανεμπορίου τροφίμων και ειδικά οι μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ μπορούν να δράσουν ενισχυτικά σε αυτή την κατεύθυνση; Στο περιβάλλον που διαμορφώνεται, η Lidl Ελλάς κατέχει ήδη κομβικό ρόλο, έχοντας εδραιωθεί ως σύμμαχος στην εξωστρέφεια των Ελλήνων παραγωγών.

Η διεθνής αλυσίδα σουπερμάρκετ προωθεί τα τοπικά προϊόντα όχι μόνο στο δίκτυο καταστημάτων της στη χώρα μας – το οποίο πλέον αριθμεί τα 231, έχοντας κατακτήσει τη 2η θέση στο ελληνικό λιανεμπόριο τροφίμων, αλλά και στις αγορές των υπόλοιπων χωρών στις οποίες δραστηριοποιείται ο Όμιλος. 

Η ανάγκη για προσιτές τιμές, συνδυασμένη με την αυξανόμενη ζήτηση για ποιότητα και αξία, τροφοδοτεί σταθερά το λειτουργικό μοντέλο της Lidl Ελλάς, η οποία δραστηριοποιείται στο ελληνικό λιανεμπόριο τροφίμων από το 1999. Η φιλοσοφία της επικεντρώνεται στην παροχή προϊόντων σύμφωνα με τα υψηλότερα ποιοτικά standards, στις πιο ανταγωνιστικές τιμές. Σημαντικό μέρος της στρατηγικής της εταιρείας είναι η διατήρηση μιας ολοκληρωμένης αγοραστικής εμπειρίας που χαρακτηρίζεται από απλότητα, ταχύτητα και ευκολία, προσαρμοσμένη στις σύγχρονες καταναλωτικές ανάγκες.  

Στο ίδιο πλαίσιο κινείται και η στρατηγική ανάπτυξης της εξωστρέφειας των προϊόντων που παράγουν οι χώρες στις οποίες έχει παρουσία. Μέσα από σταθερές συνεργασίες με Έλληνες παραγωγούς και προμηθευτές εξασφαλίζει πρόσβαση σε τοπικά προϊόντα, αλλά και συμβάλλει στην ελληνική οικονομία. 

Εξάγοντας το ελληνικό brand name σε 31 χώρες

Η Lidl Ελλάς επενδύει στη στήριξη της τοπικής παραγωγής, συνεργαζόμενη με περισσότερους από 400 Έλληνες προμηθευτές. Μάλιστα, το 68% του τζίρου της προέρχεται από τα προϊόντα τους, γεγονός που αναδεικνύει τη στρατηγική σημασία αυτών των συνεργασιών. 

Σύμφωνα με την ένατη κατά σειρά Μελέτη Κοινωνικο-οικονομικής επίδρασης της Lidl Ελλάς για το 2023, η εταιρεία δημιούργησε κύκλο εργασιών σχεδόν €500 εκατ. από εξαγωγές ελληνικών προϊόντων, ενισχύοντας την ελληνική οικονομία και την παρουσία της ελληνικής παραγωγής στις διεθνείς αγορές.

Συγκεκριμένα, το 2023, μέσω του δικτύου της Lidl, ελληνικά προϊόντα από 409 προμηθευτές εξήχθησαν σε 31 χώρες, δημιουργώντας ένα ευρύτατο δίκτυο διανομής, με τη Lidl να λειτουργεί ως γέφυρα εξωστρέφειας για εκατοντάδες ελληνικές ετικέτες από τον κλάδο τροφίμων και ποτών. 

Αυτή η εξωστρέφεια συμβάλλει στην ενίσχυση της διεθνούς ανταγωνιστικότητας της ελληνικής παραγωγής, ενισχύοντας το θετικό εμπορικό ισοζύγιο που καταγράφεται χρόνο το χρόνο στον κλάδο τροφίμων.

Ποια προϊόντα ξεχωρίζουν

Η Lidl Ελλάς προσαρμόζεται στις νέες καταναλωτικές τάσεις με ευελιξία και ταχύτητα, διατηρώντας ανταγωνιστικές τιμές και ενισχύοντας τη βιώσιμη επιχειρηματικότητα. Η στρατηγική της επικεντρώνεται στην προώθηση καινοτόμων προϊόντων, στην ενίσχυση βιώσιμων πρακτικών και κατ’ επέκταση στην αναβάθμιση της αγοραστικής εμπειρίας. 

Τα προϊόντα της σειράς Eridanous τα οποία διατίθενται σε όλα τα Lidl καταστήματα παγκοσμίως, σημειώνουν ιδιαίτερη ζήτηση, αντιστοιχώντας σε €92,1 εκατ., δηλαδή στο 20% του συνολικού τζίρου εξαγωγών ύψους €488,4 εκατ.

Ηγετική θέση και αναγνώριση  

Η βιωσιμότητα βαθιά εδραιωμένη στο DNA της Lidl αφορά το σύνολο της επιχειρηματικής δραστηριότητας καθώς εκτείνεται από την παραγωγή ως την αποθήκευση, διανομή και διάθεση των προϊόντων, εξασφαλίζοντας οικονομίες κλίμακος, μείωση κόστους σε όλη τη συναλλακτική αλυσίδα και ανταγωνιστικές τιμές σε ποιοτικές ετικέτες προϊόντων, όπως των τοπικών παραγωγών.

Ανάμεσα στις σημαντικότερες διακρίσεις που έχει λάβει στον τομέα αυτό, η Lidl Ελλάς απέσπασε τη διάκριση Top Rated Project στην κατηγορία Λιανεμπόριο/Σούπερ Μάρκετ, για το καινοτόμο σύστημα Auto Dispo, ένα σύστημα σχεδιασμένο για τη βελτιστοποίηση της ροής εμπορευμάτων σε όλη την αλυσίδα εφοδιασμού, το οποίο διασφαλίζει την υψηλή διαθεσιμότητα προϊόντων σε κάθε κατάστημα και την άμεση εξυπηρέτηση των πελατών.

Η Lidl Ελλάς αναδείχθηκε επίσης Retailer of the Year 2024 για δεύτερη συνεχή χρονιά, αποσπώντας 26 βραβεία. H πολλαπλή αυτή βράβευση επιβεβαιώνει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών και την αδιαμφισβήτητη προσήλωση της εταιρείας στην καινοτομία, την ποιότητα και την κοινωνική υπευθυνότητα, εδραιώνοντας έτσι την ηγετική της πορεία στο λιανεμπόριο.

«Στη Lidl Ελλάς, στηρίζουμε έμπρακτα την ελληνική παραγωγή, συνεργαζόμενοι με περισσότερους από 400 Έλληνες προμηθευτές και ενισχύοντας την εξωστρέφεια των προϊόντων τους» αναφέρει ο Martin Brandenburger, CEO & Πρόεδρος Διοίκησης Lidl Ελλάς.

«Η ανάπτυξή μας βασίζεται στην εμπιστοσύνη των καταναλωτών, στην καινοτομία και στη δέσμευσή μας για βιώσιμη επιχειρηματικότητα. Η διάκρισή μας ως Retailer of the Year 2024 για 2η συνεχόμενη χρονιά και η σταθερή επένδυση στην ποιότητα και την προσβασιμότητα επιβεβαιώνουν ότι πορευόμαστε προς τη σωστή κατεύθυνση, φέρνοντας τα καλύτερα ελληνικά προϊόντα στο τραπέζι κάθε καταναλωτή, τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς».

Η στρατηγική προώθησης της εξωστρέφειας των ελληνικών τοπικών προϊόντων που υλοποιεί η Lidl Ελλάς έχει αναδείξει την αλυσίδα σουπερμάρκετ σε σημαντικό εξαγωγικό κόμβο συμβάλλοντας στη θετική επίδραση του ανοδικά κινούμενου κλάδου εξαγωγών τροφίμων στο ΑΕΠ και αποδεικνύοντας ότι το λιανεμπόριο τροφίμων μπορεί και οφείλει να συμβάλλει στην προώθηση του εγχώριου προϊόντος στις διεθνείς αγορές.