Amazon: Βάζει τέλος στις ψεύτικες κριτικές μέσω Τεχνητής Νοημοσύνης
Shutterstock
Shutterstock

Amazon: Βάζει τέλος στις ψεύτικες κριτικές μέσω Τεχνητής Νοημοσύνης

Τις ψεύτικες κριτικές από πλαστούς λογαριασμούς προσπαθεί να εντοπίσει η Amazon με την χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης.

Η Amazon έχει επενδύσει σε μοντέλα μηχανικής μάθησης που αναλύουν χιλιάδες σημεία δεδομένων για να τη βοηθήσουν να ανιχνεύσει τις συγκεκριμένες ψεύτικες συμπεριφορές.

Οι μεσίτες ψεύτικων κριτικών χρησιμοποιούν πλατφόρμες τρίτων, συμπεριλαμβανομένων των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και των κρυπτογραφημένων υπηρεσιών ανταλλαγής μηνυμάτων, για να αγοράζουν, να πωλούν και να φιλοξενούν ψεύτικες κριτικές.

Οι ψεύτικες κριτικές, όπως μεταδίδει το BBC, μπορούν να επηρεάσουν τους πελάτες να λάβουν αποφάσεις αγοράς, για παράδειγμα για το ποιον φορητό υπολογιστή ή παιδικό παιχνίδι να αγοράσουν, με βάση αυτό που πιστεύουν ότι είναι γνήσια σχόλια από άλλους αγοραστές, ενώ στην πραγματικότητα κάποιος έχει πληρωθεί για να γράψει μια λαμπρή κριτική για να ενισχύσει τις βαθμολογίες ενός πωλητή ή για να υπονομεύσει μια αντίπαλη εταιρεία.

Δεν είναι πάντα εύκολο να εντοπιστούν, αν και οι γενικές πληροφορίες ή ένα πολύ υψηλό ποσοστό κριτικών με πέντε αστέρια μπορεί να είναι προδοτικά.

Το 2022, η Amazon ανέφερε περισσότερες από 23.000 ομάδες κοινωνικών μέσων ενημέρωσης, με πάνω από 46 εκατομμύρια μέλη και οπαδούς, που διευκόλυναν τις ψεύτικες κριτικές.

Η Amazon χρησιμοποιεί Τεχνητή Νοημοσύνη στη μάχη κατά των ψεύτικων κριτικών εδώ και αρκετά χρόνια, αλλά η εταιρεία αναφέρει ότι οι συνεχείς επενδύσεις σε πιο «εξελιγμένα εργαλεία» θα πρέπει να βελτιώσουν την προστασία των πελατών και των πωλητών στην πλατφόρμα της.

Η εταιρεία δήλωσε ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη που ανιχνεύει την απάτη ήταν σε θέση να εξετάσει μια σειρά παραγόντων για να υπολογίσει την πιθανότητα μια κριτική να είναι ψεύτικη. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει τη σχέση του συγγραφέα με άλλους διαδικτυακούς λογαριασμούς, τη δραστηριότητα σύνδεσης, το ιστορικό κριτικών και οποιαδήποτε ασυνήθιστη συμπεριφορά.

«Χρησιμοποιούμε τη μηχανική μάθηση για να αναζητήσουμε ύποπτους λογαριασμούς, για να εντοπίσουμε τις σχέσεις μεταξύ ενός λογαριασμού αγορών που αφήνει μια κριτική και κάποιου που πουλάει αυτό το προϊόν», δήλωσε στο BBC ο Dharmesh Mehta, επικεφαλής της ομάδας εμπιστοσύνης πελατών της Amazon.

«Μέσω ενός συνδυασμού τόσο σημαντικού ελέγχου όσο και πραγματικά προηγμένης μηχανικής μάθησης και τεχνητής νοημοσύνης - που εξετάζει διαφορετικά σήματα ή συμπεριφορές - μπορούμε να σταματήσουμε αυτές τις ψεύτικες κριτικές πριν ο πελάτης τις συναντήσει ποτέ», είπε.

Όχι αρκετά

Ο Harry Kind δήλωσε ότι στο Ηνωμένο Βασίλειο ορισμένες εκτιμήσεις δείχνουν ότι περίπου μία στις επτά διαδικτυακές κριτικές των καταναλωτών είναι ψεύτικες.

«Η Amazon έχει δοκιμάσει όλα τα είδη της τεχνολογίας για να πατάξει τις ψεύτικες κριτικές» και, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, αυτό έχει κάποια επιτυχία.

«Αλλά όσον αφορά εμάς, αυτό δεν είναι ακόμα αρκετό για να λύσει αυτό το τεράστιο πρόβλημα», είπε.

Οι ψεύτικες κριτικές έκαναν τους καταναλωτές να έχουν υπερδιπλάσιες πιθανότητες να επιλέξουν προϊόντα κακής ποιότητας, δήλωσε η ομάδα καταναλωτών.

Ως αποτέλεσμα των νέων μεθόδων που είχε αναπτύξει, η Amazon δήλωσε ότι είχε αποκλείσει πάνω από 200 εκατομμύρια ύποπτες ψεύτικες κριτικές πέρυσι και ότι «θα συνεχίσει να δημιουργεί εξελιγμένα εργαλεία που προστατεύουν τους πελάτες».

Ωστόσο, η πλατφόρμα λιανικής πώλησης ζητεί περισσότερη συνεργασία μεταξύ του ιδιωτικού τομέα, των ομάδων καταναλωτών και των κυβερνήσεων για να καταστεί η στρατηγική πιο αποτελεσματική.

Το νομοσχέδιο για τις ψηφιακές αγορές, τον ανταγωνισμό και τους καταναλωτές, το οποίο περνάει επί του παρόντος από το βρετανικό κοινοβούλιο, αναμένεται να ενισχύσει τις νομικές εξουσίες που έχει στη διάθεσή της η ρυθμιστική αρχή, η Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών (CMA), σε αυτόν τον τομέα.

Το Which? χαιρέτισε την έκκληση της Amazon για μια πιο συνεργατική προσέγγιση, αλλά ζήτησε η νομοθεσία του Ηνωμένου Βασιλείου να προχωρήσει περισσότερο από ό,τι προβλέπεται επί του παρόντος «καθιστώντας ρητά την αγορά, την πώληση και τη φιλοξενία ψεύτικων κριτικών αντικείμενο ποινικής επιβολής».

Είπε ότι τα «εργοστάσια» ψεύτικων κριτικών στο Facebook που εμπορεύονται κριτικές για το Amazon και άλλους ιστότοπους εξακολουθούν να είναι εύκολο να βρεθούν.

Η CMA δήλωσε ότι έχει ήδη λάβει σημαντικά μέτρα κατά των πλαστών και παραπλανητικών κριτικών και εκείνων που τις εμπορεύονται.

Εκπρόσωπος της CMA δήλωσε: «Η CMA δεν έχει καμία σχέση με τις αξιολογήσεις που γίνονται για την αξιολόγηση των κριτικών: "Οι έρευνές μας σχετικά με τις ψεύτικες κριτικές -συμπεριλαμβανομένης της υπόθεσης στην Amazon- συνεχίζονται και περαιτέρω ενημερώσεις θα έρθουν αργότερα φέτος"».