Η φούσκα της Τεχνητής Νοημοσύνης δεν έχει σκάσει ακόμη, τουλάχιστον όσον αφορά τις καταναλωτικές δαπάνες για εφαρμογές Τεχνητής Νοημοσύνης.
Με επικεφαλής το ChatGPT της OpenAI, οι συνολικές δαπάνες για εφαρμογές Τεχνητής Νοημοσύνης εκτινάχθηκαν στα 1,42 δισ. δολάρια το 2024, σύμφωνα με την εταιρεία ανάλυσης εφαρμογών Appfigures. Αυτό σηματοδοτεί αύξηση 274% από το 2023 (η εφαρμογή ξεκίνησε τον Μάιο του ίδιου έτους).
Μεταξύ δεκάδων χιλιάδων ανταγωνιστικών εφαρμογών - ορισμένες από τις οποίες χρησιμοποιούν την τεχνολογία της OpenAI - το ChatGPT είναι τόσο κυρίαρχο που κερδίζει σταθερά περισσότερα από τα συνολικά έσοδα άλλων κορυφαίων εφαρμογών βοηθών AI.
Η επιτυχία αυτών των εφαρμογών είναι επίσης μια «ευλογία» για την Apple και την Google, οι οποίες διατηρούν περίπου το 30% των εσόδων από τις αγορές εντός της εφαρμογής. Συνολικά, οι εφαρμογές Τεχνητής Νοημοσύνης για κινητά αποτελούν μια αγορά 2 δισ. δολαρίων, σύμφωνα με την Appfigures.
Το ChatGPT έχει κατέβει 353 εκατομμύρια φορές μέχρι σήμερα, αλλά τα δημογραφικά στοιχεία που χρησιμοποιούν την εφαρμογή είναι στρεβλά. Περισσότεροι από τους μισούς χρήστες του ChatGPT στο κινητό είναι κάτω των 25 ετών, γεγονός που υποδηλώνει ότι ίσως οι νέοι είναι πιο ανοιχτοί στον πειραματισμό με τη νέα τεχνολογία (ή, ίσως, οι χρήστες αυτοί θέλουν απλώς βοήθεια με τις εργασίες τους - το Pew Research Center εκτιμά ότι το ένα τέταρτο των εφήβων στις ΗΠΑ έχει χρησιμοποιήσει το ChatGPT για σχολικές εργασίες, αριθμός που έχει διπλασιαστεί από το 2023).
Ωστόσο, οι χρήστες ηλικίας 50 έως 64 ετών αποτελούν τη δεύτερη μεγαλύτερη ηλικιακή δημογραφική ομάδα, με 20,2% των χρηστών.
Υπάρχει χάσμα ανάμεσα στα φύλα στη χρήση του ChatGPT
Το χάσμα μεταξύ των φύλων μεταξύ των χρηστών του ChatGPT είναι ακόμη πιο σημαντικό. Η Appfigures εκτιμά ότι σε όλες τις ηλικιακές ομάδες, οι άνδρες αποτελούν το 84,5% του συνόλου των χρηστών.
Παρόλο που οι γυναίκες κατέχουν εξέχοντες ρόλους στη βιομηχανία της Τεχνητής Νοημοσύνης, μια έκθεση της Pew από το 2022 δείχνει ότι οι γυναίκες τείνουν να είναι πιο επιφυλακτικές απέναντι στην Τεχνητή Νοημοσύνη σε σχέση με τους άνδρες - μια δημοσκόπηση του Axios διαπίστωσε ότι το 53% των γυναικών που συμμετείχαν στην έρευνα δεν θα επέτρεπαν στα παιδιά τους να χρησιμοποιούν καθόλου την Τεχνητή Νοημοσύνη, σε αντίθεση με το 26% των ανδρών. Εν τω μεταξύ, η McKinsey εκτιμά ότι οι γυναίκες θα είναι πιο πιθανό να χάσουν τη δουλειά τους από την αυτοματοποίηση από ότι οι άνδρες συνάδελφοί τους, γεγονός που θα μπορούσε να οδηγήσει σε περαιτέρω αντίσταση.
Οι γυναίκες μπορεί επίσης να είναι λιγότερο ενθουσιώδεις για τη μαζική υιοθέτηση καταναλωτικών προϊόντων Τεχνητής Νοημοσύνης επειδή είναι ιδιαίτερα ευάλωτες στις πιο δυσοίωνες επιπτώσεις αυτής της τεχνολογίας, όπως οι σεξουαλικά σαφείς εικόνες deepfake.
Η ChatGPT κερδίζει σταθερά στο τομέα των εφαρμογών AI, αλλά με το DeepSeek να έρχεται στην αγορά ως δωρεάν εναλλακτική λύση ανοιχτού κώδικα, η εφαρμογή OpenAI μπορεί να δει τα πράγματα να αλλάζουν. Το DeepSeek έχει ήδη εκθρονίσει το OpenAI ως την κορυφαία εφαρμογή στο App Store, αλλά η διατήρηση του σημερινού επιπέδου διαφημιστικού ενδιαφέροντος θα μπορούσε να αποτελέσει πρόκληση για την κινεζική εφαρμογή AI.
Οι γυναίκες μπορεί επίσης να είναι λιγότερο ενθουσιώδεις για τη μαζική υιοθέτηση καταναλωτικών προϊόντων Τεχνητής Νοημοσύνης επειδή είναι ιδιαίτερα ευάλωτες στις πιο δυσοίωνες επιπτώσεις αυτής της τεχνολογίας, όπως οι σεξουαλικά παραποιημένες εικόνες deepfake.
Πηγή:TechCrunch