Η JPMorgan Chase απέκτησε τη μεγαλύτερη εταιρεία ρομπότ-συμβούλων της Βρετανίας Nutmeg, καθώς ο τραπεζικός γίγαντας των ΗΠΑ ετοιμάζεται για μια μεγάλη ώθηση επέκτασης λιανικής στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Οι σύμβουλοι ρομπότ (robo-advisers) είναι ψηφιακές πλατφόρμες που παρέχουν αυτοματοποιημένες υπηρεσίες χρηματοοικονομικού προγραμματισμού με γνώμονα το αλγόριθμο, με ελάχιστη ή μηδενική επίβλεψη. Ένας τυπικός ρομπορικός σύμβουλος συλλέγει πληροφορίες από τους πελάτες σχετικά με την οικονομική τους κατάσταση και τους μελλοντικούς στόχους τους μέσω μιας ηλεκτρονικής έρευνας και στη συνέχεια χρησιμοποιεί τα δεδομένα για να προσφέρει συμβουλές ή / και να επενδύει αυτόματα τα στοιχεία του πελάτη.
Η Nutmeg - η οποία έχει περισσότερους από 140.000 πελάτες και πάνω από 3,5 δισεκατομμύρια λίρες (4,89 δισεκατομμύρια δολάρια) περιουσιακών στοιχείων υπό διαχείριση - θα είναι το θεμέλιο στοιχείο της λιανικής ψηφιακής διαχείρισης πλούτου που προσφέρει η JPMorgan Chase σε διεθνές επίπεδο.
Από την πλευρά του πάντως ο CEO της UBS, Ράλφ Χάμερς υποστηρίζει ότι τεχνολογίες όπως η ΑΙ ταιριάζουν καλύτερα στον χειρισμό καθημερινών λειτουργιών, όπως άνοιγμα λογαριασμού ή εκτέλεση συναλλαγών παρά στην παροχή συμβουλών σε πελάτες.
«Οι οικονομικοί μας σύμβουλοι στην πραγματικότητα θα πρέπει να υποστηρίζονται από την τεχνολογία,» είπε ο Χάμερς και τόνισε ότι η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να χρησιμοποιείται για να γίνεται κατανοητή η έρευνα και άλλα δεδομένα για τα οποία οι σύμβουλοι έχουν χρόνο. «Αυτό είναι που μπορεί να κάνει η τεχνητή νοημοσύνη, επειδή ακόμη και οι δικοί μας σύμβουλοι δεν μπορούν να διαβάσουν όλες τις έρευνες που υπάρχουν,» επισήμανε ο επικεφαλής της ελβετικής τράπεζας. «Οι σύμβουλοι πελατών που έχουμε δεν μπορούν να κατανοήσουν όλες τις επιλογές προϊόντων που υπάρχουν.»