Η Ινδονησία απαγόρευσε τις πωλήσεις των smartphones Google Pixel, επειδή δεν πληρούν τις απαιτήσεις του εγχώριου περιεχομένου, λίγες ημέρες μετά τον αποκλεισμό του iPhone 16 της Apple, στη μεγαλύτερη αγορά τηλεφώνων της Νοτιοανατολικής Ασίας, σύμφωνα με το TechCrunch.
Το υπουργείο Βιομηχανίας της Ινδονησίας δήλωσε ότι τα τηλέφωνα της Google δεν μπορούν να διακινηθούν μέχρι να συμμορφωθούν με τους κανόνες που απαιτούν 40% τοπικό περιεχόμενο στα smartphones που πωλούνται στην Ινδονησία.
Η Google πρέπει να λάβει πιστοποίηση τοπικού περιεχομένου πριν από την επανέναρξη των πωλήσεων, δήλωσε ο εκπρόσωπος του υπουργείου Βιομηχανίας, Febri Hendri Antoni Arief, σε τοπικούς δημοσιογράφους.
«Ο κανόνας για το τοπικό περιεχόμενο και οι σχετικές πολιτικές γίνονται για λόγους δικαιοσύνης για όλους τους επενδυτές που επενδύουν στην Ινδονησία, καθώς και για τη δημιουργία προστιθέμενης αξίας και την εμβάθυνση της δομής της βιομηχανίας εδώ», ανέφερε ο Hendri.
Η απαγόρευση ακολουθεί το μπλοκάρισμα της Ινδονησίας στις πωλήσεις του iPhone 16 την περασμένη εβδομάδα, αφού η Apple απέτυχε να εκπληρώσει τη δέσμευση για επενδύσεις ύψους ενός εκατομμυρίου.
Οι μεγάλοι κατασκευαστές smartphone πρέπει να κατασκευάζουν συσκευές, να αναπτύσσουν λογισμικό ή να επενδύουν στην τοπική καινοτομία για να πληρούν τους κανόνες περιεχομένου της Ινδονησίας.
Ο κανόνας της Ινδονησίας απαιτεί από τις εταιρείες τεχνολογίας να προμηθεύονται το 40% των εξαρτημάτων των συσκευών και των ταμπλετών από την εγχώρια αγορά, απαίτηση που μπορεί να ικανοποιηθεί μέσω της τοπικής κατασκευής, της ανάπτυξης λογισμικού ή της άμεσης επένδυσης σε έργα καινοτομίας.
Οι εταιρείες μπορούν να ικανοποιήσουν τις απαιτήσεις μέσω διαφόρων τρόπων. Η Samsung και η Xiaomi, για παράδειγμα, έχουν δημιουργήσει εγκαταστάσεις κατασκευής, ενώ η Apple έχει επιλέξει να ανοίξει ακαδημίες προγραμματιστών.
Ο κανονισμός, που επιβάλλεται μέσω ενός συστήματος πιστοποίησης που ονομάζεται «επίπεδο τοπικού περιεχομένου», αποτελεί μέρος της ευρύτερης βιομηχανικής πολιτικής της Ινδονησίας για την αξιοποίηση της μεγάλης καταναλωτικής αγοράς της για την εγχώρια οικονομική ανάπτυξη.
Οι εταιρείες που δεν πληρούν αυτά τα όρια αντιμετωπίζουν περιορισμούς στις πωλήσεις.
Ούτε η Google ούτε η Apple συγκαταλέγονται στις πέντε κορυφαίες μάρκες smartphone της Ινδονησίας, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών μάρκετινγκ Counterpoint.