Στο σφυρί vintage αγωνιστικά από τον οίκο Artcurial

Στο σφυρί vintage αγωνιστικά από τον οίκο Artcurial

Εσείς πόσα θα δίνατε γι’ αυτό το Peugeot; Μη βιαστείτε να απαντήσετε, γιατί οι ειδικοί του Παριζιάνικου οίκου Artcurial εκτιμούν ότι μπορεί να φτάσει στο διόλου ευκαταφρόνητο ποσό των 240.000 ευρώ! Αυτό το 205 Turbo 16 μοντέλο του 1984, είναι το 12ο της σειράς, το οποίο το καθιστά ένα από τα πρώτα που κατασκευάστηκαν και πωλείται σήμερα από τον γιο του αρχικού ιδιοκτήτη (φορτωμένο με πλούσια αγωνιστική ιστορία, μπορεί και αναπτύσσει ακόμη πάνω από 250 ίππους). Όσοι αγαπάτε τα vintage αγωνιστικά αυτοκίνητα, δεν θα μείνετε ασυγκίνητοι από τη ζωντανή δημοπρασία που προγραμματίστηκε στο Παρίσι για τις 5 Φεβρουαρίου. 

Σε συνεργασία με τη Rétromobile, ο γνωστός γαλλικός οίκος διαθέτει 42 λαχνούς με οχήματα για γερούς συλλέκτες. Από αυτά, το «αστέρι» που πρόκειται να μονοπωλήσει τα βλέμματα όλων στο διαδίκτυο, είναι ένα Matra MS 670 του 1972 (λαχνός 5). Βγαίνει στα 4.000.000 €, αλλά τα στοιχήματα το εκτινάσσουν ακόμη και στα 7.500.000 €! Η γαλλική μάρκα έχει κερδίσει παγκόσμιους τίτλους, τόσο στο Grand Prix όσο και σε διαδρομές αντοχής. Το συγκεκριμένο αγωνιστικό είναι ένα από τα πιο λαμπρά δείγματα που κέρδισε τον παγκόσμιο τίτλο δύο φορές: το 1973 μπροστά από τις Ferrari, Porsche και Mirage και, το 1974, μπροστά από τους Mirage, Porsche και Alfa Romeo. Το MS 670-01 κέρδισε στο Le Mans του 1972. Συναρμολογημένο  τον Μάρτιο του ίδιου χρόνου, είναι το πρώτο MS 670 που παράγεται. Μετά από δοκιμές στο Castellet και στο Montlhéry, ρίχτηκε στο Le Mans με ένα «κοντό» πίσω κάλυμμα και κινητήρα MS12 n ° 52 ο οποίος, επωφελούμενος από διάφορες αναβαθμίσεις, ανέπτυξε 416 ίππους. Το διάσημο μπλε αγωνιστικό αυτοκίνητο διαθέτει μια  μηχανή που σήμερα είναι θρύλος στην ιστορία του παγκόσμιου μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Τι περισσότερο να ειπωθεί γι’ αυτό το αμάξι, η τιμή του τα λέει όλα: η Porsche 550A Spyder της φωτογραφίας εκτιμάται στα 3.800.000 € - 4.400.000€. Ειδικά σχεδιασμένη για αγώνες, έφερε μόνο νίκες από το 1957 έως το 1962 στους αγώνες SCCA. Από τα λιγοστά με γνωστή και διάσημη ιστορία, έξυπνα ανακαινισμένο, αυθεντικό, είναι κατάλληλο για τις μεγαλύτερες εκδηλώσεις, από το 1000 Miglia έως το Le Mans, συμπεριλαμβανομένου του Tour Auto. Ένας από τους τυχερούς οδηγούς που το πιλοτάρισε στο Le Mans, αναφέρει ότι έζησε την απόλυτη εμπειρία του θρυλικού μοντέλου, με τον κινητήρα διπλής ανάφλεξης 1500cc και τον απαράμιλλο χειρισμό χάρη στον ελαφρύ σχεδιασμό του πλαισίου και την εξαιρετικά ελαφριά κατασκευή αμαξώματος αλουμινίου. Το αυτοκίνητο επιταχύνει καθαρά, έχει εξαιρετικό χειρισμό δρόμου και ο ήχος του κινητήρα quad-cam είναι απλώς… μεθυστικός!

Όμορφη, με χάρη και μόλις μία από τα 75 αμάξια που κατασκευάστηκαν, αποχωρίζεται τον επί 25 έτη ιδιοκτήτη της  για 1.600.000€. Η εν λόγω Austin Martin DB4 GT χρονολογείται από το 1959 και διαθέτει μάλιστα «ελληνικό» χρώμα. Από το 1984 έως το 1988 ανήκε στον εφοπλιστή Πέτρο Λιβανό, ο οποίος μαζί με τον Victor Gauntlett αγόρασε μετοχές της Martin. Παρά τον αθλητικό του χαρακτήρα, το DB4 GT διατηρεί όλα τα χαρακτηριστικά ενός κορυφαίου αυτοκινήτου και η εσωτερική του διαρρύθμιση διακρίνεται από τη μοναδική πολυτέλεια που του προσδίδουν τα δερμάτινα καθίσματα. 

Αυτό το roadster τύπου Bugatti 55 της Vanvooren βγήκε το 1932 σε 38 αντίγραφα, εκ των οποίων μόλις 29 έχουν επιβιώσει και λιγότερα από είκοσι έχουν την πλειοψηφία των αρχικών τους στοιχείων. Το συγκεκριμένο, δε, είναι ένα από τα δύο επιζώντα Vanvooren Roadsters, τα οποία διαθέτουν όλους τους αρχικούς μηχανικούς: το αρχικό πλαίσιο, τους αριθμούς που αντιστοιχούν στον κινητήρα του χαραγμένο στον μπροστινό του άξονα, το καπό του, το κιβώτιο ταχυτήτων και τον πίσω άξονα. Επιπλέον, η απόδοσή του είναι εντυπωσιακή, πλησιάζοντας τα 180 km / h. Ένα πραγματικό αυτοκίνητο για πολύ απαιτητικό συλλέκτη. Η τιμή του αντικατοπτρίζει τη μουσειακή αξία του καθώς εκτιμάται 4.000.000 € - 6.000.000 € (λαχνός 31). 

Αν γοητεύεστε από την αισθητική της δεκαετίας του ’70, αυτό είναι το αυτοκίνητο που θα λατρέψετε. Η Ferrari 512 Berlinetta Boxer πωλήθηκε καινούργια στη Γαλλία από τις εγκαταστάσεις Pozzi τον Φεβρουάριο του 1980. Είχε μόνο δύο ιδιοκτήτες τα τελευταία είκοσι χρόνια, ενώ το κοντέρ της γράφει λιγότερα από 80.000 χλμ! Προσωπικά, το ξεχωρίσαμε για το χρώμα της (Verde Germoglio) που απηχεί ιδανικά το δυναμικό σχέδιο του Leonardo Fioravanti. Η πρώτη τιμή του αυτοκινήτου είναι στα 200.000€ (λαχνός 41). 

Και για τους λάτρεις της μηχανής, τη δημοπρασία ανοίγει μια ξεχωριστή περίπτωση. Η BMW R 80 G/S Paris-Dakar εμφανίστηκε τον Μάιο του 1980, φέρνοντας, όπως λένε επανάσταση στο είδος της. Η BMW επιδίωξε την πρωτιά στο Παρίσι-Ντακάρ, σε μια γιορτή της μηχανής που γοήτευε παντού τα πλήθη εκείνη την εποχή. Αναφέρεται ότι επενδύθηκαν επάνω της περίπου 17.000 ευρώ! για τη βέλτιστη κατάσταση παρουσίασης και ικανοποιητικής λειτουργίας. Αυτό το εξαιρετικά σπάνιο R 80 G / S Paris-Dakar εμφανίζει τώρα μόλις κάτω από 21.000 χλμ. Καλά εξοπλισμένη με δύο πλαϊνά κιβώτια, θα παραδοθεί με το πρωτότυπο μονοθέσιο της συγκεκριμένης σειράς.

Για να δείτε ζωντανά τη δημοπρασία την ερχόμενη Παρασκευή 5/2, επισκεφθείτε την ιστοσελίδα του οίκου εδώ