Η Tesla ενίσχυσε την τελευταία της ανακοίνωση κερδών, δεσμευόμενη να ξεκινήσει σύντομα τις εμπορικές λειτουργίες των robotaxi, με τον διευθύνοντα σύμβουλο, Ίλον Μασκ, να υπόσχεται ότι τα αυτόνομα οχήματα θα «μετακινήσουν σημαντικά την οικονομική βελόνα» μέχρι τα τέλη του επόμενου έτους.
Παρά τις επανειλημμένες αποτυχίες της στο παρελθόν, η επανάληψη του στόχου της Τρίτης, για την έναρξη της υπηρεσίας robotaxi, έχει ενισχύσει την πίστη των επενδυτών ότι το μέλλον της Tesla στην αυτόνομη οδήγηση είναι κοντά.
Η αμερικανική κατασκευάστρια ηλεκτρικών οχημάτων, παρά τις δυσκολίες στον πυρήνα της αυτοκινητοβιομηχανίας με πτώση 13% στις πωλήσεις το πρώτο τρίμηνο, καλείται να αποδείξει ότι μπορεί να ξεπεράσει τα τεχνολογικά εμπόδια της αυτόνομης οδήγησης και να επιδείξει ένα βιώσιμο επιχειρηματικό μοντέλο για τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό.
Πολλοί επενδυτές και αναλυτές συνδέουν τη μεγαλύτερη αξία της μετοχής της Tesla με τα σχέδιά της για μια εκτεταμένη συνδρομητική επιχείρηση ρομποταξί και αυτόνομης οδήγησης.
«Τώρα είναι η στιγμή για τη θεμελιώδη κίνηση που όλοι περιμένουμε», δήλωσε ο Blake Anderson, συνεργάτης διαχειριστής χαρτοφυλακίου στην Carson Group, επενδυτής της Tesla.
Η Tesla επιβεβαίωσε το χρονοδιάγραμμα της για την έναρξη μιας πληρωμένης υπηρεσίας robotaxi στο Ώστιν του Τέξας, ενισχύοντας την εμπιστοσύνη των επενδυτών ότι η στρατηγική του Μασκ ως κυβερνητικού συμβούλου του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ δεν είχε προκαλέσει καθυστερήσεις.
Κατά τη διάρκεια τηλεδιάσκεψης, ο Μασκ ανέφερε ότι η Tesla θα χρησιμοποιήσει πρώτα υπάρχοντα οχήματα Model Y εξοπλισμένα με λογισμικό αυτόνομης οδήγησης. Επίσης, η εταιρεία αναπτύσσει ένα αποκλειστικό αυτόνομο μοντέλο, το Cybercab, με την παραγωγή να ξεκινά το επόμενο έτος.
Ο Μασκ εκτίμησε ότι η τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης θα αρχίσει να «επηρεάζει την τελευταία γραμμή της εταιρείας» από το δεύτερο εξάμηνο του 2026. «Προβλέπω ότι το δεύτερο εξάμηνο του επόμενου έτους θα υπάρχουν εκατομμύρια Tesla που θα λειτουργούν πλήρως αυτόνομα», δήλωσε.
Πριν από έξι χρόνια, το 2019, ο Μασκ είχε προβλέψει ότι «την επόμενη χρονιά, σίγουρα, θα έχουμε πάνω από ένα εκατομμύριο ρομποταξί στο δρόμο».
Ωστόσο, πολλοί παραμένουν δύσπιστοι για το χρονοδιάγραμμα του Μασκ, ειδικά για το αν το robotaxi θα παίξει σημαντικό ρόλο στα κέρδη της Tesla μέχρι το δεύτερο εξάμηνο του επόμενου έτους.
Ο Μασκ είχε πει παλαιότερα ότι η κυκλοφορία των robotaxi στην Καλιφόρνια θα ξεκινούσε μέχρι το τέλος του 2023, αλλά δεν αναφέρθηκε στην Καλιφόρνια κατά τη διάρκεια της τελευταίας τηλεδιάσκεψης.
Η Tesla έλαβε φέτος μια προκαταρκτική άδεια στην Καλιφόρνια, αλλά χρειάζεται περισσότερες άδειες για να ξεκινήσει μια πληρωμένη υπηρεσία robotaxi στην πολιτεία.
Ο Seth Goldstein, αναλυτής μετοχών της Morningstar, είπε ότι το χρονοδιάγραμμα του Μασκ φαίνεται «πολύ γρήγορος ρυθμός» για μια τεχνολογία που άλλοι ανταγωνιστές, όπως η Waymo της Alphabet, έχουν αναπτύξει εδώ και σχεδόν μια δεκαετία.
Ο Goldstein εκτιμά ότι η Tesla μπορεί να βελτιώσει τις δοκιμές της μέχρι το τέλος του επόμενου έτους, αλλά αναμένει ότι οι επενδυτές θα απογοητευτούν αν οι προβλέψεις του Μασκ για τα έσοδα και τη δημιουργία κερδών μέχρι το 2024 δεν υλοποιηθούν.
«Τώρα που έχουν καθοδηγήσει σε ένα πραγματικό χρονοδιάγραμμα για τα έσοδα, αυτό είναι ένα σημείο στο οποίο θα επιμείνουν», κατέληξε ο Goldstein.