300 νέα λεωφορεία θα αρχίσουν να προστίθενται στο στόλο του ΟΣΥ, μέσα στο πρώτο 10ήμερο Απριλίου άλλα, δίνοντας νέα πνοή στο μεγάλο project του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την ενίσχυση και ανανέωση των μέσων μαζικής μεταφοράς, καθώς τις προηγούμενες ημέρες το Ελεγκτικό Συνέδριο έδωσε το πράσινο φως να προχωρήσουν οι διαδικασίες του leasing που είχαν παγώσει από τον περασμένο Νοέμβριο παρεμποδίζοντας το πρόγραμμα.
Πρόκειται για μία εξέλιξη που καταγράφει και την αποφασιστικότητα του αρμόδιου υπουργείου να προχωρήσει και να ολοκληρώσει το έργο για την ουσιαστική ανανέωση του στόλου και την δραστική βελτίωση του μεταφορικού έργου.
“Δεν λέμε ότι είναι όλα τέλεια στις αστικές συγκοινωνίες γιατί δεν είναι. Το αναγνωρίζουμε. Έχουμε επίγνωση της κατάστασης, κάθε μέρα από πάνω είμαστε και κάνουμε διαχείριση κρίσης. Δεν δέχομαι με τίποτα όμως και την κακόπιστη κριτική ότι δήθεν δεν έχει γίνει τίποτα. Ιδίως μάλιστα από όσους όταν ήταν κυβέρνηση, επί 4,5 χρόνια δεν πήραν ούτε ένα λεωφορείο, δεν έκαναν ούτε μία πρόσληψη”, υπογράμμισε με αφορμή της εξελίξεις ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής.
Υπενθυμίζεται ότι το αρμόδιο υπουργείο ήταν έτοιμο για τη διαδικασία του leasing από το Νοέμβριο, καθώς και ότι όλες οι συμβάσεις περνούν από το Ελεγκτικό Συνέδριο για λόγους διαφάνειας. Ως γνωστόν, η διαδικασία είχε παγώσει προσωρινά εξαιτίας μίας παρανόησης για τα παράθυρα των λεωφορείων. Τελικά, στις 23 Μαρτίου το Ελεγκτικό Συνέδριο ανακάλεσε την πράξη του 6ου κλιμακίου του, που είχε προσωρινά παγώσει το διαγωνισμό για τα 300 λεωφορεία με leasing. Απεφάνθη δηλαδή οριστικά ότι δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα με τις συμβάσεις και μπορεί να προχωρήσει η υπογραφή τους, ενώ το δημόσιο έχει διευκρινίσει ότι δεν θα παραλάβει κανένα όχημα χωρίς ανοιγοκλειόμενα παράθυρα.
Χάρη στις συντονισμένες προσπάθειες του υπουργείου Υποδομών, η εικόνα κατάρρευσης των αστικών συγκοινωνιών στην Αθήνα που πρόεκυψε την περίοδο της προηγούμενης κυβέρνησης έχει ανατραπεί, και σήμερα έχουμε 3.000 περισσότερα δρομολόγια λεωφορείων την ημέρα στην περιοχή της πρωτεύουσας. Αυτό επιτεύχθηκε με την ενίσχυση του στόλου κατά 53%. Δηλαδή από τα 850 που υπήρχαν το 2019 στα 1.300. Σημειώνεται ότι ο στόλος ενισχύθηκε και με με 200 λεωφορεία μέσω της σύμπραξης με τα ΚΤΕΛ. Την ίδια στιγμή στην περιοχή Θεσσαλονίκης, από τα 235 λεωφορεία που είχε ο στόλος την περίοδο της κυβερνητικής, αλλαγής , σήμερα διαθέτει 454.
Σύμφωνα με κύκλους του υπουργείου Υποδομών, ο ΣΥΡΙΖΑ υποστηρίζει ότι η κυβέρνηση θα μπορούσε να ανατάξει περισσότερα οχήματα και δεν το κάνει, ενώ η αλήθεια είναι πως τα λεωφορεία της Αθήνας με μέσο όρο ηλικίας 18 και 19 ετών, επισκευάστηκαν –όσα ήταν δυνατόν- και κυκλοφορούν ήδη στους δρόμους χωρίς εκπτώσεις στην ασφάλεια των επιβατών. Οι ίδιοι κύκλοι σημειώνουν πως επί κυβέρνησης ΝΔ οι δαπάνες συντήρησης αυξήθηκαν κατά 200% σε σχέση με τον Ιούλιο του 2019.
Σε ότι αφορά το μεγάλο πρόγραμμα του Υπουργείου Υποδομών για τα ΜΜΜ, η κυβέρνηση, μετά από 13 χρόνια απραξίας, προχωρά στην προμήθεια νέων, σύγχρονων και φιλικών προς το περιβάλλον, λεωφορείων (σημαντικό μέρος των οποίων θα είναι ηλεκτροκίνητα) για Αθήνα και Θεσσαλονίκη, σε δύο φάσεις.
Ήδη, ξεκίνησε η ανοιχτή δημόσια διαβούλευση για την πρώτη φάση ενίσχυσης του στόλου με 800 λεωφορεία. Θα ακολουθήσει η δεύτερη φάση, εντός του έτους, για την προμήθεια άλλων 500 λεωφορείων.
H διαβούλευση για την πρώτη φάση αφορά διεθνή ανοικτό ηλεκτρονικό δημόσιο διαγωνισμό συνολικού εκτιμώμενου προϋπολογισμού 372 εκ. ευρώ (με ΦΠΑ) για την προμήθεια:
- 200 αστικών λεωφορείων 12m υβριδικής τεχνολογίας EURO VI,
- 200 αστικών λεωφορείων 12m συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) EURO VI,
- 100 αρθρωτών αστικών λεωφορείων 18m συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) EURO VΙ και
- 300 αστικών ηλεκτρικών λεωφορείων 12m και των παρελκόμενων αυτών (φορτιστών βραδείας φόρτισης).
Παράλληλα, ενισχύεται και το προσωπικό. Ήδη προχώρησε η πρόσληψη 609 οδηγών και τεχνιτών σε ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ, ενώ από τη συμφωνία με τα ΚΤΕΛ προστέθηκαν και άλλοι 550 νέοι οδηγοί.
Μετρό, Ηλεκτρικός και Τραμ
Στο μεταξύ, σημαντικό έργο, έχει γίνει και στη λειτουργία του Μετρό και των ΗΣΑΠ, αλλά και των γραμμών του Τραμ. Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Υποδομών:
- Στη Γραμμή 1 (ΗΣΑΠ) οι χρονοαποστάσεις έχουν μειωθεί από τα 8 με 9 λεπτά τον Ιούλιο του 2019 στα 6 με 6,5 λεπτά (βελτίωση κατά 2,5 με 3 λεπτά).
- Στις Γραμμές 2 και 3 του Μετρό, οι χρονοαποστάσεις μειώθηκαν από τα 6 με 7 λεπτά (Ιούλιος 2019) στα 4 με 4,5 λεπτά (βελτίωση κατά 2,5 με 3 λεπτά).
- Επισκευάστηκαν έξι συρμοί και έτσι πλέον είναι σε κυκλοφορία 38 συρμοί, δηλαδή αύξηση 19% σε σχέση με τον Ιούλιο του 2019.
- Επαναλειτούργησε η γραμμή ΤΡΑΜ μέχρι το Σύνταγμα, ενώ αποκαταστάθηκε και η λειτουργία μέχρι το Φάληρο, μετά την ολοκλήρωση των εργασιών ανάπλασης στην περιοχή.
- Παρελήφθησαν 25 νέοι, σύγχρονοι συρμοί Τραμ, με τους οποίους θα αναβαθμιστεί το υφιστάμενο δίκτυο.