Ομολογουμένως, έστω και με χρονική υστέρηση, η επίσημη εκκλησία έλαβε ορθές αποφάσεις σχετικά με τα μέτρα κατά της πανδημίας και σχετικά με τους εμβολιασμούς. Αυτό δε σημαίνει βέβαια, ότι ταυτίστηκε με τις αποφάσεις της ηγεσίας της εκκλησίας, τόσο το σύνολο των κληρικών, όσο και η πλειονότητα των πιστών.
Δυστυχώς, η χώρα μας, μαζί με τους Βαλκάνιους και συνορθόδοξους γείτονες της, βρίσκεται αρκετά χαμηλά στα ποσοστά των εμβολιασμών. Γεγονός που αποδεικνύει, ότι ο αντιεπιστημονικός σκοταδισμός συμβαδίζει ταιριαστά, με την έντονη και βαθιά θρησκευτική πίστη που κυριαρχεί στη Χερσόνησο του Αίμου.
Όλες οι θρησκείες σε ολόκληρο τον κόσμο, προσπαθούν να δώσουν απαντήσεις σε μεγάλα ανθρώπινα ερωτήματα, σχετικά με τη ζωή. Και τα κυρίαρχα, είναι αυτά που αφορούν το πως ξεκίνησε η ζωή και το πως τελειώνει. Το πως ερχόμαστε στον κόσμο, το πως φεύγουμε και το που πάμε. Οι απαντήσεις που δίνονται στρέφονται περισσότερο προς τη μυθολογία και λιγότερο προς την επιστήμη. Και δεν είναι καθόλου τυχαίο το γεγονός, ότι οι περισσότερες από τις θρησκείες παρουσιάζουν κοινές εικόνες, κοινές μύθους και κοινά στερεότυπα για τη δημιουργία και την εξέλιξη.
Οπότε η απόρριψη της επιστημονικής πραγματικότητας, μέσα από την ομίχλη των θρησκευτικών στερεοτύπων, δεν είναι δύσκολη υπόθεση. Ειδικά στη χώρα μας, όπου οι παραθρησκευτικές οργανώσεις και οι κοινότητες των μοναστηριών, είναι τόσο ισχυρές, που ακόμα και η πολιτεία αποφεύγει τη σύγκρουση με τον ανορθολογισμό που εκφράζουν.
Και φυσικά πίσω από τη δύναμη αυτού του τμήματος του ευρύτερου θρησκευτικού φάσματος, κρύβονται ισχυρά οικονομικά συμφέροντα. Οικονομικά συμφέροντα που εκμεταλλεύονται δήθεν θεραπευτικές ιδιότητες εικόνων, λειψάνων, ενδυμάτων και άλλων θρησκευτικών εργαλείων.
Επομένως, η αναφορά του βουλευτού της κυβερνητικής πλειοψηφίας στο εικόνισμα που «δακρύζει» σε ναό των Αθηνών και η προτροπή του προς τους πιστούς, αλλά και προς όσους αμφισβητούν το «θαύμα», να επισκεφθούν το ιερό ναό, επιβεβαιώνει για μια ακόμα φορά τον κανόνα.
Δεν είναι πρόθεση μας, να εξηγήσουμε με επιστημονικούς τρόπους, το πως γίνονται και παρουσιάζονται αυτά τα «θαύματα». Με μια απλή αναζήτηση στο διαδίκτυο, οι αναγνώστες μπορούν να ενημερωθούν για τις μεθόδους και τις τεχνικές δημιουργίας παρόμοιων θαυμάτων, σε όλα τα πλάτη και μήκη της γης και σε όλες τις θρησκείες.
Το κίνητρο του βουλευτού, είναι το κέρδος. Όχι, το οικονομικό κέρδος. Το οικονομικό κέρδος θα υπάρξει για το παγκάρι της εκκλησίας, από τις εισφορές των πιστών που θα προσέλθουν στο ναό, για να δουν από κοντά και να βιώσουν το «θαύμα» και να πάρουν τη ευλογία του.
Ο βουλευτής δε στοχεύει στο κέρδος του παγκαριού, αλλά στο κέρδος της κάλπης. Στοχεύει στις ψήφους των πιστών που ανταποκρίνονται στο «θαύμα», που βλέπουν στο πρόσωπο του βουλευτού έναν ακόμα πιστό που «πιστεύει στα θαύματα» και στις ψήφους των εκκλησιαστικών κύκλων, που θα ευνοηθούν ποικιλοτρόπως από την προσέλευση των πιστών. Στοχεύει στο ίδιο πηχτό σκοτάδι, που κτυπάει σήμερα την Ελλάδα. Στο σκοτάδι, που αρνείται την επιδημία, αρνείται την επιστήμη, αρνείται τους εμβολιασμούς και προσπαθεί να παρασύρει όλη την κοινωνία στον όλεθρο.
Το πρόβλημα είναι, ότι την ίδια στιγμή που η πολιτεία και η πλειοψηφία των πολιτών, συντάσσονται στο πλευρό της επιστήμης για να ξεπεράσουν την πρωτοφανή υγειονομική κρίση, ένα μέλος του νομοθετικού σώματος, προσεταιρίζεται και διαφημίζει με ιδιαίτερη ευκολία, «θαύματα» και «δάκρυα», προσφέροντας όπλα στο θρησκόληπτο όχλο και στις αντικοινωνικές συμπεριφορές του. Ψαρεύοντας ψήφους και ελπίζοντας στην υποστήριξη όσων ευεργετηθούν από τη προσέλευση των πιστών για να δουν από το κοντά αυτό το «δάκρυ», που κυλάει σύμφωνα με τον βουλευτή, 365 ημέρες τον χρόνο και 24 ώρες την ημέρα.