Aβεβαιότητα στην ανάπτυξη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων ενόψει των εκλογών στις ΗΠΑ
shutterstock
shutterstock
Investing

Aβεβαιότητα στην ανάπτυξη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων ενόψει των εκλογών στις ΗΠΑ

Η φιλόδοξη περιβαλλοντική ατζέντα της κυβέρνησης Μπάιντεν έχει ενισχύσει σημαντικά την υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων στις ΗΠΑ, με τη διείσδυση των ηλεκτρικών οχημάτων να αυξάνεται από 2,5% το 2020 σε 10% το 2024 από έτος σε έτος, σύμφωνα με την Bernstein.

Ωστόσο, σύμφωνα με την εταιρεία έρευνας και διαπραγμάτευσης μετοχών, τους τελευταίους μήνες παρατηρήθηκε επιβράδυνση της ανάπτυξης των ηλεκτρικών οχημάτων, εγείροντας ανησυχίες σχετικά με την επίτευξη των στόχων του Συμβουλίου Αεροπορικών Πόρων της Καλιφόρνια (CARB) και της ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Προστασίας Περιβάλλοντος (EPA).

Οι αναλυτές της Bernstein πρότειναν ότι ενώ ένας Δημοκρατικός Λευκός Οίκος θα διατηρήσει πιθανότατα τις τρέχουσες πολιτικές, η επιβράδυνση αναδεικνύει την πιθανή ανάγκη για πρόσθετη στήριξη ή πιο ρεαλιστική στοχοθεσία.

Προέβλεψαν ότι μια Δημοκρατική κυβέρνηση θα συνεχίσει να στηρίζει την ανάπτυξη των ηλεκτρικών οχημάτων με τις υφιστάμενες πολιτικές. Ωστόσο, με τις τρέχουσες τάσεις, σημειώνει η Bernstein, «μπορεί να χρειαστεί περισσότερη υποστήριξη ή να απαιτηθεί πιο ρεαλιστική στοχοθεσία». Χωρίς δράση, οι καθιερωμένες αυτοκινητοβιομηχανίες θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν αυξημένες κυρώσεις για μη συμμόρφωση.

Αντίθετα, η Bernstein προβλέπει μια ρεπουμπλικανική κυβέρνηση που θα επιδιώξει ενεργά να ανατρέψει τις πολιτικές της κυβέρνησης Μπάιντεν για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τόσο η πλατφόρμα της Ρεπουμπλικανικής Εθνικής Επιτροπής (RNC) όσο και το Σχέδιο 2025 υποδεικνύουν την πρόθεση να καταργήσουν τις «επιβλαβείς ρυθμίσεις» και να ακυρώσουν τις υφιστάμενες εντολές για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Ωστόσο, τέτοιες ανατροπές θα απαιτούσαν πλειοψηφίες -τόσο στη Βουλή όσο και στη Γερουσία- και θα αντιμετώπιζαν πιθανές νομικές προκλήσεις. Οι αλλαγές στην πολιτική της EPA, ιδίως όσον αφορά τους στόχους εκπομπών του 2027, θα μπορούσαν ακόμη να επηρεάσουν σημαντικά το τοπίο των ηλεκτρικών οχημάτων.

Υπό το πρίσμα αυτής της πολιτικής αβεβαιότητας, η Bernstein προσδιόρισε τρεις βασικές προτεραιότητες για τους κατασκευαστές αρχικού εξοπλισμού (OEM).

Πρώτον, οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να μετατοπίσουν τις προσπάθειες άσκησης πίεσης, ώστε να δώσουν έμφαση στην τεχνολογική ηγεσία, την επανατοποθέτηση και τη μείωση του κόστους των ηλεκτρικών οχημάτων, αντί να εστιάζουν αποκλειστικά στα περιβαλλοντικά διαπιστευτήρια.

Δεύτερον, η αύξηση της ευελιξίας στα τεχνολογικά και κατασκευαστικά σχέδια θα είναι ζωτικής σημασίας. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες με προσαρμόσιμες πλατφόρμες, όπως η Stellantis (NYSE:STLA), είναι σε καλύτερη θέση για να περιηγηθούν σε αυτές τις αλλαγές.

Τρίτον, το να γίνουν τα ηλεκτρικά οχήματα πιο προσιτά είναι απαραίτητο, απαιτώντας ταχεία καινοτομία και κλιμάκωση.

Μεταξύ των μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών, η Bernstein βλέπει τη Stellantis ως την πιο προσαρμόσιμη σε οποιαδήποτε πιθανή έκβαση των αμερικανικών εκλογών.

«Η ευέλικτη προσέγγιση της πλατφόρμας της Stellantis της επιτρέπει να μετακινείται μεταξύ ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV) και υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων με πρίζα (PHEV) και να προσαρμόζεται σε διάφορα σενάρια ανάπτυξης», σημείωσε ο Bernstein. Το παγκόσμιο αποτύπωμα της εταιρείας συμβάλλει επίσης στον μετριασμό των πιθανών αρνητικών επιπτώσεων από την αγορά των ΗΠΑ.

Για την General Motors, η Bernstein βλέπει ευνοϊκές προοπτικές υπό μια δημοκρατική κυβέρνηση λόγω της φιλόδοξης στρατηγικής της για τα BEV.