Ο Μασκ είναι τώρα πρόθυμος να προχωρήσει στο αρχικό του σχέδιο και να αγοράσει την εταιρεία μέσων κοινωνικής δικτύωσης Twitter για 44 δισεκατομμύρια δολάρια κάνοντας ο ίδιος μια ανάρτηση στον προσωπικό του λογαριασμό στο Twitter, αργά την Τρίτη, γράφοντας: «Η αγορά του Twitter είναι ένας επιταχυντής για τη δημιουργία του X, της εφαρμογής για τα πάντα».
Buying Twitter is an accelerant to creating X, the everything app
— Elon Musk (@elonmusk) October 4, 2022
Η ιδέα μιας εφαρμογής τα πάντα, που συχνά αναφέρεται ως «σούπερ εφαρμογή», είναι δημοφιλής στην Ασία και οι εταιρείες τεχνολογίας σε όλο τον κόσμο έχουν προσπαθήσει να την αναπαράγουν, χωρίς μέχρι στιγμής αποτέλεσμα.
Η «σούπερ εφαρμογή», ή αυτό που ο Μασκ αναφέρει ως «εφαρμογή για τα πάντα», έχει περιγραφεί ως το «ελβετικό μαχαίρι» των εφαρμογών για κινητά, διότι θα προσφέρει μια σειρά υπηρεσιών για χρήστες όπως μηνύματα, δραστηριότητες κοινωνικής δικτύωσης, οικονομικές συναλλαγές, πληρωμές, εμπορικές αγορές κ.α.
Αυτές οι μεγάλες εφαρμογές χρησιμοποιούνται ευρέως στην Ασία, επειδή το κινητό είναι η κύρια μορφή πρόσβασης στο διαδίκτυο για πολλούς ανθρώπους στην περιοχή, έγραψε πέρυσι ο Σκοτ Γκαλογουέι καθηγητής μάρκετινγκ στο Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης Σκοτ Γκαλογουέι και οικοδεσπότης του podcast «Pivot».
Σήμερα, η κινεζική σούπερ εφαρμογή WeChat έχει περισσότερους από 1 δισεκατομμύριο χρήστες μηνιαίως, σύμφωνα με μια εκτίμηση, και είναι μέρος της καθημερινής ζωής στην Κίνα.
Οι χρήστες μπορούν να καλέσουν αυτοκίνητο ή ταξί, να στείλουν χρήματα σε φίλους και συγγενείς ή να κάνουν πληρωμές σε καταστήματα.
Το 2018, ορισμένες κινεζικές πόλεις άρχισαν να δοκιμάζουν στο WeChat ένα ηλεκτρονικό σύστημα αναγνώρισης που θα συνδεόταν με τους λογαριασμούς των χρηστών, σύμφωνα με την South China Morning Post.
Το Grab, μια κορυφαία σούπερ εφαρμογή σε όλη τη Νοτιοανατολική Ασία, προσφέρει παράδοση φαγητού, μεταφορά με αυτοκίνητο, παράδοση πακέτων κατά παραγγελία και χρηματοοικονομικές υπηρεσίες, καθώς και επενδύσεις.
Κατά τη διάρκεια μιας συνεδρίασης με υπαλλήλους του Twitter τον Ιούνιο, ο Μασκ σημείωσε ότι δεν υπάρχει ισοδύναμη με μια σούπερ εφαρμογή εκτός Ασίας, όπως το WeChat και πρόσθεσε ότι είδε την ευκαιρία να δημιουργήσει μια τέτοια εφαρμογή.
Η προσθήκη περισσοτέρων εργαλείων και υπηρεσιών στο Twitter θα μπορούσε επίσης να βοηθήσει τον Μασκ να πετύχει τους υψηλούς αναπτυξιακούς του στόχους για την εταιρεία.
Κατά τη διάρκεια των Q&A με τους υπαλλήλους, ο Musk είπε ότι ήθελε το Twitter να αυξηθεί από 237 εκατομμύρια χρήστες σε «τουλάχιστον ένα δισεκατομμύριο».
Μέχρι σήμερα έχουν προσπαθήσει και άλλες τεχνολογικές εταιρείες να δημιουργήσουν την «εφαρμογή Χ», όπως την αποκαλούν.
Η μητρική εταιρεία Snapchat εισήγαγε στο παρελθόν πληρωμές peer-to-peer που ονομάζονταν Snapcash, αλλά τερμάτισε τη λειτουργία το 2018.
Ώθησε επίσης παιχνίδια για κινητά αλλά πρόσφατα τερμάτισε και αυτό το εγχείρημα ως μέρος των σχεδίων μείωσης του κόστους.
Το Facebook και το Instagram της Meta προσπάθησαν επίσης να επεκταθούν, πέρα από το χώρο της κοινωνικής δικτύωσης και την ανταλλαγή μηνυμάτων, στο ηλεκτρονικό εμπόριο.
Πηγή: Reuters