Η Airbus ανακοίνωσε ότι αναπτύσσει έναν κινητήρα κυψελών καυσίμου με υδρογόνο και ότι σχεδιάζει να τον δοκιμάσει στο μεγαλύτερο εμπορικό αεροπλάνο που έχει ανέβει ποτέ στον ουρανό, όπως αναφέρει το CNN
Ο γαλλικός κατασκευαστής αεροσκαφών αποκάλυψε στο Airbus Summit 2022 ότι θα τοποθετήσει τον κινητήρα ανάμεσα στα φτερά και την ουρά ενός τροποποιημένου A380 superjumbo.
Οι δοκιμαστικές πτήσεις υπολογίζονται για το 2026, ως μέρος της πρωτοβουλίας Airbus ZEROe για την εκτόξευση ενός αεροσκάφους μηδενικών εκπομπών έως το 2035.
«Όσον αφορά την αεροδυναμική, το A380 είναι ένα πολύ σταθερό αεροσκάφος. Έτσι, η κάψουλα που συνδέεται στην πίσω άτρακτο δεν δημιουργεί ιδιαίτερο πρόβλημα», δήλωσε ο επικεφαλής των δοκιμών ZEROe της Airbus, Mathias Andriamisaina.
Η Airbus είχε προηγουμένως αποκαλύψει πρωτότυπα σχέδια για ένα αεροσκάφος που χρησιμοποιεί υγρό καύσιμο υδρογόνου και κινητήρες εσωτερικής καύσης, αλλά ο αντιπρόεδρος του αεροσκάφους μηδενικών εκπομπών Glenn Llewellyn πρότεινε ότι οι κυψέλες καυσίμου από μόνες τους μπορεί να επαρκούν για την τροφοδοσία μικρότερων εμπορικών αεροσκαφών.
Ο κινητήρας χρησιμοποιεί κυψέλες καυσίμου για να μετατρέψει το υδρογόνο σε ηλεκτρική ενέργεια, η οποία στη συνέχεια τροφοδοτεί μια προπέλα.
«Σε κλίμακα, και εάν επιτευχθούν οι τεχνολογικοί στόχοι, οι κινητήρες κυψελών καυσίμου μπορεί να είναι σε θέση να τροφοδοτούν ένα αεροσκάφος 100 επιβατών με εμβέλεια περίπου 1.000 ναυτικών μιλίων», συμπλήρωσε.
Η αεροπορική βιομηχανία παράγει το 2,8% των παγκόσμιων εκπομπών CO2, αλλά αντιμετωπίζει δυσκολότερες προκλήσεις από άλλους τομείς όσον αφορά την απαλλαγή της από τον άνθρακα και η πρόοδος είναι αργή
Ενώ τα υδρογονοκίνητα αεροσκάφη αναπτύσσονται από τα μέσα του 20ού αιώνα, έχουν αντιμετωπίσει σημαντικά εμπόδια, κυρίως τη χαμηλή ενεργειακή πυκνότητα του υδρογόνου σε σύγκριση με την κηροζίνη, τη διαθεσιμότητα και την ιστορικά χαμηλή τιμή του.
Η υποδομή που απαιτείται για την παραγωγή και τη διανομή υδρογόνου είναι επίσης ένα ζήτημα.