Οι εμπορικές διαστημικές πτήσεις γίνονται όλο και πιο συνηθισμένες, με εταιρείες όπως η SpaceX, η Blue Origin και η Virgin Galactic να μεταφέρουν πληρωμένους πελάτες στο διάστημα τα τελευταία χρόνια.
Οι άνθρωποι που ενδιαφέρονται να δουν τη γη από μια ασυνήθιστη πλεονεκτική θέση μπορεί να έχουν σύντομα μια άλλη επιλογή.
Στη Γαλλία η Zephalto, η Space Perspective με έδρα τη Φλόριντα και η World View με έδρα την Αριζόνα στοχεύουν να στείλουν τουρίστες στη στρατόσφαιρα χρησιμοποιώντας κάψουλες υπό πίεση και τεράστια μπαλόνια γεμάτα αέριο.
«Η ίδια η κάψουλα έχει σχεδιαστεί για να μεταφέρει οκτώ πελάτες και δύο μέλη του πληρώματος στη στρατόσφαιρα», δήλωσε ο Ryan Hartman, Διευθύνων Σύμβουλος της World View. «Θα υπάρχει ένα κεντρικό μπαρ όπου θα μπορούν να συγκεντρώνονται οι άνθρωποι και στη συνέχεια, φυσικά, θα υπάρχει ένα μπάνιο στην κάψουλα».
Οι βόλτες με αερόστατο θα διαρκέσουν περίπου 6 ώρες, αλλά δεν θα μεταφέρουν τους επιβάτες μέχρι το διάστημα. Τα περισσότερα θα φτάσουν σε ύψη από 15 έως 19 μίλια πάνω από την επιφάνεια της γης, πετώντας σε μια περιοχή γνωστή ως στρατόσφαιρα.
Η αρχή του διαστήματος είναι γενικά αποδεκτή από την κυβέρνηση των ΗΠΑ ότι είναι περίπου 80 χιλιόμετρα, ή περίπου 50 μίλια, πάνω από την επιφάνεια της γης.
Και οι τρεις εταιρείες δήλωσαν ικανοποιημένες με το ενδιαφέρον των καταναλωτών. Η World Views λέει ότι έχει πουλήσει 1.250 εισιτήρια μέχρι στιγμής ενώ η Space Perspective έχει πουλήσει 1.800. Η Zephalto δεν είπε πόσα εισιτήρια πούλησε, αλλά είπε ότι οι αρχικές πτήσεις της ήταν πλήρως κρατημένες.
Οι τιμές των εισιτηρίων κυμαίνονται από 50.000 δολάρια ανά θέση στη World View έως περίπου 184.000 δολάρια με Zephalto. Η Space Perspective πουλάει εισιτήρια για την εμπειρία της για 125.000 δολάρια ανά θέση.
Μόνο η Zephalto έχει πραγματοποιήσει δοκιμές πληρώματος μέχρι στιγμής, αν και όχι στο υψόμετρο στόχο της εταιρείας, περίπου 15 μίλια πάνω από την επιφάνεια της γης.