Κόντρα στο ρεύμα κινήθηκε χθες το Χρηματιστήριο της Αθήνας, καθώς τα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια από την αρχή των συνεδριάσεων είχαν πάρει πτωτική πορεία, αναμένοντας τις ανακοινώσεις του πληθωρισμού για τον Ιούνιο, από την άλλη μεριά του Ατλαντικού.
Η ανακοίνωση του 9,1%, πληθωρισμού που είχε να εμφανιστεί από τις αρχές της δεκαετίας του '80, επιτάχυνε την καθοδική πορεία των ευρωπαϊκών δεικτών, έριξε -για λίγο- την ισοτιμία ευρώ/ δολαρίου κάτω από 1 και μάζεψε τα κέρδη της Αθήνας, για να επικρατήσει μετά από λίγο ο εξισορροπητικός επενδυτικός μηχανισμός με τη συνεδρίασή μας να καταγράφει τελικά κέρδη +1,09% με θερινό τζίρο στα 42 εκατ. ευρώ.
Στην Αμερική ενδεχομένως η πληθωριστική έκρηξη να βάλει στο τραπέζι την ιδέα περί αύξησης επιτοκίων κατά 100 μονάδες βάσης κατά τη συνεδρίαση της FED την τελευταία εβδομάδα του Ιουλίου, γεγονός που θα επιδείνωνε την προοπτική ανάπτυξης.
Η ελληνική αγορά, επιδιώκει εκ νέου την θετική αυτονόμηση από τις διεθνείς αγορές, προσπαθώντας να απομακρυνθεί από τις σημαντικές στηρίξεις της ζώνης 778-788 μονάδων, σκαρφαλώνοντας πάνω από το ψυχολογικό όριο των 800 μονάδων.
Ο ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
Στο μέτωπο της ελληνικής οικονομίας, η καλή πορεία της οποίας θα υποστηρίξει την επόμενη φάση της κίνησης και του Ελληνικού Χρηματιστηρίου, το αντίδοτο στην ενεργειακή έκρηξη, τις πληθωριστικές πιέσεις και το άνοιγμα του ελλείμματος ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών, θα είναι ο τουρισμός.
Σύμφωνα με τα μέχρι τώρα στοιχεία και τις προσδοκίες για τον πυρήνα της τουριστικής περιόδου, ο κλάδος θα αποτελέσει -για ακόμα μια φορά- την αιχμή του δόρατος στην ανάκαμψη της οικονομίας λειτουργώντας ως ανάχωμα στην τρέχουσα διεθνή κρίση.
Και δεν είναι μόνο οι προβλέψεις για υπέρβαση των τουριστικών εσόδων σε σύγκριση με το 2019 (18,179 διs. ευρώ)γεγονός που θα συμβάλλει στην υπέρβαση των εκτιμήσεων για το ΑΕΠ της χώρας από ξένους θεσμικούς και την ΤτΕ, αλλά και τα δευτερογενή έμμεσα οφέλη από την τουριστική εκτόξευση.
Για κάθε 1 ευρώ που φέρνει ο τουρισμός στην Ελλάδα, έχει υπολογιστεί από τους αναλυτές μια επιπρόσθετη υπεραξία 2,65 ευρώ, δεδομένης της διάχυσης του οικονομικού αποτελέσματος σε άλλους 17 κλάδους οικονομικής δραστηριότητας και σε 9 τομείς άμεσα συνδεδεμένους με την βαριά βιομηχανία της χώρας.
Περιττό να αναφερθεί το ύψος των επενδύσεων σε ανακαινίσεις, δημιουργία καταλυμάτων και μονάδες εστίασης ,που αποδίδουν σε δεύτερο χρόνο, καθώς και το υψηλό επίπεδο προσφοράς νέων θέσεων εργασίας παρά τα προβλήματα που δημιούργησε η μετα-πανδημική περίοδος.
Ένα σημαντικό παράδειγμα του περασμένου Ιουνίου, είναι ότι μειώθηκαν κατά 16% οι εμπορικές πτήσεις στην ΕΕ σε σχέση με τον Ιούνιο του 2019. Οι πτήσεις μειώθηκαν σε όλα τα κράτη μέλη εκτός από ένα τον Ιούνιο του 2022. Ήταν η Ελλάδα ( +1%), με αρνητικό πρωταγωνιστή τη Σλοβενία (-40%).
ΕΜΠΟΡΙΚΕΣ ΠΤΗΣΕΙΣ ΙΟΥΝΙΟΥ 2022 ΣΕ ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΙΟΥΝΙΟ ΤΟΥ 2019-ΠΙΝΑΚΑΣ
Προ δυο εβδομάδων, η Γερμανική εφημερίδα Handelsblatt, δεδομένου του χάους που παρατηρείται το τελευταίο διάστημα στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, με ακυρώσεις και καθυστερήσεις χιλιάδων πτήσεων, επεσήμανε την ομαλή λειτουργία του αεροδρομίου της Αθήνας αλλά και όλων των περιφερειακών αεροδρομίων της FRAPORT.
Πράγματι η πανδημική περίοδος, προκάλεσε χιλιάδες απολύσεις εργαζομένων ή και οικειοθελών αποχωρήσεων στο χώρο, που μετακινήθηκαν σε άλλους κλάδους με αποτέλεσμα η υπερβολική ζήτηση για ταξίδια και μετακινήσεις να προκαλέσει τεράστιες αρρυθμίες στα αεροδρόμια.
Αντίθετα η Ελληνική Κυβέρνηση, το περασμένο καλοκαίρι ενίσχυσε την εταιρεία του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών "Ελευθέριος Βενιζέλος” με 130 εκατ. ευρώ και την εταιρεία διαχείρισης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων που ελέγχει η Fraport με 177,8 εκατ. ευρώ. Υπενθυμίζουμε επίσης την κρατική ενίσχυση ύψους 120 εκατ. ευρώ στην Aegean, μετά από την ολοκλήρωση της Αύξησης Μετοχικού Κεφαλαίου των 60 εκατ. ευρώ της εταιρείας, για την αποκατάσταση της ζημιάς που υπέστη, λόγω της πανδημίας του κορονοϊού και της απαγόρευσης πτήσεων την άνοιξη του 2020.
Σε αυτό το πλαίσιο, είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα η παρατήρηση της διαγραμματικής συμπεριφοράς τριών εισηγμένων που έχουν άμεση και έμμεση σχέση με τον τουρισμό προεξοφλώντας ένα δεύτερο εξάμηνο με σαφή βελτίωση των θεμελιωδών μεγεθών τους.
ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ ΑΙΓΑΙΟΥ (AEGEAN)
«Μπορούμε να πούμε με σχετική σιγουριά ότι το 2022 θα είναι η πρώτη κερδοφόρα χρήση για την εταιρεία μετά την πανδημία», τόνισε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της Aegean Airlines Ευτύχιος Βασιλάκης, στο πλαίσιο της Τακτικής Γενικής Συνέλευσης της εταιρείας, που ολοκληρώθηκε στις 7 Ιουλίου. Ο Διευθύνων Σύμβουλος κ. Γερογιάννης αναφέρθηκε στην προσθήκη νέων προορισμών και στην αύξηση συχνοτήτων που έχει κάνει η Aegean τόσο στο δίκτυο εσωτερικού όσο και στο δίκτυο εξωτερικού, «στηρίζοντας την προσπάθεια που γίνεται για διάχυση του τουριστικού προϊόντος και επιμήκυνση της σεζόν».
ΑΡΑΙΓ – ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΟ ΓΡΑΦΗΜΑ
Τα 4,65 ευρώ, αποδεικνύονται πολύ ισχυρή στήριξη το τελευταίο οκτάμηνο, με τους κινητούς μέσους των 50 και 200 εβδομάδων να αποτελούν εμπόδιο στην ανοδική κίνηση της μετοχής. Η μεγάλη χρονικά συσσώρευση, «προδίδει» μια έντονη κίνηση από οποιαδήποτε πλευρά και αν λυθεί με την ανοδική να έχει περισσότερες πιθανότητες. Η διάσπαση του κινητού των 200 εβδομάδων και των 6,10 ευρώ, θα είναι το σημείο κλειδί για το σενάριο αυτό. Αντίθετα, ενδεχόμενη καθοδική διάσπαση των 4,65 ευρώ, θα εμφανίσει δυναμικούς πωλητές, με επόμενο στόχο τα 3,90 ευρώ.
ΑUTOHELLAS
Με αύξηση τζίρου κατά 12,4% στο πρώτο τρίμηνο του 2022 στα 144,8 εκατ. ευρώ και με κέρδη μετά φόρων, παρότι είναι παραδοσιακά πιο αδύναμο τρίμηνο να αυξάνονται κατά 79% στα 8 εκατ. ευρώ, διαμορφώνει ήδη μια ισχυρή δυναμική ανάκαμψης, παρά τα ενεργειακά προβλήματα και τις γεωπολιτικές συνθήκες. Η δραστηριότητα της εμπορίας αυτοκινήτων στην Ελλάδα παρουσίασε επίσης σημαντική αύξηση. Δεδομένου ότι το 70-75% της ετήσιας κερδοφορίας του Ομίλου παράγεται κατά το δεύτερο και τρίτο τρίμηνο στην αιχμή της τουριστικής περιόδου, αναμένεται ιδιαίτερα μεγάλη βελτίωση των θεμελιωδών μεγεθών.
ΟΤΟΕΛ- ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΡΑΦΗΜΑ
Από τον Απρίλιο, η μετοχή κινείται σε οριζόντια συσσώρευση μεταξύ 8,20 -9,20 ευρώ, με τον κινητό των 50 ημερών να έχει διασπάσει καθοδικά τον αντίστοιχο των 200 ημερών, αρνητικό διαγραμματικό γεγονός που μόνο μια ανοδική δυναμική κίνηση θα μπορούσε να αντιστρέψει. Η υπέρβαση των 8,95 και των 9,20 ευρώ θα προσδώσει μεγαλύτερη δυναμική προς τα 10,20 ευρώ που καταγράφηκαν προ της έναρξης του πολέμου. Σενάριο, λιγότερο πιθανό, η καθοδική διάσπαση των 8,2 ευρώ, κάτω πλευρά της οριζόντιας συσσώρευσης.
ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ
Εντυπωσιακά και σε ιστορικό υψηλό επίπεδο αναμένονται τα αποτελέσματα εξαμήνου της Μοτοδυναμικής, στη συνέχεια των ιστορικών επιδόσεων του 2021,παρά τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας που επηρεάζουν τους τομείς δραστηριότητας του Ομίλου (Αντιπροσώπευση των οχημάτων της Porsche, ενοικίαση αυτοκινήτων μέσω της θυγατρικής Sixt και μηχανές και προϊόντα θαλάσσης ΥΑΜΑΗΑ.) Η διοίκηση, αναμένει θεαματική συνέχεια σε όλους τους κλάδους και η τουριστική κίνηση θα επιβεβαιώσει τις εκτιμήσεις αυτές.
ΜΟΤΟ- ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΟ ΓΡΑΦΗΜΑ
Από το Νοέμβριο του 2020 η μετοχή κινείται ανοδικά πάνω από την μακροπρόθεσμη γραμμή τάσης ΚΑ. Η περιοχή των 2,10-2,40 ευρώ, δημιούργησε ένα σχηματισμό αντιστροφής, που βρίσκει στήριξη στα 1,79 ευρώ και στην γραμμή τάσης. Ο κινητός των 50 εβδομάδων πάνω στον οποίο κινείται η μετοχή επί 5 εβδομάδες, είναι πολύ σημαντικός καθότι όσο δεν παραβιάζεται, το ανοδικό σενάριο παραμένει σε ισχύ με στόχο τα υψηλά του προ-πολεμικού Φεβρουαρίου. Στο αρνητικό σενάριο, καθοδική διάσπαση των 1,79 ευρώ ή και της γραμμής τάσης ΚΑ θα προσδώσει αρνητική ορμή στη μετοχή, με επόμενο στόχο τα 1,42 ευρώ.