Η εικόνα στο μάτι άγνωστη, ακόμη και για τους τρίτους. Το κοινό στο Μεξικό έχει συνηθίσει να βλέπει την Εθνική ποδοσφαίρου της χώρας του με την πράσινη φανέλα. Το «μαυρό – ροζ» θέαμα πάνω στο χορτάρι ξενίζει, σε κάποιες περιπτώσεις προκαλεί, ωστόσο αν εμβαθύνει κάποιος στην ιστορία της χώρας, θα καταλάβει ότι τιμά τη στιλιστική μεξικανική παράδοση. Η νέα «Rosa Mexicano» φορεσιά αντλεί έμπνευση από την τέχνη του Μεξικού, αλλά για την ώρα προκαλεί μέχρι και διχασμό...
Η εταιρία Adidas, η οποία πληρώνει κάθε τετραετία περίπου 40 εκατομμύρια δολάρια στην ομοσπονδία του Μεξικού για να ντύνει τις εθνικές του, θέλησε να πρωτοπορήσει. Αντί για την κλασική πράσινη εντός έδρας φανέλα, παρουσίασε τη μαύρη με ροζ αποχρώσεις, η οποία αναφέρεται στην κλωστοϋφαντουργική τέχνη που προσδιορίζει τη χώρα. Η γερμανική αθλητική εταιρία παραδέχθηκε ότι «το μαύρο και ροζ είναι τολμηρό εγχείρημα», όμως ποντάρει στον πειραματισμό και στη νεολαία.
En colaboración con @Alex_Cont_11_ les presentamos en exclusiva la nueva camiseta de Local de la Selección Nacional de México. pic.twitter.com/W3Vc6qc8sy
— Vatioz (@Vatioz) July 5, 2020
Ο πολιτισμός έπαιζε πάντοτε ρόλο στις φανέλες του Μεξικού. Το 1930, στην παρθενική παρουσία σε Μουντιάλ, το χρώμα ήταν μπορντό. Στο Παγκόσμιο Κύπελλο του 1958 καθιερώθηκε το πράσινο, πιο κοντινό στη σημαία της χώρας. Στη διοργάνωση του 1998, στη Γαλλία, η εταιρία Aba Sport είχε τοποθετήσει στις εμφανίσεις την «Piedra del Sol Azteca», την περίφημη «Πέτρα των Αζτέκων». Η Adidas, πάντως, πρόσθεσε το μαύρο χρώμα στο Μουντιάλ του 2010 και σύμφωνα με το Forbes, πούλησε την ίδια χρονιά 1,6 εκατ. φανέλες!
Οι αντιδράσεις δεν επηρέασαν τον σχεδιασμό και όταν το 2015, πριν από το Κόπα Αμέρικα, η βασική φανέλα ήταν επίσης μαύρη, η γερμανική εταιρία χρησιμοποίησε το σλόγκαν «There will be haters» (=«Θα υπάρξει μίσος». Οι επικρίσεις, τελικά, δεν ήταν πολλές και με μαύρη φανέλα, η οποία άντλησε την έμπνευσή της από το παραδοσιακό ημερολόγιο των Αζτέκων, το Μεξικό κατέκτησε το 2019 το Gold Cup.
Η Adidas τονίζει πως «τα τελευταία χρόνια επιθυμούμε να δημιουργήσουμε προϊόντα εμπνευσμένα από την ιστορία και τον πολιτισμό του Μεξικού, διατηρώντας και την καινοτομία ως πυλώνα των ιδεών μας». Στόχος της με τη νέα μαύρη – ροζ φανέλα είναι να προσελκύσει τη νεολαία της χώρας, αλλά να κινήσει και το ενδιαφέρον των συλλεκτών ποδοσφαιρικών εμφανίσεων από όλο τον κόσμο.
Η νέα φανέλα δεν έχει «αγκαλιαστεί» ακόμη στη χώρα, καθώς υπάρχουν ακόμη πολλές αντιδράσεις. Οσο αμφιλεγόμενο κι αν είναι το σχέδιο για τους συντηρητικούς οπαδούς της «El Tri», όμως, η απήχηση στους νέους κάτω των 25 ετών είναι αυτή που σύμφωνα με τον μεξικανικό Τύπο θα καθορίσει τη συνέχεια ή όχι του «πειραματισμού» στη μαύρη απόχρωση. Αν τα ράφια αδειάσουν από τη «Rosa Mexicano», στη χώρα λένε ότι η παραδοσιακή πράσινη φανέλα θα γίνει απλώς ανάμνηση...