Ξεδιπλώνονται τα σχέδια των ελληνικών τραπεζών με φόντο την ψηφιακή τραπεζική, καθώς θέλουν να προσελκύσουν τη νέα γενιά και να βελτιώσουν την εμπειρία των πελατών. Στόχος τους είναι η προσέλκυση πελατών από την ηλικιακή ομάδα 18-35 ετών, οι οποίοι προτιμούν τις διεθνείς digital banks.
Οι γρηγορότερες διαδικασίες συναλλαγών, το άνοιγμα λογαριασμού με μερικά κλικς και εν γένει η λιγότερη γραφειοκρατία έκαναν τα τελευταία χρόνια πιο ελκυστικές τις digital banks στη νέα γενιά. Ωστόσο, οι συστημικές τράπεζες μείωσαν την απόσταση, και από το κινητό τηλέφωνο μπορούν οι ενδιαφερόμενοι, σε ψηφιακό πεδίο, να ανοίξουν λογαριασμό και να προβούν σε τραπεζικά αιτήματα, για τα οποία στο παρελθόν θα χρειάζονταν να…στηθούν «στην ουρά» ενός καταστήματος.
Η παραδοσιακή τραπεζική μετασχηματίζεται ψηφιακά με γρήγορους ρυθμούς, καθώς ήδη επενδύονται και έχουν χρηματοδοτηθεί μεγάλα προγράμματα για τον μετασχηματισμό των τραπεζών.
Οι διοικήσεις πλέον, με «όπλο» την πλεονάζουσα ρευστότητα προχωρούν σε εξαγορές και στρατηγικές συνεργασίες, προκειμένου να ενισχύσουν τα μερίδιά τους στη νέα γενιά και να προσελκύσουν νέο πελατολόγιο, με φόντο την ψηφιακή τραπεζική.
Η Alpha Bank εξαγόρασε πρόσφατα την Flexfin, η οποία μετά τη συγχώνευσή της με την ABC Factors, αναμένεται να δημιουργήσει ένα «δυνατό» σχήμα στον τομέα του factoring, με στόχο τη στήριξη, τα επόμενα χρόνια, πάνω από 4.500 μικρών και μικρομεσαίων επιχειρήσεων με χρηματοδοτήσεις άνω του 1 δισ. ευρώ, διπλασιάζοντας το μέγεθος του τομέα factoring στις εργασίες του ομίλου της Alpha Bank. Σύμφωνα με πληροφορίες, η τράπεζα σκανάρει την αγορά και για νέες ευκαιρίες στο fintech, επομένως μέσα στο έτος είναι πολύ πιθανό να υπάρχουν νέες κινήσεις.
H Πειραιώς αναμένεται να τρέξει την πρώτη ελληνική neobank, Snappi. Η λειτουργία της αναμένεται τους επόμενους μήνες, ενώ έχει ήδη εξασφαλίσει από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, άδεια. Στόχος είναι έως το 2026 να έχει 1 εκατομμύριο πελάτες, 150 συνεργάτες και να έχει επεκταθεί στο εξωτερικό. Η Snappi θα προσφέρει embedded finance σε όλες τις χώρες, λύσεις σε ιδιώτες πελάτες για την καθημερινή τραπεζική, αλλά και σε μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις.
Η Εθνική Τράπεζα από την πλευρά της έχει λανσάρει την εφαρμογή Next για κινητά τηλέφωνα που απευθύνεται σε νέους, ενώ την ίδια στιγμή επενδύει σταθερά στην ψηφιοποίηση και στην Τεχνητή Νοημοσύνη. Οι επενδύσεις των τελευταίων τεσσάρων ετών ξεπερνούν τα 800 εκατ. ευρώ, ενώ έως το τέλος του έτους θα είναι έτοιμο και το Technology System της τράπεζας που βασίζεται σε τεχνολογίες cloud.
Η Eurobank τέλος σταθερά επενδύει στην αύξηση των μεριδίων της στο digital κομμάτι, βελτιώνοντας την εμπειρία του πελάτη και προχωρώντας σε στρατηγικές συνεργασίας.
Διεύρυνε τη στρατηγική της συνεργασία με την Plum, με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο, προχωρώντας σε δεύτερη δόση μειοψηφικού κεφαλαίου ύψους €5 εκατ. προς την Plum, την ταχύτατα αναπτυσσόμενη fintech στην Ευρώπη που έχει δημιουργήσει μια εφαρμογή «έξυπνης διαχείρισης χρημάτων».
Με τη νέα της επένδυση στην εταιρεία, η Eurobank έχει επενδύσει συνολικά στην Plum €10 εκατ. και καθίσταται ένας από τους βασικότερους χρηματοδότες της.
Η Eurobank γίνεται ακόμα πιο ευέλικτη διευρύνοντας για το σύνολο των πελατών της που αξιοποιούν ψηφιακά εργαλεία, τις επιλογές σύγχρονων λύσεων για αποταμίευση και επενδύσεις. Με την εφαρμογή της Plum, οι χρήστες απέκτησαν πρόσβαση σε ένα ψηφιακό «οικοσύστημα» έξυπνων αλγόριθμων διαχείρισης χρημάτων που τους βοηθά να αποταμιεύουν, να επενδύουν και να διαχειρίζονται τα έξοδά τους αξιοποιώντας αυτοματισμούς και Τεχνητή Νοημοσύνη.