Επενδυτικές ευκαιρίες στις «πιέσεις» του γαλλικού χρηματιστηρίου

Επενδυτικές ευκαιρίες στις «πιέσεις» του γαλλικού χρηματιστηρίου

Εν τέλει η γαλλική αγορά έκανε το αναμενόμενο και λύγισε μπροστά στην ανασφάλεια των πολιτικών εξελίξεων, αποχαιρετώντας για άλλη μια φορά τη ζώνη του κινητού μέσου των 200 ημερών και παίρνοντας κλίση για τις 7450 ίσως και τις 7345 μονάδες. (σ.σ: Σχετική ανάλυση μπορείτε να διαβάσετε εδώ). 

Οι αρνητικές δονήσεις στο γαλλικό χρηματιστήριο έχουν όμως και την θετική τους πλευρά. Δημιουργούν δελεαστικές συνθήκες stock picking για τους μακροπρόθεσμους που αναζητούν ευκαιρίες μέσα στο γενικό ξεπούλημα και έχουν τόσο το στομάχι όσο και την επιμονή και τη γνώση να χτίσουν σταδιακά ένα χαρτοφυλάκιο μετοχών αξίας ή μετοχών ανάπτυξης σε δελεαστικά σημεία εισόδου. 

Μια προσωρινή ή αρκετά ασταθής κυβέρνηση λόγω ετερόκλητης σύνθεσης λοιπόν, θα οδηγήσει ενδεχομένως τους επόμενους μήνες το γαλλικό χρηματιστήριο σε ένα πλαγιοκαθοδικό κανάλι και τους επενδυτές σε ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον κυνήγι. Πόσο μάλλον από τη στιγμή που πολλές αξιόλογες γαλλικές εταιρείες έχουν ήδη σημειώσει μια συμπαθή διόρθωση.

Για παράδειγμα, οι μετοχές της Airbus σημείωσαν πρόσφατα πτώση όχι μόνο μέσα στα γενικά πλαίσια της διόρθωσης το γαλλικού χρηματιστηρίου ενόψει των εκλογών, αλλά και λόγω της υποβάθμισης των προβλέψεων της διοίκησης της εταιρείας για τα κέρδη και την παραγωγή του 2024, λόγω ανησυχιών για την αλυσίδα εφοδιασμού. 

Ο όμιλος αναμένει να παραδώσει 770 εμπορικά αεροσκάφη φέτος, σε σύγκριση με τα 880 που προέβλεπε προηγουμένως. Η Airbus μετέθεσε επίσης τον στόχο της παραγωγής 75 αεροσκαφών της οικογένειας A320 ανά μήνα από το 2026 στο 2027. 

Επιπλέον, αποφάσισε να καταγράψει επιβάρυνση ύψους περίπου 0,9 δις ευρώ για το πρώτο εξάμηνο του 2024 λόγω κινδύνων που σχετίζονται με ορισμένα προγράμματα τηλεπικοινωνιών, πλοήγησης και παρατήρησης. Έχει επίσης μειώσει την πρόβλεψη για τις ελεύθερες ταμειακές ροές στα 3,5 δις ευρώ από τα 4 δις ευρώ που ανέμενε προηγουμένως.

Σύμφωνα με την εταιρεία, αν και ο κλάδος δεν αντιμετωπίζει προβλήματα ζήτησης, εντούτοις ο τομέας εμπορικών αεροσκαφών αντιμετωπίζει επίμονα προβλήματα στην αλυσίδα εφοδιασμού, κυρίως στους κινητήρες, τις αεροκατασκευές και τον εξοπλισμό καμπίνας.

Σημειωτέον ότι όλος ο κλάδος αντιμετωπίζει τις ίδιες προκλήσεις. Στην ετήσια σύνοδο κορυφής JetNet iQ στη Νέα Υόρκη πέρυσι, αρκετοί επαγγελματίες του κλάδου εξέφρασαν ανησυχίες σχετικά με την έλλειψη επισκευαστικής ικανότητας, καθώς το ζήτημα αυτό προσθέτει πίεση στην προμήθεια νέων εξαρτημάτων.

Η επικαιροποιημένη πρόβλεψη εκτιμά κέρδη ύψους 5,5 δις ευρώ, από 6,5 - 7 δις ευρώ που είχε εκτιμηθεί προηγουμένως. Αυτό αντιπροσωπεύει ετήσια αύξηση 5%, έναντι προηγούμενης πρόβλεψης για αύξηση 7% για το 2024. 

Υπενθυμίζουμε ότι και τα κέρδη του πρώτου τριμήνου δεν είχαν ικανοποιήσει τις προσδοκίες της αγοράς, καθώς τα λειτουργικά κέρδη κινήθηκαν στα 577 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 25% σε σχέση με ένα χρόνο πριν.. Οι ελεύθερες ταμειακές ροές μειώθηκαν κατά 1,8 δις ευρώ, αντανακλώντας κυρίως την προγραμματισμένη συσσώρευση αποθεμάτων που προέκυψε από την εκτέλεση της επανεκκίνησης σε όλα τα προγράμματα. Ωστόσο, οι αναλυτές ανέμεναν κέρδη 789 εκατ. ευρώ και μείωση των ταμειακών ροών κατά 1,3 δις ευρώ.

Στα θετικά, η Airbus αυξάνει την παραγωγή για το αεροσκάφος A350 σε 12 μονάδες το μήνα μέχρι το 2028, λόγω των αισιόδοξων προοπτικών παραγγελιών. Yπενθυμίζουμε ότι η εταιρεία έκλεισε το έτος με βιβλίο παραγγελιών αξίας 554 δισεκατομμυρίων ευρώ με ανεκτέλεστο 8.598 εμπορικά αεροσκάφη.

H τιμή της μετοχής όμως εδώ και τρεις μήνες έχει σημειώσει ισχυρή πτώση της τάξης του 20%, προφανώς επιβαρυμένη και από το πολιτικό κλίμα.

Χωρίς να αποκλείεται μια περαιτέρω διολίσθηση ακόμα και κάτω από τα 122 ευρώ σε περίπτωση που το πολιτικό κλίμα στη Γαλλία παραμείνει προβληματικό, δεν παύει η διόρθωση της να είναι εξαιρετικά ενδιαφέρουσα για έναν επενδυτή που έχει την υπομονή σε κάθε στήριξη να χτίζει υπομονετικά μια στρατηγική θέση σε μια εταιρεία που είναι πολλά περισσότερα από επιβατικά αεροπλάνα.

Η Αirbus είναι μια μεγάλη αεροδιαστημική και αμυντική εταιρεία που σχεδιάζει, αναπτύσσει και κατασκευάζει όχι μόνο εμπορικά και στρατιωτικά αεροσκάφη, αλλά και οχήματα και δορυφόρους εκτόξευσης στο διάστημα. 

Είναι επίσης η ηγέτης στην βιώσιμη αεροπορική βιομηχανία ξεχωρίζοντας από τον ανταγωνισμό, δεδομένου ότι τα A350 χρησιμοποιούν 25% λιγότερα καύσιμα από αντίστοιχα αεροσκάφη παλαιότερης γενιάς.

Επιπλέον πρόσφατα παρουσίασε στο κοινό το πλήρως ηλεκτρικό πρωτότυπο CityAirbus NextGen και εγκαινίασε το νέο κέντρο δοκιμών CityAirbus στο Donauwörth, το οποίο θα είναι αφιερωμένο στη δοκιμή συστημάτων για ηλεκτρικά οχήματα κάθετης απογείωσης και προσγείωσης (eVTOL).

Άλλο ένα πρόσφατο επίτευγμα της Airbus αφορά τη σημαντική πρόοδο στο πρώτο  υδρογόνο-ηλεκτρικό σύστημα πρόωσης, κάτι που αναμένεται να οδηγήσει στη λειτουργία μεγάλων υδρογονοηλεκτρικών αεροσκαφών έως το 2035.

Τέλος, πρόκειται για την ηγέτη των στρατιωτικών δορυφορικών επικοινωνιών.

Ως διαστημική εταιρεία πλήρους εξυπηρέτησης , η Airbus μπορεί να σχεδιάζει, να ενσωματώνει, να εκτοξεύει και να λειτουργεί δορυφόρους επικοινωνιών, καθώς και να παρέχει σταθερούς και κινητούς επίγειους σταθμούς. Με αυτές τις δυνατότητες, χρησιμεύει ως προμηθευτής επικοινωνιών μεγάλων αποστάσεων με σταθερά, αναπτυσσόμενα και κινητά εξαρτήματα.

Η τεχνογνωσία της Airbus υπογραμμίζεται από τον πρωταρχικό της ρόλο ως αναδόχου για το Future Combat Air System -FCAS- της Ευρώπης, ένα δίκτυο επανδρωμένων και μη επανδρωμένων πλατφορμών από μαχητικά και drones έως δορυφόρους.

Η εταιρεία έχει επίσης στη φαρέτρα της μεταξύ άλλων την ανάπτυξη των

-Multi-Domain Combat Cloud -MDCC - ένα αποκεντρωμένο, ανθεκτικό στον κυβερνοχώρο, συνεργατικό δίκτυο πληροφοριών που χρησιμοποιεί τεχνολογίες που βασίζονται στο Cloud,

-την υλοποίηση του Network for the Sky –NFTS -μια ανθεκτική λύση στρατιωτικών επικοινωνιών με παγκόσμιο πλέγμα που επιτρέπει στα αεροσκάφη να είναι μέρος ενός «συνδεδεμένου» χώρου μάχης υψηλής ταχύτητας και,

-την ανάπτυξη του γεωστατικού τηλεπικοινωνιακού δορυφόρου EUTELSAT 36D που  θα παρέχει τηλεοπτικές εκπομπές DTH και κυβερνητικές υπηρεσίες στην Αφρική, την Ευρώπη και τις ανατολικές χώρες, με προγραμματισμένη διάρκεια ζωής άνω των 15 ετών.

Διόρθωση 8,5% για τη Veolia παρά τις προοπτικές ανάπτυξης

Μία από τις πιο αξιόλογες εταιρείες του γαλλικού χρηματιστηρίου είναι η Veolia, μια γαλλική διεθνική εταιρεία διαχείρισης υδάτων, απορριμμάτων και υπηρεσιών ενέργειας, που παρά το δυνατό πρώτο τρίμηνο και τις εξαιρετικές προοπτικές ανάπτυξης, μετά την ανακοίνωση των βουλευτικών εκλογών από τον Εμμανουέλ Μακρόν σημείωσε πτώση της τάξης του 8,5%.

Πρόκειται για μια εταιρεία αξίας και ανάπτυξης ταυτόχρονα, με μερισματική απόδοση άνω του 4%, ισορροπημένο γεωγραφικό αποτύπωμα και ηγετική θέση στις περιβαλλοντικές υπηρεσίες που της δίνουν τη δυνατότητα να κεφαλαιοποιήσει τις τάσεις της παγκόσμιας ζήτησης και να επιτύχει τους οικονομικούς και στρατηγικούς της στόχους.

Οι πωλήσεις πρώτου τριμήνου έφτασαν τα 11,5 δις ευρώ- αύξηση 3,9% -εξαιρουμένων των επιπτώσεων από τις τιμές της ενέργειας. Τα EBITDA αυξήθηκαν κατά 5,7% στα 1,624 δις ευρώ και το τρέχον EBIT αυξήθηκε κατά 11,1% στα 843 εκατ. ευρώ. 

Το καθαρό χρέος παραμένει υπό έλεγχο και ευθυγραμμισμένο με τους στόχους, ενώ την ίδια στιγμή τα επιτυχημένα συμβόλαια και οι στρατηγικές εξαγορές ενίσχυσαν ακόμα περισσότερο τη θέση της Veolia στην αγορά.

Έως το 2027 η Veolia στοχεύει σε 8 δις ευρώ EBITDΑ, με μέση αύξηση 6% και 10% μέση αύξηση στα καθαρά αποτελέσματα.

Πρωταγωνιστικό ρόλο στις επιδόσεις της εταιρείας έπαιξε ο τομέας Νερού και Αποβλήτων, με το Water Tech να εμφανίζει αυξημένες παραγγελίες κατά 50% και ανάπτυξη κατά 15%. 

Κεντρικό σημείο του business plan της εταιρείας είναι το στρατηγικό πρόγραμμα GreenUp 24-27 που προσβλέπει σε επίτευξη πρόσθετης αξίας 300 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως και βοηθά τους πελάτες της Veolia να ενσωματώσουν λύσεις σε τρεις συμπληρωματικές επιχειρήσεις που παρέχουν βασικές υπηρεσίες σε όλο τον κόσμο: νερό, απόβλητα και ενέργεια.  

Στην ουσία η Veolia εξελίσσεται στον βασικό κρίκο που λείπει στον οικολογικό μετασχηματισμό και είναι από τις λίγες εταιρείες που παρέχει τη δυνατότητα ανταπόκρισης σε περιβαλλοντικές υπηρεσίες υψηλής ζήτησης, όπως η επεξεργασία PFAS ή αφαλάτωση νερού. 

Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι ο Όμιλος έχει ήδη «εισβάλει» στην αγορά των ΗΠΑ, καθώς είναι ο μεγαλύτερος ιδιωτικός φορέας παροχής νερού και εξυπηρετεί 27 εκατομμύρια ανθρώπους κάθε χρόνο. Διαχειρίζεται περισσότερες από 416 εγκαταστάσεις ύδρευσης και αποχέτευσης σε όλες τις ΗΠΑ, ενώ έχει γίνει σημείο αναφοράς στην επεξεργασία επικίνδυνων αποβλήτων με τις κορυφαίες θερμικές εγκαταστάσεις στο Port Arthur. Για την ακρίβεια, ο Όμιλος είναι ο τρίτος μεγαλύτερος φορέας διαχείρισης επικίνδυνων αποβλήτων στη χώρα, καθώς επεξεργάζεται 850 KT στις +40 βιομηχανικές εγκαταστάσεις που διαχειρίζεται.

Μέσω της χρήσης Τεχνητής Νοημοσύνης, ψηφιακών λύσεων και ανθρώπινης τεχνογνωσίας, μόνο το Port Arthur «επεξεργάζεται» περίπου 70 χιλιάδες τόνους αποβλήτων κάθε χρόνο και εφαρμόζει μια «συνδυασμένη προσέγγιση» με τις δημοτικές τεχνολογίες νερού για την αντιμετώπιση των PFAS, των νιτρικών αλάτων, των φυτοφαρμάκων και άλλων ρύπων. 

Τέλος, αξίζει να αναφερθεί ότι η Veolia είναι η πρώτη στις ΗΠΑ στις τεχνολογίες νερού και εφαρμόζει 10.000 συνδυασμένες τεχνολογίες σε περισσότερες από 24 εγκαταστάσεις. 

(σ.σ: Περισσότερα για τη Veolia μπορείτε να διαβάσετε εδώ). 


Aποποίηση Ευθύνης

Το υλικό αυτό παρέχεται για πληροφοριακούς και μόνο σκοπούς. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να εκληφθεί ως προσφορά, συμβουλή ή προτροπή για την αγορά ή πώληση των αναφερόμενων προϊόντων. Παρόλο που οι πληροφορίες που περιέχονται βασίζονται σε πηγές που θεωρούνται αξιόπιστες, καμία διασφάλιση δε δίνεται ότι είναι πλήρεις ή ακριβείς και δεν θα πρέπει να εκλαμβάνονται ως τέτοιες.