Το Γραφείο Οικονομικής Προστασίας Καταναλωτών (Consumer Financial Protection Bureau - CFPB) στις ΗΠΑ μήνυσε την Παρασκευή τον διαχειριστή του δικτύου πληρωμών Zelle και τις τρεις αμερικανικές τράπεζες που κυριαρχούν στις συναλλαγές σε αυτό, ισχυριζόμενο ότι οι εταιρείες απέτυχαν να διερευνήσουν σωστά τις καταγγελίες για απάτη ή να επιστρέψουν στα θύματα τις αποζημιώσεις.
Το CFPB δήλωσε ότι οι πελάτες των τριών τραπεζών - JPMorgan Chase, Bank of America και Wells Fargo - έχουν χάσει περισσότερα από 870 εκατομμύρια δολάρια από την έναρξη λειτουργίας του Zelle το 2017.
Η Zelle, ένα δίκτυο πληρωμών peer-to-peer που διαχειρίζεται η τραπεζικής ιδιοκτησίας fintech εταιρεία Early Warning Services, επιτρέπει άμεσες πληρωμές σε άλλους καταναλωτές και επιχειρήσεις και γρήγορα εκτοξεύτηκε και έγινε η μεγαλύτερη τέτοια υπηρεσία στη χώρα.
«Οι μεγαλύτερες τράπεζες της χώρας ένιωσαν να απειλούνται από ανταγωνιστικές εφαρμογές πληρωμών, οπότε έσπευσαν να βγάλουν το Zelle», δήλωσε ο διευθυντής της CFPB Rohit Chopra σε δήλωσή του. «Με την αποτυχία τους να θέσουν σε εφαρμογή τις κατάλληλες διασφαλίσεις, η Zelle έγινε χρυσωρυχείο για τους απατεώνες, ενώ συχνά άφηνε τα θύματα να τα βγάλουν πέρα μόνα τους».
Η Zelle ανέφερε σε δήλωσή της την Παρασκευή ότι ήταν έτοιμη να υπερασπιστεί τον εαυτό της έναντι αυτής της «αδικαιολόγητης αγωγής».
«Η Zelle ηγείται της μάχης κατά των απατών και της απάτης και έχει κορυφαίες πολιτικές επιστροφής χρημάτων που υπερβαίνουν το νόμο», δήλωσε η Τζέιν Κόντας, εκπρόσωπος της Zelle. «Οι άστοχες επιθέσεις της CFPB θα ενθαρρύνουν τους εγκληματίες, θα κοστίσουν στους καταναλωτές περισσότερα τέλη, θα καταπνίξουν τις μικρές επιχειρήσεις και θα δυσκολέψουν τον ανταγωνισμό χιλιάδων κοινοτικών τραπεζών και πιστωτικών συνδικάτων», πρόσθεσε η ίδια.