Η αξία των κοινωνικών δράσεων των εταιρειών αναδείχθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Οι εταιρείες όχι μόνο δεν μείωσαν τους προϋπολογισμούς τους, αλλά αντιθέτως τους αύξησαν προκειμένου να συμβάλλουν στην ενίσχυση των συστημάτων υγείας και στην παροχή ειδών πρώτης ανάγκης στις κοινωνίες που βρίσκονταν σε έλλειψη.
Τα συστήματα υγείας διεθνώς κατά τη διάρκεια της έξαρσης της πανδημικής κρίσης το 2020 βρέθηκαν αντιμέτωπα με μεγάλες ελλείψεις. Οι εφοδιαστικές αλυσίδες διαταράχθηκαν και παρατηρήθηκαν ελλείψεις σε φάρμακα και εξοπλισμό πρώτης γραμμής. Αιτία αυτών, ήταν η έλλειψη παραγωγικής βάσης στην Ευρώπη, καθώς οι περισσότερες φαρμακευτικές εταιρείες είχαν μεταφέρει την έδρα τους στην Ασία. Απ’ όπου η μεταφορά προϊόντων ήταν εξαιρετικά δύσκολη. Έτσι λοιπόν, στη Γερμανία, στην Αυστρία, στην Ιταλία και την Ισπανία παρατηρήθηκαν ελλείψεις σε είδη πρώτης γραμμής. Οι εταιρείες συνέβαλαν στην αντιμετώπιση των ελλείψεων αυτών, δωρίζοντας μεγάλες ποσότητες φαρμάκων και καλύπτοντας τα μεταφορικά κόστη ιατροφαρμακευτικού εξοπλισμού.
Στη χώρα μας δεν παρατηρήθηκαν παρόμοιες ελλείψεις χάρη στην ύπαρξη ισχυρής παραγωγικής βάσης φαρμάκων. Όμως το εθνικό σύστημα υγείας πιέστηκε από την πανδημία. Η ιδιωτική πρωτοβουλία και σε αυτό το πεδίο ήταν αξιοσημείωτη. Οι κλίνες ΜΕΘ και ο ιατροφαρμακευτικός εξοπλισμός που χορηγήθηκαν στο σύστημα υγείας από εταιρείες, αποδεικνύουν πως η ιδιωτική πρωτοβουλία είναι παρούσα σε κάθε έκτακτη κατάσταση. Η δυναμικότητα των κλινών ΜΕΘ αυξήθηκε, τα νοσοκομεία εκσυγχρονίστηκαν και έτσι το Εθνικό Σύστημα Υγείας ανταποκρίθηκε με επιτυχία στις πιέσεις που δέχθηκε όταν ξέσπασε η πανδημία.
Οι δράσεις όμως Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης συνεχίζονται και σήμερα, εξασφαλίζοντας πρόσβαση στην υγειονομική περίθαλψη όλων των ασθενών και διασφαλίζοντας την πρωτοβάθμια φροντίδα σε όσους το δυνατόν περισσότερους συμπολίτες μας που βρίσκονται σε ανάγκη.
Χαρακτηριστική της ανταπόκρισης που έδειξαν οι εταιρείες κατά τη διάρκεια της πανδημίας είναι η έρευνα της Global Link για την εταιρική υπευθυνότητα στην εποχή του κορονοϊού. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε 165 μεσαία και ανώτερα στελέχη, με το 79% των συμμετεχόντων, είτε να διαθέτει σχέδιο ΕΚΕ το οποίο εμπλουτίζεται, είτε ήδη να είχε ολοκληρωμένο σχέδιο για έκτακτες καταστάσεις. Επίσης, το 74% των επιχειρήσεων, που συμμετείχαν στην έρευνα, διαθέτουν budget για δράσεις εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, ενώ μία στις δύο επιχειρήσεις αύξησαν τις σχετικές δαπάνες.
Εντυπωσιακό είναι το δεδομένο της έρευνας, σύμφωνα με το οποίο, όταν ξέσπασε η πανδημία του κορονοϊού οι εταιρείες αύξησαν τον προϋπολογισμό τους για δράσεις Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης κατά 21%.