Η Τεχνητή Νοημοσύνη θα δώσει νέα ώθηση στις πωλήσεις «έξυπνων» οικιακών συσκευών
shutterstock
shutterstock
IDC

Η Τεχνητή Νοημοσύνη θα δώσει νέα ώθηση στις πωλήσεις «έξυπνων» οικιακών συσκευών

Στασιμότητα για τις παγκόσμιες πωλήσεις «έξυπνων οικιακών συσκευών» για το σύνολο του 2024 εκτιμά η International Data Corporation (IDC) μέσω του τρίμηνου report της Worldwide Quarterly Smart Home Device Tracker.

Ο όγκος των πωλήσεων παραμένει, σχεδόν, στάσιμος, καταγράφοντας μια οριακή αύξηση 0,6%, στις 892,3 εκατομμύρια συσκευές.

Η υστέρηση στις λιανικές πωλήσεις της συγκεκριμένης αγοράς, σύμφωνα με την IDC οφείλεται σε δύο λόγους. Ο ένας είναι η υψηλή διείσδυση των προϊόντων αυτών και ο δεύτερος οι μακροχρόνιοι κύκλοι ανανέωσης στις ώριμες αγορές, όπως οι ΗΠΑ που έχουν περιορίσει την ανάπτυξη.

Πάντως, για το 2025 εκτιμάται ότι οι παγκόσμιες πωλήσεις θα επιστρέψουν σε ανάπτυξη, χάρη στις αναδυόμενες αγορές, οι οποίες αναμένεται ότι θα τις ενισχύσουν κατά 4,4%, στις  931,1 εκατομμύρια μονάδες.

Τα προϊόντα οικιακής παρακολούθησης και ασφάλειας, όπως οι συνδεδεμένες κάμερες, οι κλειδαριές και τα κουδούνια, ανεβαίνουν γρήγορα στην κορυφή, αντιπροσωπεύοντας πάνω από το ένα τέταρτο του όγκου για  όλη τη διάρκεια της πρόβλεψης.

«Το κέρδος από τις πρόσθετες αγορές καμερών ασφαλείας είναι συχνά πολύ μεγαλύτερο από το κέρδος από τις αγορές «έξυπνων» τηλεοράσεων ή «έξυπνων» ηχείων, καθώς οι καταναλωτές φροντίζουν περισσότερο για την ασφάλεια του σπιτιού τους και των γύρων χώρων», δήλωσε ο Jitesh Ubrani, διευθυντής ερευνών για το Mobility and Consumer Device Trackers της IDC.

«Ταυτόχρονα, όμως, δεν αυξάνεται μόνο η ανάγκη των καταναλωτών για πρόσθετη κάλυψη ασφαλείας, αλλά πολλοί εγγράφονται επίσης και σε σχετικές πλατφόρμες  στο cloud ή τεχνητής νοημοσύνης, για πρόσθετη ασφάλεια και βέλτιστη διαχείριση, κάτι που καθιστά τις κάμερες ασφαλείας μια κατηγορία-κλειδί για πολλές εταιρείες που κατασκευάζουν προϊόντα “έξυπνου σπιτιού”».

Η κατηγορία των  έξυπνων ηχείων, η οποία βοήθησε στην εκτόξευση της αγοράς του έξυπνου σπιτιού, αναμένεται τώρα να μειωθεί κατά 8,8% το 2024, προτού ξαναβρούν μια πολύ ήπια ανάπτυξη 0,7% το 2025. Η κατηγορία των έξυπνων ηχείων επιστρέφει κατά κάποιο τρόπο στην απλότητα που αναδεικνύεται ως ένα σημείο - κλειδί για την αύξηση των πωλήσεων της. Στα χαρακτηριστικά της απλότητας αυτή περιλαμβάνεται η κατάργηση οθονών, και η  απλοποιημένη φωνητική εισαγωγή, καθώς η Google, η Amazon και άλλες εταιρείες ενσωματώνουν όλο και περισσότερο την Τεχνητή Νοημοσύνη στη διαδικασία κατανόησης φωνής για καλύτερη επικοινωνία των χρηστών με τις συσκευές. 

Ακόμη, η Τεχνητή Νοημοσύνη, αναμένεται επίσης να αποτελέσει σημείο - κλειδί  για τις πωλήσεις και  άλλων κατηγοριών «’έξυπνων οικιακών συσκευών»,  όπως οι« έξυπνες» ηλεκτρικές σκούπες, οι οποίες έχουν γνωρίσει τεράστια άνοδο τα τελευταία χρόνια χάρη στην πληθώρα νέων εμπορικών σημάτων και στο μεγαλύτερο άνοιγμα του εύρους των τιμών λιανικής, που σημαίνει ότι τα προϊόντα αυτά έχουν αρχίσει να γίνονται προσιτά για περισσότερους καταναλωτές.

Όπως αναφέρουν οι αναλυτές της IDC «οι μεγάλες φίρμες  έχουν ως επί το πλείστον πετύχει τα βασικά, στο κομμάτι της Τεχνητής Νοημοσύνης όπως το αυτόματο σκούπισμα με ηλεκτρική σκούπα και τη χαρτογράφηση και τώρα επικεντρώνονται στη βελτίωση της αναγνώρισης αντικειμένων μέσω της χρήσης Τεχνητής Νοημοσύνης καθώς και σε πρόσθετες πιο εξειδικευμένες λειτουργίες για οικιακή χρήση, όπως το σφουγγάρισμα»,

«Σε αυτό το σημείο πολλές από τις κινεζικές μάρκες, όπως η roborock, η Eufy, η Dreame και η Narwal, έχουν ξεφύγει από τον ανταγωνισμό και στην περίπτωση της roborock, έχουν αναδειχθεί ως ηγέτες της αγοράς», σύμφωνα με τον Jitesh Ubrani.

Σε ό,τι αφορά τις προβλέψεις, γα το μέλλον, η IDC εκτιμά ότι η αγορά έξυπνου σπιτιού θα αναπτυχθεί με σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) 5,6% μεταξύ 2024 και 2028, ανερχόμενη σε 1,1 δισεκατομμύρια μονάδες που θα διατεθούν το τελευταίο έτος. Οι αναδυόμενες αγορές, η συνεχής διάδοση της τεχνητής νοημοσύνης και ο κύκλος ανανέωσης μεταξύ ώριμων κατηγοριών, όπως οι τηλεοράσεις, αναμένεται να συμβάλουν στην ανάπτυξη.