Αγωγή κατά της Google, θυγατρικής της Alphabet, άσκησε το Γραφείο Ανταγωνισμού του Καναδά, για φερόμενη ως αντιανταγωνιστική συμπεριφορά στη διαδικτυακή διαφήμιση.
Το Γραφείο Ανταγωνισμού, σε ανακοίνωσή του, ανέφερε ότι είχε καταθέσει αίτηση στο Δικαστήριο Ανταγωνισμού, ζητώντας μια εντολή που, μεταξύ άλλων, θα απαιτεί από την Google να πουλήσει δύο από τα διαφημιστικά τεχνολογικά εργαλεία της.
Η καναδική Αρχή επιδιώκει επίσης την επιβολή προστίμου κατά της Google για την προώθηση της συμμόρφωσής της με τους νόμους του Καναδά για τον ανταγωνισμό, ανέφερε η σχετική δήλωση.
Τι απαντά η Google
Η Google δήλωσε ότι η καταγγελία «αγνοεί τον έντονο ανταγωνισμό όπου οι αγοραστές και οι πωλητές διαφημίσεων έχουν πολλές επιλογές και ανυπομονούμε να προβάλουμε την υπόθεσή μας στο δικαστήριο».
«Τα εργαλεία της διαφημιστικής μας τεχνολογίας βοηθούν τους ιστότοπους και τις εφαρμογές να χρηματοδοτούν το περιεχόμενό τους και επιτρέπουν στις επιχειρήσεις όλων των μεγεθών να προσεγγίζουν αποτελεσματικά νέους πελάτες», δήλωσε ο Dan Taylor, αντιπρόεδρος του τμήματος Global Ads της Google.
Το Γραφείο Ανταγωνισμού ξεκίνησε έρευνα το 2020 για να διερευνήσει αν ο γίγαντας των μηχανών αναζήτησης είχε εμπλακεί σε πρακτικές που βλάπτουν τον ανταγωνισμό στον κλάδο των διαδικτυακών διαφημίσεων και επέκτεινε την έρευνα ώστε να συμπεριλάβει τις υπηρεσίες διαφημιστικής τεχνολογίας της Google νωρίτερα φέτος.
Η έρευνα διαπίστωσε ότι η Google είναι ο μεγαλύτερος πάροχος σε όλη τη στοίβα τεχνολογίας διαφημίσεων για διαδικτυακή διαφήμιση στον Καναδά και ότι «καταχράστηκε τη δεσπόζουσα θέση της μέσω συμπεριφοράς που αποσκοπούσε στο να διασφαλίσει ότι θα διατηρήσει και θα εδραιώσει τη δύναμή της στην αγορά», ανέφερε το γραφείο την Πέμπτη.
Η υπόθεση ακολουθεί την προσπάθεια του Υπουργείου Δικαιοσύνης των ΗΠΑ να αποδείξει ότι η Google μονοπωλούσε τις αγορές για τους διακομιστές διαφημίσεων των εκδοτών και τα διαφημιστικά δίκτυα των διαφημιζόμενων.
Η Google έχει υποστηρίξει ότι το αμερικανικό υπουργείο Δικαιοσύνης αγνοεί τις νόμιμες επιχειρηματικές αποφάσεις της εταιρείας και ότι η διαδικτυακή διαφημιστική αγορά είναι εύρωστη. Η εταιρεία λέει επίσης ότι η κυβέρνηση των ΗΠΑ είχε επιλέξει ένα στενό κομμάτι της διαδικτυακής αγοράς και δεν έλαβε υπόψη της τον επιθετικό ανταγωνισμό.
Οι τελικές αγορεύσεις στην υπόθεση των ΗΠΑ έγιναν τη Δευτέρα.
Νωρίτερα φέτος, η Google προσφέρθηκε να πουλήσει το ανταλλακτήριο διαφημίσεων για να τερματίσει μια αντιμονοπωλιακή έρευνα της ΕΕ, αλλά οι Ευρωπαίοι εκδότες απέρριψαν την πρόταση ως ανεπαρκή.