Την πτώση – διόρθωση των διεθνών αγορών ακολούθησε σήμερα το ελληνικό χρηματιστήριο σε μια συνεδρίαση πολλαπλών εναλλαγών στα πρόσημα, εν μέσω αντεγκλήσεων αγοραστών και πωλητών, όμως κρατήθηκαν σχετικά εύκολα οι 600 μονάδες, με το Γ.Δ. να κλείνει στις 608,34 μονάδες με πτώση 0,36%.
Το πρώτο πεντάωρο κύλησε με διαρκείς εναλλαγές στα πρόσημα πέριξ των 610 μονάδων, όμως η κλιμάκωση των πιέσεων στις μετοχές του ομίλου Βασιλάκη (Aegean Airlines και Autohellas), χάλασαν μερικώς το κλίμα, παρ’ ότι βγήκαν και στηρίξεις.
Σε κάθε περίπτωση, παρά την πτώση του Γενικού Δείκτη τα πρόσημα ήταν μοιρασμένα τόσο στον FTSE 25 όσο και στο σύνολο της αγοράς, ενώ ήταν μια συνεδρίαση μικρής – συνολικής διακύμανσης μόλις 8 μονάδων για τον κεντρικό δείκτη και συρρίκνωσης συναλλαγών που κατήλθαν στα 46,2 εκατ. ευρώ.
Η μετοχή της Aegean Airlines έκλεισε στο χαμηλό ημέρας με απώλειες 8,66% στα 4,43 ευρώ, με όγκο 225 χιλ. τεμάχια, με την κεφαλαιοποίηση να πέφτει στα 316 εκατ. ευρώ. Η Autohellas υποχώρησε κατά 9,22% πέφτοντας στα 3,4950 ευρώ που είναι χαμηλά περίπου τριών ετών, ενώ διακινήθηκε όγκος 884 χιλ. τεμαχίων, με την κεφαλαιοποίηση να διαμορφώνεται στα 170 εκατ. ευρώ. Ενδοσυνεδριακά έφτασε να υποχωρεί έως και 15,06%.
Το «χτύπημα» που δέχεται φέτος ο ελληνικός τουρισμός είναι τεράστιο με τους δύο ομίλους να έχουν τη μεγαλύτερη εξάρτηση από κάθε άλλη εισηγμένη από τις τουριστικές αφίξεις, κάνοντας το συντριπτικά μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεών τους τους καλοκαιρινούς μήνες.
Όπως αποκάλυψε σήμερα ο υπουργός ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης, η κυβέρνηση επεξεργάζεται σχέδιο στήριξης της Aegean Airlines, τονίζοντας πως «δε θα αφήσουμε εταιρείες όπως η Aegean, χωρίς στήριξη». Τόνισε πως «η κυβέρνηση ετοιμάζει σχέδιο για την εταιρεία το οποίο δεν είναι ακόμη έτοιμο, ενώ στόχος είναι η εταιρεία να μη βρεθεί σε θέση αδυναμίας, σε μια συγκυρία που οι ανταγωνιστικές διεθνείς αεροπορικές εταιρείες λαμβάνουν κρατικές επιχορηγήσεις».
Θυμίζουμε πως η εταιρεία από την περασμένη Δευτέρα ξεκίνησε κάποια δρομολόγια σε εσωτερικό αλλά και εξωτερικό, τα οποία θα πυκνώσει από τις 25 Μαΐου.
Πλην της Aegean, πιέσεις άνω του 2% δέχτηκαν μετοχές όπως ΓΕΚ Τέρνα, Ελλάκτωρ, Viohalco και ΔΕΗ (προέρχονταν από τριήμερο ράλι +17,70%), ενώ θετικά έκλεισαν οι Fourlis (+8,79%), Τιτάν, Σαράντης, ΟΠΑΠ, ΕΧΑΕ, ΕΥΔΑΠ και Motor Oil.
O FTSE 25 έκλεισε στις 1.451,11 μονάδες με πτώση 0,33%, ενώ ο τραπεζικός δείκτης έκλεισε στις 267,01 μονάδες με μικρή πτώση 0,27%, κλείσιμο όμως που παραπέμπει σε νέα ιστορικά χαμηλά για τον κλάδο! Θυμίζουμε ότι ο τραπεζικός δείκτης έχει πτώση 21,50% το μήνα Μάιο κλείνοντας πτωτικά στις 11 από τις 14 συνεδριάσεις έως τώρα, ενώ το 5μηνο του 2020 υποχωρεί κατά 70%!
Στο χώρο του Mid Cap, πλην της Autohellas, πτώση είχαν μετοχές όπως MIG (-4,60%), Intralot (-3,24%), Cenergy Holdings (-2,82%), Intrakat, Πλαστικά Θράκης, Πλαίσιο, Κέκροπας, Intracom Holdings, Έλτον κ.λπ.
Στην ευρύτερη αγορά, κινητικότητα και κέρδη είχαν μετοχές όπως Βιοτέρ, Προοδευτική, Logismos, ANEK, Αγρ. Οίκος Σπύρου, Revoil, Μοτοδυναμική, Reds, Profile, Quest Συμμετοχών και AS Company, ενώ υποχώρησαν τίτλοι όπως Βιοκαρπέτ, Κλωστήρια Ναυπάκτου, CNL Capital, Ευρωπαϊκή Πίστη, Εβροφάρμα και Forthnet. Στο σύνολο της αγοράς 47 μετοχές ενισχύθηκαν έναντι 53 που υποχώρησαν.