Σε τεστ αντοχής για τους παρόχους τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών εξελίσσεται η υγειονομική κρίση λόγω κορονοϊού, καθώς τα μέτρα που λαμβάνουν οι χώρες για να κρατήσουν τους πολίτες στα σπίτια τους έχουν εκτοξεύσει στα ύψη την κατανάλωση δεδομένων.
Αν και προς το παρόν δεν έχει γίνει γενική αποτίμηση της κατάστασης, τα αποσπασματικά στοιχεία που ανακοινώνουν πάροχοι και επιχειρήσεις online υπηρεσιών μαρτυρούν ότι ο κλάδος των τηλεπικοινωνιών δέχεται σημαντική πίεση για περισσότερα δεδομένα σε όλο τον κόσμο.
Η Vodafone ανακοίνωσε ότι η χρήση του Διαδικτύου έχει αυξηθεί έως και 50% σε ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες, καθώς οι καταναλωτές εργάζονται από το σπίτι και στρέφονται σε υπηρεσίες όπως το Netflix, επειδή ο κορονοϊός κρατά ολόκληρες οικογένειες εν οίκω. Η αύξηση της χρήσης δεδομένων προέρχεται από ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων: εκπαιδευτικό υλικό για τα παιδιά, online gaming, τηλεργασία και φυσικά υπηρεσίες streaming.
Η Vodafone έχει περίπου 120 εκατομμύρια πελάτες σε δώδεκα χώρες της Ευρώπης. Αν και δεν διευκρίνισε σε ποιες χώρες παρατηρήθηκε η μεγαλύτερη κατανάλωση δεδομένων, Ισπανία, Ιταλία και Γαλλία, εικάζεται ότι είναι μέσα σε αυτές. Επίσης διαθέτει 18 εκατομμύρια πελάτες στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπου η χρήση δεδομένων έχει ήδη αυξηθεί κατά 30%, παρά το γεγονός ότι έως τώρα η βρετανική κυβέρνηση ακολουθούσε πιο ελαστική πολιτική για την αντιμετώπιση του κορονοϊού.
Στην Ισπανία, αντίστοιχα, μετά από την απόφαση για γενικό lockdown καταγράφεται αύξηση της κατανάλωσης δεδομένων από σταθερά δίκτυα κατά 40%, περίπου 50% περισσότερες κλήσεις από κινητά, άνοδος κατά 25% στα mobile data και πενταπλασιασμός της χρήσης εφαρμογών όπως το WhatsApp. Ως αποτέλεσμα οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι Movistar, Orange, Vodafone, Masmovil και Euskaltel απηύθυναν έκκληση για ορθολογική χρήση των δεδομένων, ώστε να μην καταρρεύσουν τα δίκτυα.
Η Ιταλία είναι χωρίς αμφιβολία η ευρωπαϊκή χώρα που δοκιμάζεται πιο σκληρά από την πανδημία του κορονοϊού. Αν και δεν υπάρχουν στοιχεία για την κατανάλωση δεδομένων προερχόμενα από τις ιταλικές εταιρείες του τηλεπικοινωνιακού κλάδου, μια εικόνα του τι συμβαίνει στη γειτονική χώρα έρχεται δια της πλαγίας.
Όπως αποκάλυψε ο Μάθιου Πρινς, διευθύνων σύμβουλος της Cloudflare η οποία προσφέρει διαδικτυακές υπηρεσίες σε όλο τον κόσμο, από τη στιγμή που η Ιταλία μπήκε σε καραντίνα η δραστηριότητά της εταιρείας του στη χώρα αυξήθηκε περίπου κατά 30%, Αντίστοιχα, στις ΗΠΑ οι υπηρεσίες της Cloudflare γνώρισαν άνοδο 10% έως 20% από την πρώτη εβδομάδα του Φεβρουαρίου, όταν αναφέρθηκαν τα πρώτα κρούσματα κορονοϊού στο Σιάτλ.