Η διακοπή της παραγωγικής διαδικασίας σε αρκετά εργοστάσια στην Κίνα προκειμένου να περιοριστούν τα κρούσματα του νέου κορονοϊού, έχει σαν αποτέλεσμα να μειωθούν οι κινεζικές αγορές σε υγροποιημένο φυσικό αέριο, LNG.
Αυτή η εξέλιξη όμως συνεπάγεται πλήγμα για τις αγορές LNG στην Ευρώπη και την Ασία.
Ο οίκος αξιολόγησης Fitch σε νέα έκθεσή του, ενστερνίζεται την άποψη ότι ήδη ο νέος κορονοϊός, έχει αρχίσει και προσβάλλει τις αγορές υγροποιημένου φυσικού αερίου.
Η μείωση της ενεργειακής κατανάλωσης στην Κίνα είναι ο πλέον σοβαρός κίνδυνος για τις τιμές των εμπορευμάτων και τους ναύλους, οι οποίες ήδη βαίνουν μειούμενες, γεγονός που υποδηλώνει ότι η ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου δεν θα εμφανίσει και τα καλύτερα νούμερα το πρώτο τρίμηνο του 2020.
Δείτε για παράδειγμα τον δείκτη Baltic Dry, ο οποίος είναι ουσιαστικά ένας τρόπος να μετρηθεί η τιμή των αγαθών παγκοσμίως.
(σ.σ: Όταν δεν υπάρχει μεγάλη ζήτηση μεταφοράς εμπορευμάτων, τότε ο δείκτης εμφανίζει χαμηλές τιμές και αυτό εκλαμβάνεται ως σημάδι ότι η επίκειται πτώση του ρυθμού της παγκόσμιας οικονομικής ανάπτυξης).
Ο δείκτης ξηρού φορτίου καθορίζεται από τα ναύλα φορτηγών πλοίων τύπου capesize, panamax and supramax και κινείται εδώ και μέρες κάτω των 500 μονάδων, στις χαμηλότερες τιμές των τελευταίων τριών χρόνων
Καθώς η εξάπλωση του κορονοϊού έθεσε σε καραντίνα την πολυπληθέστερη οικονομία του πλανήτη έπληξε την ναυλαγορά ξηρού φορτίου, ειδικά εκείνη των capsize, καθώς στηρίζονται κυρίως στο εμπόριο της Κίνας.
(σ.σ: Μεγάλες πιέσεις βέβαια ασκεί και η μείωση εισαγωγής μεταλλευμάτων από την Αυστραλία).
Ξαναγυρνώντας στο υγροποιημένο φυσικό αέριο, οι εισαγωγείς LNG στην Κίνα ανακοίνωσαν ότι θα μπορούσαν να μειώσουν τις εισαγωγές ακόμη και κατά 70% το Φεβρουάριο 2020.
Αν συνδυάσουμε αυτή την εκτίμηση με το γεγονός ότι οι κινεζικές εισαγωγές LNG αντιπροσώπευσαν το 17% των παγκόσμιων αγορών το 2018 και το 50% της παγκόσμιας αύξησης της ζήτησης για την περίοδο 2016-2018, κατανοούμε ότι τα δεξαμενόπλοια LNG για τα δρομολόγια από Ευρώπη προς Ασία, Ειρηνικό και Μέση Ανατολή θα περάσουν δύσκολες ημέρες.
Προσθέστε και τις οικονομίες που βασίζονται στο πετρέλαιο και το αέριο, υγροποιημένο ή μη, για να έχετε μια ολοκληρωμένη εικόνα των απωλειών που προκαλεί η μείωση της ζήτησης από την Κίνα.
Ενός κακού μύρια κακά έπονται βέβαια.
Ο θερμότερος καιρός στις ΗΠΑ, την Ευρώπη και την Ασία έχει αναμφίβολα οδηγήσει σε αύξηση της αποθήκευσης φυσικού αερίου με τις τιμές spot για το φυσικό αέριο να παρουσιάσουν πτώση κατά 40% το τελευταίο τρίμηνο και τους traders να αναζητούν εναγωνίως έναν πάτο. Στην Αμερική μάλιστα ήδη ένας αυξανόμενος αριθμός επιχειρήσεων παρουσιάζει αρνητικές ταμειακές ροές, καθώς οι άμεσες τιμές παραμένουν χαμηλές.
Με ένα μεγάλο τμήμα της οικονομίας της Κίνας κλειστό και χωρίς σαφείς ενδείξεις για το πότε θα επιστρέψει σε πλήρη παραγωγή, μια μεγάλη πτώση-σοκ της ζήτησης λόγων του κορονοϊού, θα μπορούσε να οδηγήσει την παγκόσμια οικονομία σε ανάπτυξη κάτω των αναμενόμενων τάσεων, με ο,τι αυτό συνεπάγεται για τα εμπορεύματα όπως το πετρέλαιο, το φυσικό αέριο και όχι μόνο.
Τουλάχιστον οι traders στο πετρέλαιο βίωσαν χθες ένα ήπιο ράλι, εν μέσω των προσδοκιών για νέες περικοπές στην παραγωγή, καθώς οι Σαουδάραβες έχουν πιέσει το κλαμπ των χωρών του OPEC+ να μειώσει την προσφορά πετρελαίου, αντιλαμβανόμενοι ότι η εύρεση ισορροπίας μεταξύ προσφοράς και ζήτησης είναι ανέφικτη, και ότι θα γίνει ακόμη δυσχερέστερη όσο θα λαμβάνουμε περισσότερα στοιχεία από την Κίνα.
Αποποίηση Ευθύνης: Το υλικό αυτό παρέχεται για πληροφοριακούς και μόνο σκοπούς. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να εκληφθεί ως προσφορά, συμβουλή, ή προτροπή για αγορά ή πώληση των αναφερομένων προϊόντων. Παρόλο που οι πληροφορίες που περιέχονται, βασίζονται σε πηγές που θεωρούνται αξιόπιστες, καμία διασφάλιση δεν δίνεται ότι είναι ακριβείς ή πλήρεις και δεν θα πρέπει να εκλαμβάνονται ως τέτοιες.