Σε σημαντική πληγή των οικονομικών της εταιρείας εξελίχθηκε η αγορά του Giphy από την Meta.
Συγκεκριμένα, παρόλο που πριν από τρία χρόνια είχε αγοράσει την εν λόγω μηχανή αναζήτησης animated gifs έναντι 400 εκατομμυρίων δολαρίων, αναγκάστηκε να την πουλήσει στο Shutterstock έναντι 53 εκατομμυρίων.
Η συγκεκριμένη κίνηση δρομολογήθηκε εξαιτίας των πιέσεων από την Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών (CMA) η οποία έκρινε ότι η εξαγορά θα έβλαπτε τον ανταγωνισμό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αλλά και στη διαφήμιση.
Κατά την απόκτηση του Giphy, η Meta είχε δηλώσει ότι θα ήταν «ανοιχτά διαθέσιμο» σε άλλα κοινωνικά δίκτυα, κάτι που όπως φάνηκε δεν έπεισε την Αρχή Ανταγωνισμού η οποία επέμεινε στην ανάγκη πώλησης της πλατφόρμας.
Πρόκειται μάλιστα για την πρώτη φορά που η ρυθμιστική αρχή μπλόκαρε μια συμφωνία που συνήψε μια μεγάλη εταιρεία της Silicon Valley.
Τον περασμένο Σεπτέμβριο, η Meta προσέφυγε στην CMA για να προσπαθήσει να αποτρέψει την πώληση, λέγοντας ότι τα gifs «έχουν βγει από τη μόδα ως μορφή περιεχομένου, με τους νεότερους χρήστες ιδίως να περιγράφουν τα gifs ως "για τους boomers" και "cringe"».
Αλλά τον Οκτώβριο, η Meta δήλωσε ότι θα δεχόταν την εντολή της CMA να πουλήσει τη Giphy, αν και ήταν απογοητευμένη. Στον αντίποδα τον ενθουσιασμό του για την απόκτηση της Giphy δεν έκρυψε το Shutterstock.
Ο διευθύνων σύμβουλος Paul Hennessy δήλωσε: «Η Giphy δίνει τη δυνατότητα στους καθημερινούς χρήστες να εκφράζονται με αξιομνημόνευτους τρόπους με περιεχόμενο gif και αυτοκόλλητα, ενώ παράλληλα δίνει τη δυνατότητα στις μάρκες να συμμετέχουν σε αυτές τις περιστασιακές συζητήσεις».
Η βιβλιοθήκη του Giphy τροφοδοτείται από μεμονωμένους καλλιτέχνες, οι οποίοι συνεισφέρουν πρωτότυπο περιεχόμενο, και από εταιρείες όπως η Disney και το Netflix - εξασφαλίζοντας μια σταθερή παροχή τρέχοντος περιεχομένου που μπορεί να εισαχθεί σε καθημερινές συζητήσεις και να μοιραστεί μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.