Η OpenAI εγκαινίασε την Πέμπτη μια λειτουργία αναζήτησης στο ChatGPT, το viral chatbot της, προκειμένου να ανταγωνιστεί καλύτερα τις μηχανές αναζήτησης όπως της Google, της Microsoft, του Bing και του Perplexity.
Η αναζήτηση ChatGPT προσφέρει επικαιροποιημένα αθλητικά αποτελέσματα, χρηματιστηριακές τιμές, ειδήσεις, δελτία καιρού και πολλά άλλα, που τροφοδοτούνται από αναζήτηση σε πραγματικό χρόνο στο διαδίκτυο και από συνεργασίες με παρόχους ειδήσεων και δεδομένων, σύμφωνα με την εταιρεία. Το εν λόγω εργαλείο κυκλοφόρησε τον περασμένο Ιούλιο σε beta έκδοση, με την ονομασία SearchGPT.
Η κυκλοφορία του θα μπορούσε να έχει επιπτώσεις για την Google ως κυρίαρχη μηχανή αναζήτησης. Σύμφωνα με το CNBC, από την κυκλοφορία της ChatGPT τον Νοέμβριο του 2022, οι επενδυτές της Alphabet ανησυχούν ότι η OpenAI θα μπορούσε να πάρει μερίδιο αγοράς από την Google στην αναζήτηση, δίνοντας στους καταναλωτές νέους τρόπους αναζήτησης πληροφοριών στο διαδίκτυο.
Οι μετοχές της Alphabet σημείωσαν πτώση περίπου 1% μετά την είδηση.
Η κίνηση αυτή τοποθετεί επίσης το OpenAI ως ανταγωνιστή της Microsoft και τις επιχειρήσεις της. Η Microsoft έχει επενδύσει σχεδόν 14 δισ. στην OpenAI, ωστόσο τα προϊόντα της OpenAI ανταγωνίζονται άμεσα τα εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης και αναζήτησης της Microsoft, όπως το Copilot και το Bing.
Την Πέμπτη, ο αντιπρόεδρος μηχανικής της OpenAI, Σρινίβα Ναραγιάναν, ερωτηθείς αν η αναζήτηση ChatGPT χρησιμοποιεί υποστηρικτικά το Bing ως μηχανή αναζήτησης είπε πως «Χρησιμοποιούμε ένα σύνολο υπηρεσιών και το Bing είναι μια σημαντική από αυτές».
Ο διευθύνων σύμβουλος της OpenAI Σαμ Άλτμαν έγραψε την Πέμπτη σε μια ανάρτηση στο X ότι η αναζήτηση είναι η «αγαπημένη του λειτουργία που έχουμε λανσάρει» στο ChatGPT από το αρχικό ντεμπούτο του chatbot.
search is my favorite feature we have launched in chatgpt since the original the launch!
— Sam Altman (@sama) October 31, 2024
it has probably doubled my usage over the past few weeks. https://t.co/alD11AwUUb
Η OpenAI λέει ότι οι χρήστες μπορούν να «αναζητούν με έναν πιο φυσικό, διαισθητικό τρόπο» και να κάνουν ερωτήσεις «όπως ακριβώς θα κάνατε σε μια συζήτηση». Το μοντέλο αναζήτησης είναι μια βελτιωμένη έκδοση του πιο ισχυρού μοντέλου Τεχνητής Νοημοσύνης της OpenAI, του GPT-4o, και τροφοδοτείται εν μέρει από τρίτους παρόχους αναζήτησης και περιεχόμενο που παρέχεται από συνεργάτες της ειδησεογραφικής βιομηχανίας.
«Θεωρώ ότι είναι ένας πολύ πιο γρήγορος και εύκολος τρόπος για να βρω τις πληροφορίες που ψάχνω», δήλωσε ο Άλτμαν την Πέμπτη κατά τη διάρκεια του Reddit AMA.
«Νομίζω ότι θα το δούμε αυτό ειδικά για ερωτήματα που απαιτούν πιο σύνθετη έρευνα. Ανυπομονώ επίσης για ένα μέλλον όπου ένα ερώτημα αναζήτησης θα μπορεί να αποδίδει δυναμικά μια προσαρμοσμένη ιστοσελίδα ως απάντηση!».
Η OpenAI έγραψε σε μια ανάρτηση στο blog της την Πέμπτη, ότι χρησιμοποίησε τα σχόλια από το πρωτότυπο SearchGPT για να αναπτύξει τη λειτουργία και ότι σχεδιάζει να «συνεχίσει να βελτιώνει την αναζήτηση, ιδιαίτερα σε τομείς όπως τα ψώνια και τα ταξίδια».
Το ChatGPT θα «ψάχνει αυτόματα στο διαδίκτυο με βάση αυτό που ζητάτε», σύμφωνα με μια δημοσίευση στο ιστολόγιο της OpenAI.
Οι συνομιλίες περιλαμβάνουν τώρα συνδέσμους σε πηγές όπως άρθρα ή αναρτήσεις σε ιστολόγια, στις οποίες οι χρήστες μπορούν να έχουν πρόσβαση κάνοντας κλικ στο κουμπί «Πηγές» κάτω από την απάντηση για να ανοίξει μια πλευρική μπάρα. Η OpenAI δήλωσε ότι συνεργάστηκε με τους ειδησεογραφικούς εταίρους της, συμπεριλαμβανομένων των Associated Press, Reuters, Axel Springer, Condé Nast, Hearst, Dotdash Meredith, Financial Times, News Corp., Le Monde, The Atlantic, Time και Vox Media.
Όλοι οι χρήστες ChatGPT Plus και Team, καθώς και τα μέλη της λίστας αναμονής του SearchGPT, μπορούν να έχουν πρόσβαση στην αναζήτηση ChatGPT από την Πέμπτη, σύμφωνα με δημοσίευση στο ιστολόγιο της OpenAI. Οι χρήστες των ChatGPT Enterprise και Edu θα αποκτήσουν πρόσβαση τις επόμενες εβδομάδες και το προϊόν θα επεκταθεί στους χρήστες της δωρεάν έκδοσης του ChatGPT «τους επόμενους μήνες», σύμφωνα με το OpenAI.
Η OpenAI έκλεισε τον τελευταίο γύρο χρηματοδότησής της νωρίτερα αυτό το μήνα με αποτίμηση 157 δισεκατομμυρίων δολαρίων, συμπεριλαμβανομένων των 6,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων που συγκέντρωσε η εταιρεία από ένα εκτεταμένο κατάλογο επενδυτικών εταιρειών και εταιρειών Big Tech. Από την άλλη, αναμένει ζημίες ύψους περίπου 5 δισ. δολαρίων σε έσοδα 3,7 δισ. δολαρίων φέτος, όπως επιβεβαίωσε το CNBC τον Σεπτέμβριο από άτομο που έχει γνώση της οικονομικής κατάστασης.
Το OpenAI έχει αντιμετωπίσει τους τελευταίους μήνες κάποιες διαμάχες γύρω από την επικείμενη μετάβαση σε μια κερδοσκοπική δομή, καθώς και μια σειρά από αποχωρήσεις στελεχών. Ο Ζαν Λέικ, πρώην επικεφαλής της ομάδας ασφάλειας της εταιρείας, έγραψε στο X, ενώ παραιτήθηκε ότι «η κουλτούρα και οι διαδικασίες ασφάλειας έχουν περάσει σε δεύτερη μοίρα σε σχέση με τα «λαμπερά» προϊόντα» στην εταιρεία.