Περίπου 10 δισ. δολάρια «εξανεμίστηκαν» από τη Sony την περασμένη εβδομάδα, αφού ο ιαπωνικός τεχνολογικός γίγαντας μείωσε τις προβλέψεις του για τις πωλήσεις της ναυαρχίδας της, της κονσόλας PlayStation 5.
Οι αναλυτές, οι οποίοι ήδη θεωρούσαν ότι ο στόχος της Sony για το PS5 ήταν πολύ υψηλός, δήλωσαν στο CNBC ότι ένα μεγάλο πρόβλημα για την εταιρεία αποτελούν τα μειωμένα περιθώρια κέρδους στη βασική της επιχείρηση παιχνιδιών.
Η Sony ανακοίνωσε πριν από μερικές ημέρες ότι περιμένει πωλήσεις 21 εκατ. PS5 μέσα στο οικονομικό της έτος που κλείνει τον Μάρτιο, αντί για 25 εκατ. που ήταν οι αρχικές εκτιμήσεις.
Οι μετοχές της εταιρείας υποχώρησαν μετά την ανακοίνωση, με περίπου 10 δισ. δολάρια αξίας να έχουν αφαιρεθεί από τη μετοχή μετά τη μείωση των προβλέψεων, σύμφωνα με υπολογισμό του CNBC που χρησιμοποίησε στοιχεία της FactSet.
Η μετοχή της εταιρείας σημείωσε σημαντική πτώση μετά από αυτήν την ανακοίνωση και το CNBC εκτιμά αυτήν την απώλεια των 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Όμως, σε όλα αυτά προστίθεται και το «λειτουργικό περιθώριο» στην αγορά του gaming που έπεσε τον Δεκέμβριο κάτω από 6% τη στιγμή που την αντίστοιχη περίοδο το 2022 ήταν 9%.
Ο αναλυτής Ατούλ Γκογιάλ ανέφερε πως «το τρίμηνο Ιανουαρίου Μαρτίου του 2022, το περιθώριο αυτό ήταν στο 12%-13% και σημείωσε πως η τωρινή κατάσταση είναι εξαιρετικά απογοητευτική» και πως έφτασε σε χαμηλό δεκαετίας!
«Η μείωση της πρόβλεψης αποστολής για το PS5 … δεν είναι αυτό που είναι απογοητευτικό … Αυτό που είναι απογοητευτικό είναι το χαμηλό επίπεδο» του λειτουργικού επίπεδου κόστους δήλωσε ο αναλυτής μετοχών της Jefferies, σε σημείωμα προς τους πελάτες την Τετάρτη.
Ο Σερκάν Τότο, Διευθύνων Σύμβουλος και ιδρυτής της εταιρείας συμβούλων παιχνιδιών με έδρα το Τόκιο, Kantan Games, είπε ότι πιστεύει πως το κόστος παραγωγής υλικού έχει πράγματι μειωθεί, καθώς το PlayStation 5 είναι πάνω από τρία χρόνια και η Sony θα είχε καλύτερες οικονομίες κλίμακας μέχρι εκείνη τη στιγμή. Ο Τότο είπε ότι μέρος του λόγου για τον οποίο τα περιθώρια συμπιέζονται πιο πρόσφατα είναι ότι το κόστος παραγωγής λογισμικού έχει αυξηθεί.
Το «Spiderman 2», το οποίο κυκλοφόρησε πέρυσι και παράγεται από την Insomniac Games που ανήκει στη Sony, κόστισε περίπου 300 εκατομμύρια δολάρια για να κατασκευαστεί, σύμφωνα με τον ιστότοπο τυχερών παιχνιδιών Kotaku, επικαλούμενος μια εσωτερική παρουσίαση που διέρρευσε αφού μια ομάδα ransomware χακάρισε την εταιρεία.
«Έτσι, αυτοί οι προϋπολογισμοί φάνηκε να έχουν σημαντικό αντίκτυπο στο περιθώριο των videogames τους με την πάροδο του χρόνου», είπε ο Toto.