Μια επίθεση ransomware προκάλεσε συνεχιζόμενη διακοπή των λειτουργιών σε μια σειρά από μεγάλα καταστήματα και λιανοπωλητές στις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο, όπως δήλωσε η Blue Yonder, με έδρα την Αριζόνα, η οποία εξαγοράστηκε από την Panasonic το 2021.
Ο γίγαντας της εφοδιαστικής αλυσίδας δήλωσε ότι «εργάζεται επιμελώς» για να ανακάμψει από το περιστατικό, αλλά πρόσθεσε ότι η εταιρεία «δεν έχει χρονοδιάγραμμα αποκατάστασης».
Η Blue Yonder δεν έχει δηλώσει πόσοι από τους 3.000 εταιρικούς πελάτες της επηρεάζονται από το περιστατικό και οι εκπρόσωποι της εταιρείας δεν απάντησαν στις ερωτήσεις του TechCrunch.
Ωστόσο, δύο από τα μεγαλύτερα σούπερ μάρκετ του Ηνωμένου Βασιλείου επιβεβαίωσαν ότι αντιμετώπισαν διαταραχές ως αποτέλεσμα της επίθεσης ransomware στο Blue Yonder.
Η Katherine Woodhouse, εκπρόσωπος της Morrisons, η οποία διαθέτει σχεδόν 500 παντοπωλεία σε όλη τη Βρετανία, δήλωσε ότι η «διακοπή λειτουργίας» στο Blue Yonder είχε επηρεάσει τα συστήματα διαχείρισης της αποθήκης της για τα φρέσκα προϊόντα. «Αυτή τη στιγμή λειτουργούμε με τα εφεδρικά μας συστήματα και εργαζόμαστε πολύ σκληρά για να παραδώσουμε στους πελάτες μας σε όλη τη χώρα», δήλωσε.
Η Sainsbury's, η οποία διαχειρίζεται περισσότερα από 2.300 σούπερ μάρκετ στο Ηνωμένο Βασίλειο, επιβεβαίωσε επίσης ότι οι δραστηριότητές της επλήγησαν, αλλά ανέφερε σε μεταγενέστερη δήλωση τη Δευτέρα ότι οι υπηρεσίες της έχουν πλέον αποκατασταθεί.
Η διαταραχή έγινε αισθητή και στις Ηνωμένες Πολιτείες. Η Starbucks επιβεβαίωσε στη Wall Street Journal ότι η επίθεση ransomware είχε διαταράξει τη δυνατότητα του οργανισμού να πληρώνει τους baristas και να διαχειρίζεται τα προγράμματά τους, αναγκάζοντας τους διευθυντές να υπολογίζουν χειροκίνητα τις αμοιβές των εργαζομένων.
Δεν αντιμετώπισαν όλοι οι πελάτες της Blue Yonder διακοπές λειτουργίας ή διαταραχές. Η Tesco, η μεγαλύτερη αλυσίδα σούπερ μάρκετ στο Ηνωμένο Βασίλειο, και η DHL Supply Chain, ένα τμήμα του γίγαντα logistics DHL με έδρα τη Γερμανία, επιβεβαίωσαν και οι δύο ότι δεν επηρεάστηκαν από το περιστατικό ransomware στη Blue Yonder.
Η επίθεση ransomware δεν έχει ακόμη αναληφθεί από κάποια μεγάλη ομάδα ransomware και δεν είναι ακόμη γνωστό αν εκλάπησαν δεδομένα πελατών.
Στην πιο πρόσφατη ενημέρωσή της, η Blue Yonder δήλωσε ότι η έρευνα και η αποκατάσταση «συνεχίζεται».