Οι αναλυτές επαίνεσαν την Τρίτη το Vision Pro της Apple για την εντυπωσιακή τεχνολογία του, ωστόσο, προειδοποίησαν ότι θα χρειαστούν μερικά χρόνια προτού το headset επαυξημένης πραγματικότητας αξίας 3.499 δολαρίων τύχει ευρείας υιοθέτησης.
Η συσκευή, την οποία οι επενδυτές αντιμετώπισαν με χλιαρή υποδοχή, σηματοδότησε την πρώτη νέα σειρά προϊόντων της εταιρείας από το λανσάρισμα του Apple Watch πριν από σχεδόν μια δεκαετία.
Ο διευθύνων σύμβουλος Τιμ Κουκ δήλωσε ότι θα μπορούσε να πυροδοτήσει την αυγή της «χωρικής πληροφορικής», όπου το ψηφιακό περιεχόμενο αναμειγνύεται με τον φυσικό κόσμο, όπως ακριβώς το iPhone άλλαξε τον κόσμο των κινητών τηλεφώνων.
Αυτό το όραμα, ανέφεραν οι αναλυτές, θα μπορούσε να πάρει κάποιο χρόνο για να υλοποιηθεί, επειδή η υψηλή τιμή θα αποθαρρύνει πιθανότατα τους περισσότερους αγοραστές και το προϊόν δεν έχει σαφή χρήση πέρα από την ψυχαγωγία σε μια ακόμη εκκολαπτόμενη αγορά επαυξημένης πραγματικότητας (AR).
«Η Apple απέδειξε ότι έχει όραμα για το ρόλο που θα μπορούσε να διαδραματίσει η τεχνολογία AR για τους καταναλωτές... και το Vision Pro φαινόταν κομψό/διαφοροποιημένο έναντι των κατεστημένων και απέδωσε με σαφείς δυνατότητες», ανέφεραν οι αναλυτές της Morgan Stanley.
«Ωστόσο, το Vision Pro δεν είναι έτοιμο για μαζική κατανάλωση», πρόσθεσαν, επισημαίνοντας, μεταξύ άλλων, το ογκώδες εξωτερικό πακέτο μπαταρίας και την έλλειψη μιας «εφαρμογής-δολοφόνου».
Ορισμένοι αναλυτές προειδοποίησαν επίσης ότι οι φθηνότερες προσφορές AR από τον ηγέτη της αγοράς Meta Platforms META.O θα μπορούσαν να αποτελέσουν εμπόδιο, καθώς το Meta Quest 2 πωλείται στα 299 δολάρια και ο διάδοχός του που παρουσιάστηκε την περασμένη εβδομάδα, το Meta Quest 3, κοστίζει 499 δολάρια.
«Παρόλο που η Apple θα δώσει στη Meta τη μεγαλύτερη πρόκληση από την είσοδο του ιδιοκτήτη του Facebook στον τομέα, δεν θα μπορέσει να ξεπεράσει τη Meta όσον αφορά τις αποστολές», δήλωσε ο Χάρμετ Σίνγκ Βάλια, ανώτερος αναλυτής της Counterpoint Research.
Πρόσθεσε όμως ότι η Apple μπορεί να μην χρειάζεται να κυριαρχήσει στην αγορά από πλευράς αποστολών για να γίνει ο σημαντικότερος παίκτης. «Όπως και με τα smartphones, στα οποία η Apple έχει συνήθως μερίδιο κερδοφορίας πολύ πάνω από 80% με μερίδιο περίπου 20% των αποστολών, μπορεί να γίνει ο πιο επιτυχημένος παίκτης χωρίς να γίνει ο πιο ευρέως αποδεκτός», δήλωσε ο Βάλια.
Η αβεβαιότητα σχετικά με τις πωλήσεις του Vision Pro οδήγησε επίσης σε ένα ευρύ φάσμα προβλέψεων σχετικά με τις αναμενόμενες αποστολές του μόλις η συσκευή αρχίσει να πωλείται το επόμενο έτος.
Η αναλύτρια της KGI Securities, Κριστίν Βανγκ, δήλωσε ότι αναμένει αποστολές 200.000 μονάδων τον πρώτο χρόνο, ενώ η Credit Suisse προέβλεψε ότι η Apple θα μπορούσε να στείλει πάνω από 1 εκατ. μονάδες κατά την περίοδο αυτή.
Για λόγους σύγκρισης, η Apple πούλησε περισσότερα από 1,4 εκατ. iPhones τον πρώτο χρόνο μετά το λανσάρισμα, συγκεντρώνοντας πωλήσεις ύψους 630 εκατ. δολαρίων.
Οι μετοχές της Apple σημείωσαν πτώση 0,7%
Παρόλα αυτά, αρκετοί αναλυτές πιστεύουν ότι η εταιρεία δημιούργησε μια κατάσταση «no lose» για τον εαυτό της μέσω της κίνησής της στην AR.
Ο Τζέιμς Κορντγουέλ της Atlantic Equities δήλωσε ότι «αν η συσκευή οδηγούσε τελικά σε μια μετατόπιση της πλατφόρμας από τα κινητά στο AR, η Apple έχει τοποθετηθεί ώστε να επεκτείνει την ηγετική της θέση από την εποχή των smartphones σε αυτή τη νέα εποχή». Και συμπλήρωσε ότι: «εάν δεν καταφέρει να κερδίσει έδαφος, τότε πιθανότατα θα είναι επειδή το VR/AR είναι ένα τεχνολογικό αδιέξοδο.»
Διαβάστε περισσότερα:
Vision Pro: Η νέα μάσκα μεικτής πραγματικότητας της Apple (pics & vid)
Vision Pro: «Ορόσημο» για τη βιομηχανία η νέα μάσκα μεικτής πραγματικότητας της Apple